Door: Novum, Vernieuwd: 26-7-2010
Tas met babylijkje gevonden in Breda
(Novum) - Een Bredanaar heeft zondagmiddag een tas met een babylijkje in zijn huis gevonden. Rechercheurs hebben in en rondom de woning naar sporen gezocht.
Het lijkje werd rond 14.00 uur gevonden in een woning aan de Hoolbeemd. De politie zegt er rekening mee te houden dat de 19-jarige dochter van de Bredanaar zwanger was zonder dat iemand ervan wist. Zij is zondag rond 22.30 uur aangehouden.
He jakkes je moet er niet aan denken…
:vlinder: :kaars: :vlinder:
Verschrikkelijk gewoon…
En dat meisje van 19 jaar !
Hoe moet zij hiermee omgaan ??
bah vind het zo erg.
ook voor de ‘waarschijnlijke’ mama van 19, hoe moet zij zich gevoeld hebben. ik weet niet of ze schuldig is dat het kleintje dood is, maar zowel wat zou er allemaal door dat hoofd zijn gegaan"? zou ze zo bang zijn geweest?
Jemig zeg…
Dan krijg je als ouder ook wel de schrik van je leven.
Ik denk dat ik me ontzettend schuldig zou voelen, als mijn kind het gevoel had dit niet aan me te kunnen vertellen, en ik haar niet had kunnen helpen.
Vreselijk triest dit…
Wat de dochter betreft, bang of niet, dit valt natuurlijk nooit goed te praten.
Ik kan me als kind ook dingen herinneren die ik niet aan mijn ouders durfde te vertellen (niet te vergelijken, maar zo heb ik ooit een peperdure vaas waar mijn moeder hard voor gespaard had, heel trots én zuinig op was omver gestoten. Kapot. Ze was niet thuis, en het moment totdat ze thuis kwam was zo akelig, ik was er gewoon misselijk van dat ik dit op moest biechten. Maar ik heb het gedaan, kon moeilijk net doen alsof hij ‘kwijt’ was).
Dus ik vind het nogal wat, dat je een baby lijk ergens verstopt (gedood, of natuurlijk gestorven) zodat je maar niets op hoeft te biechten.
Ik hoop echt dat ik mijn kinderen bij kan brengen dat ze me alles kunnen vertellen.
Ik zeg het nu al tegen Robin, het aller ergste vind ik het als je liegt, wat je gedaan hebt daar zal ik minder boos om worden, als je het maar eerlijk verteld.
Tot nu toe helpt dit gelukkig nog vaak om hem toch die drempel over te krijgen iets te vertellen.
Liegen om zoiets is echt vreselijk als het waar is dan. En 19 is toch ook niet zo jong dat je er niet over kunt praten, lijkt me (was zelf ook 19 toen ik mijn oudste kreeg :shifty: )
Hoe moet de relatie met je ouders dan zijn, dat je je eigen kind liever verstopt dan zoiets op te biechten…
Triest!
Ik heb weleens een verhaal gehoord dat iemand totaal niet wist dat ze zwanger was, dus dat ze gewoon nooit iets heeft gemerkt en gevoeld.
Ook ken ik iemand die gewoon iedere maand ongesteld bleef worden en er par na 5 maanden achter kwam dat ze zwanger was.
Zou kunnen dat dat meisje het zelf ook niet eens wist???
Maar dat doet toch niets af aan het feit dat ze het lijk van de baby verstopt heeft?
En misschien zelf ook nog heeft gedood.
Bredase baby was al langere tijd dood
Uitgegeven: 30 juli 2010 17:02
Laatst gewijzigd: 30 juli 2010 17:05
BREDA - Het Openbaar Ministerie in Breda gaat ervan uit dat de dode baby die zondag in een woning in Breda werd gevonden, vorig jaar is geboren en al langere tijd dood was.
© NU.nl/Robin Hogervorst FotografieDe 19-jarige verdachte moeder baarde, een dag voor de vondst van het dode kind, eerder een kind dat wel in goede gezondheid verkeert. Jeugdzorg ontfermt zich over deze baby.
Een justitiewoordvoerster heeft dat vrijdag gezegd. De rechter bepaalde vrijdag dat de moeder vanwege haar mogelijke betrokkenheid bij de dood van het kind nog zeker zes dagen vast blijft zitten. Justitie had om twee weken verlenging gevraagd.
De overleden baby is vermoedelijk vorig jaar uit een verborgen zwangerschap geboren. De jonge moeder woont nog bij haar ouders. Haar vader vond het babylijkje zondag en alarmeerde de politie.
© ANP
Ik hoorde het toen straks op het nieuws ja, verschrikkelijk…
Hebben jullie ook gelzen/gehoord dat deze zwangerschap uitgelekt is omdat de dochter in het ziekenhuis lag en net bevallen is van een nieuwe baby :shock: .
Twee keer in een jaar tijd en waarschijnlijk allbei van dezlefde vader.
Blijkbaar heeft ze nu pas opgebiecht dat er een baby op zolder verborgen lag :kaars: