Taxi naar het ziekenhuis?

Net bij de VK geweest en ik vroeg daar dus hoe het zat als we naar het zh moeten. Zowel mn vriend en ik hebben namelijk geen rijbewijs en we kennen ook niemand in de buurt die er een heeft (ja, 1 persoon die waarschijnlijk tegen die tijd in vietnam zit, dus daar hebben we niet veel aan).



We willen gaan voor een thuisbevalling, maar wat nu als uk in het vruchtwater heeft gepoept? Of als het niet opschiet en we toch naar het ZH moeten, wat zijn jullie ervaringen daarmee?



De vk zelf was er niet dus had ik haar invaller, die me niet bepaald duidelijke antwoorden kon geven. Als de VK er was op het moment dat we naar het zh moesten dan werd er wel eens door de vk gereden, maar als de vk er niet is moeten we er zelf zien te komen, maar ik heb vaak genoeg verhalen gehoord over taxicentrales die zwangere vrouwen weigeren.



In 't ergste geval kunnen we altijd een ambu bellen, maar als het alleen om gebroken vliezen gaat is het niet echt een noodgeval dus dat zullen ze wel niet doen lijkt me?

De ambulance zou ik idd niet zo snel bellen, volgens mij kost een ritje hiermee namelijk een klein vermogen- tenzij het medisch noodzakelijk is natuurlijk :wink:



Heb je geen (schoon)ouders, buren, collega’s met rijbewijs die je eventueel zou kunnen bellen? Dan is een taxi idd de beste oplossing, lijkt mij. Misschien wel handig om just-in-case ervoor te zorgen dat je een autostoeltje achter de hand hebt voor de terugreis :mrgreen: En alvast wat contant geld in je ziekenhuistas doen, want die chauffeur wil vast niet voor nop rijden :wink:

ik moest bij de eerste ook halsoverkop naar het zkh voor een ks.

ik had toen al 15 uur weeen achter de rus en 2 uur geperst.



ik kon bij de vk in de auto en mn man in eigen auto, maar dit is dan meer omdat we dan onze auto bij het zkh hebben, zodat hij ook weer thuis kan komen.



anders hadden we alle 2 bij de vk in gekund

Komt altijd wel goed joh. Als het echt haast heeft in de ambu. En anders kan je altijd wel óf bij de vk, óf bij de buren, óf eventueel een taxi bellen. Kan me niet voorstellen dat een taxi je weigert en écht haast heb je meestal niet.

Ik ben nu al een paar keer met de vk gereden, ook een keer met een taxi. En anders idd misschien aan buren vragen?

wij hebben beetje hetzelfde probleem, maar denk dat ter plekke altijd wel wat te regelen is… Kan het niet met de VK ( die bij ons altijd komt btw als er in het vruchtwater gepoept is, en bij iets ergers word er toch een ambu gebeld… ) dan is er vast wel een buur of een kennis in de buurt die ons kan brengen. lukt dat echt niet, dan gewoon taxi laten komen en een matje e.d. meenemen als je wel al gebroken vliezen hebt… inleggertje in en dan kom je redelijk ver hoor… Ze zullen je echt niet laten staan als je goede voorzorg hebt hoor…

en als je een taxi wil niet zeggen dat het daar voor is aan de tel

Je kunt voor alle zekerheid eens een taxi centrale bellen die bij jullie in de buurt rijdt en eens vragen hoe zij hiermee omgaan :think: Je hebt gehoord dat taxi’s wel eens zwangeren weigeren?? Dan is er maar 1 manier om erachter te komen of diegene die jij indien nodig zou bellen dit ook doet en dat is het aan HEN vragen :thumbup: Zorg sowieso voor een maxi cosi, ook al hebben jullie dus geen auto. Want als je met taxi of met de vk naar het ziekenhuis gaat, dan heb je voor de terugrit toch echt een autostoeltje nodig, zelfs als je met de ambulance heen zou gaan :wink: En wat ook al getipt werd, contant geld! Zorg dat je voldoende geld contant in je “vluchttas” hebt zitten, zodat daar niet naar gezocht hoeft te worden en je ook niet onverhoopt met lege handen staat.



Succes verder met de laatste loodjes :thumbup: :thumbup:

Ja precies, wat Kimmie zegt.



Bel een paar taxi-centrales, vind er één die je wil rijden. Leg het nummer klaar en idd contant geld (vraag naar richtprijs) in de zh tas.



Toen ik nog in Barcelona woonde zijn wij ook met de taxi naar het zh geweest, ging prima. Je kan altijd een vuilniszak meenemen om op de stoel te leggen just in case. Mss ook wel prettig voor de chauffeur.



Maar die van ons vond het onzin, destijds. En zei ook dat hij geen chauffeur kende die een bevallende vrouw zou weigeren. Maar dat is dus wel in BCN.



Groetjes,

LaBruja

@Kimmie1976 wrote:

Je kunt voor alle zekerheid eens een taxi centrale bellen die bij jullie in de buurt rijdt en eens vragen hoe zij hiermee omgaan :think: Je hebt gehoord dat taxi’s wel eens zwangeren weigeren?? Dan is er maar 1 manier om erachter te komen of diegene die jij indien nodig zou bellen dit ook doet en dat is het aan HEN vragen :thumbup: Zorg sowieso voor een maxi cosi, ook al hebben jullie dus geen auto. Want als je met taxi of met de vk naar het ziekenhuis gaat, dan heb je voor de terugrit toch echt een autostoeltje nodig, zelfs als je met de ambulance heen zou gaan :wink: En wat ook al getipt werd, contant geld! Zorg dat je voldoende geld contant in je “vluchttas” hebt zitten, zodat daar niet naar gezocht hoeft te worden en je ook niet onverhoopt met lege handen staat.



Succes verder met de laatste loodjes :thumbup: :thumbup:


Helemaal mee eens haha!

Goed idee Kimmie, daar had ik zelf nog niet eens aan gedacht, stom. De beste manier om het te weten is natuurlijk een taxicentrale te bellen :slight_smile:



De buren hier kennen we verder niet, ik weet amper hoe ze eruit zien en zou dus ook niet zo 123 aanbellen om te vragen of ze ons naar het zh kunnen brengen. Verder is er niemand in de buurt die kan rijden, anders hadden we het probleem niet gehad.



Eerst maar eens uitzoeken welk zh ik uberhaupt heen moet/wil als het nodig mocht zijn, en even een taximaatschappij checken met hoe ze er tegenover staan me te vervoeren.



Thnx voor het meedenken in ieder geval :slight_smile:

@Mouse! wrote:

Eerst maar eens uitzoeken welk zh ik uberhaupt heen moet/wil als het nodig mocht zijn, en even een taximaatschappij checken met hoe ze er tegenover staan me te vervoeren.


Uit de rest van je reactie maak ik op dat je niet op het platteland woont- daar kennen mensen hun buren meestal wel redelijk, bijv. :wink:



Ik woon zelf in A’dam en hier zijn er 3-4 ziekenhuizen waar je op het moment suprême terecht kunt. De meeste vk’s hebben wel een ‘voorkeur’, en bellen ziekenhuizen dus in een bepaalde volgorde, maar omdat niet elk ziekenhuis een onbeperkt aantal bevalkamers heeft kan het dus zijn dat je(als het erg druk blijkt te zijn) niet bij keuze nummer 1 maar pas bij 3 terecht kunt. Dus ik zou eerst je vk vragen, waar zij meestal naar toe gaan, maar ook rekening houden met een ander ziekenhuis

Dan laten we het gewoon van de VK afhangen, die moeten we toch op de hoogte stellen stel dat het vruchtwater niet goed is, dan kan ze ons vast ook gelijk vertellen welk ZH we kunnen bellen.



Ik woon inderdaad in een grote stad, ik denk dat er hier een stuk of 3 ziekenhuizen zijn, maar omdat ik nog nooit naar een zh ben gegaan heb ik geen idee waar die zitten en hoe dat werkt.

@ingemamavan2 wrote:

en als je een taxi wil niet zeggen dat het daar voor is aan de tel




daar zou ik toch niet zo snel voor gaan. Ã?ls je naar het zh moet terwijl je eigenlijk thuis zou willen bevallen, dan loopt er dus sowieso al iets niet zoals je het zou willen. Ik zou dan niet zin hebben om ook nog eventueel gesteggel te hebben met een taxichauffeur die je misschien niet wil meenemen. :roll:

ik ben best wel van het ‘alles komt vast goed’ maar bij zoiets zou ik er dus niet zo’n zin in hebben om te verzwijgen dat je aan het bevallen bent, met de kans dat je daarna met nog meer gedoe in het ziekenhuis geraakt.



Dat je geen zin hebt om bij buren die je amper kent aan te kloppen, snap ik ook wel. Je bent nou niet bepaald op je charmants als je aan het bevallen bent. dan liever bij een echt wildvreemde dan een buurman die je daarna nog wel af en toe tegen komt.



Ik zou dus even een taxicentrale bellen of ze dat soort ritjes doen. En vervolgens hopen dat je gewoon lekker thuis mag blijven en dat als je naar het zh moet, je met de vk mee kan rijden. En als dat allemaal toch anders loopt, heb je altijd nog een nummer van een taxi die je zonder gedoe wilt vervoeren.



succes!

Graag gedaan Mouse! :-* Ik hoop nog steeds dat het allemaal niet nodig is en dat je een goede bevalling zult hebben en lekker thuis kunt blijven :pray: :-*