Wij hebben vanavond een gezellig tapasavondje met een stel vrienden en iedereen neemt wat mee. Hebben jullie nog leuke, originele, lekkere ideeen en recepten? :drool:
Olijven gevuld met roomkaas…
Pepers gevuld met roomkaas…
:think: Verder ben ik een beetje inspiratieloos… :oops:
Chorizo
Patatas Bravas
Geroosterde rode paprika in olijf olie met teentjes knoflook
kerstomaatjes halveren, op een licht geoliede bakplaat met gesneden kant naar boven, zeezout erover sprinkelen, en dan in een hele hete oven totdat ze goed bruin en iets gekrompen zijn.
Tortilla (Spaanse Omelet) maken en in punten snijden
mini gehakt balletjes maken met pittige kruiden
Soesjes bakken en ipv slagroom, vullen met zalm mouse of een dikke kaas mouse met Manchego en gebakken uitjes.
Kwam een tijdje geleden deze site tegen en dezekende ik al. Nog niets van gemaakt, dus ik kan je niet vertellen of’t wat is, maar je vind er iig wel genoeg inspiratie :mrgreen:
Chorizo uitbakken, vet wegmikken en dan nog even flinke scheut wijn erbij en een beetje in laten dampen op hoog vuur.
Gebakken champignons met grof zeezout
flinterdunne plakjes fuet (=spaanse worst)
‘pan con tomate’ tomaten raspen (velletjes weggooien), peper en zout en een scheut goede olijfolie erbij (en evt een klein beetje knoflook) maar dat is smokkelen) en dan stokbrood er mee insmeren alsof het boter is (dit is de Catalaanse versie).
Zure ansjovisjes (weet niet of je die in nl kunt krijgen dus daar heb je ook niks aan).
Spaanse omelet (staat vast wel ergens een recept).
Veel plezier!
Groetjes,
Femke
Oooh…Chorizo vet niet weggooien maar nieuwe aardappeltjes in schil koken tot gaar, met een vork grof pletten, en dan bakken in de chorizo olie. Beetje verse rozemarijn erbij… :drool:
Volgens mij gaat het helemaal goed komen vanavond. Ik ga zo wat uitzoeken en dan geljik naa de supermarkt. Jullie maken het me wel weer lastig, nu moet ik weer gaan kiezen :lol: :lol: :drool: :drool:
@Nefarious wrote:
Oooh…Chorizo vet niet weggooien maar nieuwe aardappeltjes in schil koken tot gaar, met een vork grof pletten, en dan bakken in de chorizo olie. Beetje verse rozemarijn erbij… :drool:
Oh super :drool: , vond het altijd al zonde om weg te gooien, DANK voor de suggestie!
Grpetjes,
Femke
@LaBruja wrote:
@Nefarious wrote:Oooh…Chorizo vet niet weggooien maar nieuwe aardappeltjes in schil koken tot gaar, met een vork grof pletten, en dan bakken in de chorizo olie. Beetje verse rozemarijn erbij… :drool:
Oh super :drool: , vond het altijd al zonde om weg te gooien, DANK voor de suggestie!
Grpetjes,
Femke
Vet goed heet laten worden, zodat de aardappels lekker knapperige korstjes krijgen. :drool:
@eisblume wrote:
Kwam een tijdje geleden deze site tegen en dezekende ik al. Nog niets van gemaakt, dus ik kan je niet vertellen of’t wat is, maar je vind er iig wel genoeg inspiratie :mrgreen:
JAAAA die site van Giessenborch is echt GEWELDIG!!!
laatst zijn wij met onze vriendengroep (16 pers.) een lang weekend in de ardennen geweest. Toen hebben we een avond tapas gemaakt, met allemaal recepten van deze site. Het was echt superlekker en geslaagd!
veel plezier en smakelijk eten :thumbup:
oh, jullie zijn vast al bezig zie ik nu :roll: :oops:
misschien tip voor een volgende keer