taxi naar ziekenhuis

Hallo,



Vanwege een medische indicatie sta ik vanaf het begin van de zwangerschap onder controle bij de gyn en moet ook in het ziekenhuis bevallen.

we hebben geen auto en geen van beide een rijbewijs. ook hebben we hier in de buurt niemand met een auto die we zomaar kunnen opbellen.

het ziekenhuis is zo’n 14 km van ons huis (20 min. rijden).

de oplossing klinkt simpel: een taxi.

maar nu hét moment dichterbij komt haal ik me ineens allemaal doemscenario’s in het hoofd :shifty:

dat de taxi er eeuwig over doet om te komen of dat ze me niet mee willen nemen ivm bloed/vruchtwater en risico van bevalling in hun taxi…

wie heeft hier ervaring mee?

Pfff …



Geen ervaringen mee, maar kan me voorstellen dat je er erg onzeker van wordt. Een vriendin van mij gaat ook in het ziekenhuis bevallen en dat is ook niet bepaald in de buurt, maar ze hebben wel een auto.



Toch vraag ik me iets af, wanneer je weeen krijgt, kan het nog wel even duren voordat je volledige ontsluiting hebt, kun je dus met je beginnende weeen al niet naar het ziekenhuis ? Want dan zit je ook op tijd in een taxi ipv met heftige weeen.



Ik zou anders even bij een taxibedrijf navragen, maar ze moeten toch niet moeilijk doen als je vruchtwater verliest, want ze zijn toch kotsende mensen (van een avondje stappen of zo) gewend :wink:

ik zou denk ik van te voren een taxibedrijf regelen/informeren. Dan kun je alles nu rustig met hen bespreken en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken op het moment dat de taxi nodig is.



Spreek met je gyn af wat het beste moment is om naar het ziekenhuis te komen en wat (dus) het beste moment is om de taxi te bellen. Misschien kan het ziekenhuis ook wel een of andere vorm van vervoer bieden?

Hoi,



Ik moest in het ziekenhuis bevallen ivm stuitligging. De verloskundige heeft toen op mn hart gedrukt dat als ik weeen zou krijgen tijdens de spits, ik niet moest tobben maar haar zou bellen. Zij zou dan voor een ambulance zorgen :thumbup:



En wat betreft de andere voorbereiding. Ik zou wat taxibedrijven afbellen en informeren… en neem anders iig het plastic zeiltje mee uit het kraampakket…



Oja, vrienden van ons zaten met hetzelfde dilemma. Zij zijn gewoon met de taxi naar het ziekenhuis gegaan hoor, geen problemen mee gehad



Suc6

@elisaatje wrote:



dat de taxi er eeuwig over doet om te komen of dat ze me niet mee willen nemen ivm bloed/vruchtwater en risico van bevalling in hun taxi…

wie heeft hier ervaring mee?


Dan leg je toch een celstofmatje uit je kraampakket op de zitting? Dat doe je in je eigen auto toch ook als je vliezen zijn gebroken :stuck_out_tongue:

Als je zo dicht bij het ziekenhuis woont als wat jij zegt, dan is de kans dat je in een taxi bevalt heel erg klein hoor en vooral als het je eerste is.

Hier eigenlijk beetje zelfde probleem… ik heb wel rijbewijs maar wie zegt dat ik met weeen nog kan rijden .

Hier gaf vk ook aan dat zij me dan meeneemt en idd anders een taxi… ik zou wel even info doen sommige taxi chauffeurs nemen niet een zw vrouw mee die de vliezen heeft gebroken b.v

Wij hebben toch voor de zekerheid ook een buurvrowu gevraagd je weet t nooit



Succes

dank voor jullie antwoorden.

tja, een vk heb ik dus niet. en buren ofzo ken ik nog niet want we zijn net verhuisd.

ik heb hier een lijstje taxibedrijven liggen, dus het zal wel goed komen.

zou je geen slapende honden wakker maken als je vooraf gaat bellen? :think:

Als ze je niet mee willen nemen kun je ook nog de ambulance bellen en het verhaal voorleggen.

hoii



mijn tip is ook even informeren weet namelijk dat sommige je idd niet gaan mee nemen op zo moment.

en ja of je slapende honden wakker gaan maken? nou wat dacht je ervan als je niet belt ze puntje bij paaltje zeggen nee mevrouw?





en anders mischien een optie om als je ween beginne richting daar te gaan lichte weeen hoeft de taxi chauffeur niet een te merken tegen die tijd?

@elisaatje wrote:

dank voor jullie antwoorden.

tja, een vk heb ik dus niet. en buren ofzo ken ik nog niet want we zijn net verhuisd.

ik heb hier een lijstje taxibedrijven liggen, dus het zal wel goed komen.

zou je geen slapende honden wakker maken als je vooraf gaat bellen? :think:




Ik denk toch echt niet dat je de eerste vrouw bent die met weeen in een taxi moet stappen.



Voor je eigen gemoedrust zou ik dus wel bellen om te vragen hoe dit alles geregeld kan worden. Ik neem eerlijk gezegd ook aan dat ze zelf ook van dat soort dingen (matjes) op de centrale hebben…Zo niet zou ik dus bespreken of het handig is dat jij er een meeneemt…



Succes…

Gewoon de taxi bellen als het zo ver is. wordt het te heftig en laat de taxi op zich wachten, 112 bellen. Staat het gele busje zo bij je voor de deur. Weet je in ieder geval zeker dat je geen last hebt van files! :smiley:

Maar over het algemeen is het wel zo dat vrouwen minder weeën krijgen als ze zich moeten verplaatsen. (Soort van oerinstinct, niet bevallen op een niet veilige plaats.)