Te druk schema?

Hoi dames,



Ik zou graag wat advies willen. Ik ben een alleenstaande mama van 23 jaar en heb een zoontje van 2. Nu ben ik sinds een paar maanden met een opleiding begonnen voor apothekersassistente, deze duurt 1 tot 1,5 jaar. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een goede toekomst wil voor mn mannetje en mezelf.

Nu gaat R. 2 dagen per week naar de gastouder vanwege mijn stagedagen, de maandag en woensdag. Dinsdagmiddag en zaterdagmiddag gaat hij naar zijn vader en vrijdag hele dag bij mijn ouders omdat die ik dag naar school moet.



Binnenkort kan R. ook nog eens starten op de peuterspeelzaal op de maandag middag en donderdag ochtend…



Nu is mijn vraag: hebben jullie kleintjes ook zo’n druk schema?

R. lijkt er geen last van te hebben maar toch denk ik bij mezelf, zou het te druk voor hem zijn? Wil natuurlijk het allerbeste voor hem!



zou iemand mij daar advies in kunnen geven of vertellen hoe het dagelijks leven van jullie ukkies eruit ziet? :slight_smile:



Alvast bedankt!

Persoonlijk zou ik hem niet naar de psz doen, ook omdat hij al naar een gastouder gaat. Hoe weet je nu wat het allerbeste voor hem is? En echt het allerbeste is natuurlijk zo persoonlijk.



Zelf werk ik 3 dagen en gaat onze zoon naar de opvang. Eigenlijk zou hij naar een psz moeten vanwege zijn spraak/taal achterstand maar op de opvang pakken ze dat heel goed aan (is overigens een kleinschalige kdv, 1 vaste leidster en 1 groep). Als ik kijk naar de psz hier in de wijk dan ben ik blij dat onze zoon daar niet heen hoeft. :oops:

Ik denk dat je als alleenstaande ouder haast niet anders kan.

Petje af hoor! Alleenstaande ouder en dan ook nog een studie doen!



Maar als je merkt aan je zoontje dat het echt te druk wordt, dan kan je altijd minder of geen psz doen.

Bedankt voor de reacties!



Op een of andere manier voelt het gewoon niet goed, zo’n druk schema voor hem. En je kan inderdaad haast niet anders als alleenstaande ouder, je moet wel werken of leren.



Denk toch dat ik de psz af ga zeggen. Vind het wel jammer maar bij de gastouder heeft hij al zoveel contact met andere kindjes… Anders heeft hij elke dag wel iets waar hij naar toe moet. Vind het wel jammer dat hij dan niet naar de psz gaat maar het voelt gewoon niet zo goed.

Misschien kan hij wel over een tijd naar de psz als ik misschien klaar ben met mn studie en alles wat rustiger wordt.



Maar het is en blijft lastig! :slight_smile:

Het blijft lastig, tuurlijk. Als hij het goed naar zijn zin heeft bij de gastouder dan zal ik het hem dat ene jaartje zeker lekker blijven doen. Je kan altijd nog kijken toch? En hoe het met je studie gaat enzo.

Klopt inderdaad. En ik ga er vanuit dat ik dit jaar mijn studie af ga ronden, hooguit met uitloop tot begin 2016 misschien. Daarna kan ik altijd nog kijken of ik hem dan toch nog naar de psz kan doen.

Mijn oudste is nooit naar psz gegaan, wel 2 dagen kinderdagopvang.

De jongste is 1 jaar 1 ochtend per week naar de psz gegaan, omdat de gastouder waar hij komt, toen alleen D had. Maar de oudste die dus geen psz had, doet het prima op school, zelfs beter dan D.



Zelf had ik wel het idee dat de ouste wat moeilijk verstaanbaar was, dit aangegeven bij de huisarts, verwijzing gekregen voor de logopedie, en daar een tijdje heen geweest bleek dat mijn vermoeden juist was.



Als een kindje iets nodig heeft kom je er vaak zelf ook wel achter, en een druk schema, tja het is soms niet anders.

Wat heb je uiteindelijk besloten?



Op de PSZ leren ze ook al dingen aan die ze straks op de kleuterschool ook kunnen gebruiken. Denk dat over het algemeen gastouders daar iets minder alert op zijn.



En goed dat je doorgaat met je studie! Ik heb zelf ook altijd doorgestudeerd en gewerkt toen ik kinderen kreeg, geen spijt van gehad!

In tegendeel, het heeft me juist onlangs een onwijs leuke baan opgeleverd, niet voor niets gestudeerd dus! :wink: