Wat waren bij jullie kindjes de eerste tekenen dat er een tandje aan kwam?
Iris sabbelt meer op haar handje en op de speen van de fles, kwijlt ineens en heeft rode, schrale wangen.
Ik zie wel wat witte puntjes in haar tandvlees onder, en een verdikking waar een hoektand moet komen.
Is dat niet aan de vroege kant?? Ze is as. zaterdag 3 maanden.
Bij de ene kind is het sneller dan bij de ander!
Het kan heel goed wezen dat je het kan zien maar het wilt niet zeggen dat je ook nu daadwerkelijk doorkomen. Maar mocht het wel zo zijn, geen paniek want dat is alleen maar goed juist! :mrgreen:
Katie kreeg toen ze 5 maanden was haar eerste 2 ondertandjes. Nu inmiddels anderhalf jaar en haar mondje zit vol met tandjes en 4 kiezen.
Kan best hoor.
Mijn neefje had met 2,5 maand al zijn eerste tandje, mijn dochter pas net na haar 1ste verjaardag.
Tekenen kunnen nog zo mooi zijn, maar ik dacht echt al 3 mnd lang dat er een tand zat aan te komen bij mijn dochter, maar die bleven mooi nog ff weg.
Bij mijn zoontje was het ook heel vroeg, met 3 maanden had hij al 2 prachtige ondertandjes.
Nu merk ik aan dochter ook dat ze komen, die handjes in haar mond, bijten op mijn vinger als ze die te pakken krijgt, kwijlen en er zelfs om huilen. Hoop echt dat ze snel doorkomen, maar kan nog best even duren. Zielig is dat.
Keira heeft haar tandjes sinds ze 4,5 maand is. Met verbazing ontdekten wij er twee onderin haar mondje.
Wat ons het meeste opviel, de zondag voordat wij ze ontdekten (was een woensdag) wilde ze bijten op alles. Verder leek ze die woensdag wel een kraan, er kwam geen einde aan het kwijl en ook heel vloeibaar.
Nu wachten we op de boventanden en heb ik het idee dat er een tandje naast de bovensnijtand doorkomt, al is dat onlogisch.
Vrienden van ons hebben moeten wachten tot hun dochter 15 maanden was en nu komt alles heel snel door en in een onlogische volgorde.
Kwijlen en bijten hoort er ook “gewoon” bij. Om de speekselproductie op gang te krijgen.
Mijn meisje had ook met 5 maanden haar eerste 2 ondertandjes en met 6 maanden de bovenste 2.
Een gastkindje van mij heeft tot 1.5 jaar geen tandjes gehad en ze komen nu 1 voor 1 door…
Het kan vroeg zijn en het kan laat zijn, en die tekenen kunnen ook nog eens een tijdje duren, maar ze zitten er wel aan te komen zo te lezen.