Vraagje, hoeveel betalen jullie voor een babysit???
Wij zijn een beetje rond aan het kijken, maar menig meisjes van 18 vraagt 7,50 tot 10,00 euro per uur. Het gaat bij ons eigenlijk aleen eens voor in de avond, en als het goed gaat ook eens overdag.
Aan gezien ik zelf bruto 11 euro verdien, vindt ik 10 europ veel teveel van het goede.
Het Nibud heeft de volgende richtlijn:
Tarief informele oppas
Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de € 3,- en € 4,50 per uur een redelijke vergoeding. Het is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag tussen de € 3,- en € 4,50 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt een bedrag tussen € 4,50 en € 6,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen € 6,- en € 7,50.
Een oppas 's avonds, babysitten
Voor een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2,00 tot € 3,00. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 6,00. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Maar als ik even op andere fora e.d. kijk, dan vinden veel mensen dat te laag voor de verantwoordelijkheid van een babysit… terwijl ik op een avond voor 11 euro per uur (BRUTO!!) verantwoordelijk ben voor 32 zieke volwassenen… :think:
Denk ik nou te simpel, of is mijn voorstel van 4 euro per uur nou echt zo laag… :think:
Wij betalen onze oppas 4 euro per uur, en dat is het tarief wat ze zelf vraagt. We ronden af naar boven. Ze is trouwens 26…
Ik vind 4 a 5 euro per uur echt wel zat hoor, helemaal als kids in bed liggen! Zelf ook vroeger wel opgepast po een kleine meid, hoefde alleen een fles te geven en dan ging ze slapen. Ik kreeg 20 euro per avond en paste van 19.00u tot 23.30u/0.00u op
(en volgens mij gingen papa en mama naar een cursus dat iets met seks te maken had :silenced: )
ik kreeg zelf idd 3,50 gulden voor 4 kids… maar ja, tijden zijn veranderd, en ik ben erg gaan twijfelen toen die meiden in mijn ogen hoge bedragen gingen vragen…
ging er bijna over denken om zelf op te gaan passen :mrgreen:
Ik vind 4 euro voldoende.
Vooral als ze rond de 15 zijn.
Ik heb een gastouder van 48 met 3 kinderen van zichzelf, die krijgt 4,50 betaald per uur.
Dus ik kan me niet voorstellen dat een ‘blaag’ van 18 recht heeft op een hoger bedrag!
€ 4,- per uur. (En vanmiddag wel € 7,- per uur, maar dat was mijn eigen schuld. Moet je maar geen geld van te voren klaar leggen. :roll: Ik ga dan ook geen geld meer terugvragen als ze het al heeft weg gestopt.)
@Muze wrote:
Ik heb een gastouder van 48 met 3 kinderen van zichzelf, die krijgt 4,50 betaald per uur.
Dus ik kan me niet voorstellen dat een ‘blaag’ van 18 recht heeft op een hoger bedrag!
Ja, en die 4,50 moet ze nog inkomensbelasting en nog wat over betalen dus dat houd ze nog niet eens over hoor
Wat voor meisjes vragen zo’n absurd bedrag ? Waar adverteren ze, laat ik het zo vragen.
Ik kreeg toen ik 16 was al 8 gulden per uur voor twee kids die al heel zelfstandig waren. Maar nu ik gastouder ben krijg ik 4,25 per uur en zo rond dat bedrag vind ik ook een net bedrag voor een oppas 's avonds.
dan krijgt/vraagt onze oppas eigenlijk ook weinig, zo’n 3 euro per uur, met als ‘starttarief’ 5 euro. Vaak heb ik maar een half uurtje of uurtje nodig en vind dan 3 euro zo afgezaagd staan
volgens mij doen we hier 4,50 per uur, na 2 uur is dat dan 10 euro.
We ronden alles naar boven af, zo gunstig mogelijk voor de oppas.
Wij kijken niet naar de leeftijd moet ik eerlijk vertellen voor het bepalen van ons tarief. Het zijn of de vorige buurmeisjes (14 en 19) of de dochters van vrienden. (17 en 20).
Maar ze krijgen allemaal vier euro per uur.
En soms, dan hebben ze mazzel, krijgen ze meer, omdat we weer eens niet gepast geld hebben… :wall:
Maar ik denk dat het voor hun ook een uitje is. Lekker hangen op de bank, chippie erbij, zonder pa en ma, heerlijk de hele avond smsjes verturen. Filmje erbij…
Zo dacht ik er vroeger ook over hoor!!
Dus die vier euro is echt niet te laag, maar gewoon een normaal tarief!!
Liefs, Dores.
Ons buurmeisje (19 jaar) past hier 's avonds op. We spreken af dat ze 3 uurtjes komt tussen acht en elf. Ze hoeft alleen maar op de bank tv te kijken. De kids liggen in bed en worden zelden of nooit wakker.
Daar krijgt ze 10 euro voor.
Er staat drinken en chips klaar, lekker makkelijk verdiend toch?
Ik zou het zelf ook voor 10 euro doen en ik ben 33 jaar.
Ik verdiende als tiener meestal 5 gulden p.u., en nu verdien ik de sporadische keren dat ik nog oppas 5 euro, maar ik ben natuurlijk nu wel een stuk ouder nu
Ik verdiende als tiener meestal 5 gulden p.u., en nu verdien ik de sporadische keren dat ik nog oppas 5 euro, maar ik ben natuurlijk nu wel een stuk ouder nu