Tandjes

Ai ai ai,… kleine vent heeft 2 ondertandjes en hoewel dat al een maand zo is, sinds een aantal dagen vreselijk aan het bijten. Heb de tandafdrukjes in mn tepels staan. Niet fijn!



Iemand tips om mn bijtertje weer gewoon te laten drinken?

Hoi ja idd erg vervelend een tepelhoedje te koop bij bv etos van het merk avent

als het goed is moet het dan wat beter gaan.



suc6

Bijten is inderdaad niet leuk. Gelukkig hier niet zo’n bijter. Hij bijt als hij eigenlijk niet meer wil drinken. Dat zie ik aan z’n ogen en hij heeft m’n tepel dan niet helemaal meer in z’n mond. Roep ik au, dan gaat hij alleen maar lachen :? . Bijt hij, dan gaat de borst weg. 10 minuutjes later drinkt hij vaak wel weer zonder bijten.



Hier wat tips van het borstvoedingsforum:



Bijten en drinken kan niet tegelijk. Tijdens het drinken ligt zijn tongetje over de onderkaak. Om te bijten zal hij die dus eerst weg moeten trekken. Daarom kan je soms het bijten aan zien komen. Op dat moment kan je proberen je pink tussen zijn kaakjes te steken.

Lukt dat niet, dan kan je ook zijn hoofdje tegen je borst aan duwen. Zijn neusje wordt dan gesmoord in je borst en hij kan geen adem meer halen. Hij zal onmiddellijk de borst loslaten en verbaasd om zich heen kijken hoe dan nou kwam :wink: .



Soms helpt het om “Auw!” te roepen en hem boos toe te spreken. Maar sommige kinderen worden daar bang van en weigeren daarna de borst. Of ze lachen om je grappige reactie en gaan vrolijk verder met bijten. Negeren en even wegleggen is dan meestal een goede oplossing.



Om het bijten te voorkomen kan je kijken naar wanneer hij bijt. Is dat aan het begin van de voeding als hij de toeschietreflex nog op moet wekken? Of halverwege de voeding als de melk wat minder hard gaat stromen? Of aan het eind van de voeding als hij eigenlijk al klaar is maar nog wat wil na-sabbelen?



Het bijten aan het begin kan je proberen te voorkomen door voor het aanleggen alvast de toeschietreflex op te wekken. Bijvoorbeeld door je tepels te masseren, even te kolven of met behulp van de neusspray Syntocinon.



Bijt hij halverwege, dan kan je hem van de borst halen en de andere borst aanbieden.



Bijt hij aan het eind van de voeding, haal hem dan na het echte drinken meteen van de borst.



Vaak bijten ze tijdens het doorkomen van tandjes. Om de jeuk en pijn aan zijn tandvlees minder te laten worden, kan je voor het voeden even kort met een ijsblokje of tandenborstel over zijn tandvlees wrijven.



Succes!

:thumbup: bedankt voor de tips!

Ik had t op een gegeven moment in de gaten… kreeg ze een twinkeling in dr ogen… en happpp… (boef he) Dus ik gaf haar de borst en hield mijn pink ernaast… zodra ik merkte dat ze ging bijten, hop mijn pink ertussen… ze keek me aan en verwachtte gewoon een reactie… maar mama bleef glimlachen hahaha… was daarna zo voorbij met de lol… :mrgreen:

@faizaa wrote:

Ik had t op een gegeven moment in de gaten… kreeg ze een twinkeling in dr ogen… en happpp… (boef he) Dus ik gaf haar de borst en hield mijn pink ernaast… zodra ik merkte dat ze ging bijten, hop mijn pink ertussen… ze keek me aan en verwachtte gewoon een reactie… maar mama bleef glimlachen hahaha… was daarna zo voorbij met de lol… :mrgreen:


Wat ben jij sleheeecht! even de borst afpakken! niet lief hoor! :mrgreen:

@Sweet-Love wrote:

@faizaa wrote:
Ik had t op een gegeven moment in de gaten… kreeg ze een twinkeling in dr ogen… en happpp… (boef he) Dus ik gaf haar de borst en hield mijn pink ernaast… zodra ik merkte dat ze ging bijten, hop mijn pink ertussen… ze keek me aan en verwachtte gewoon een reactie… maar mama bleef glimlachen hahaha… was daarna zo voorbij met de lol… :mrgreen:


Wat ben jij sleheeecht! even de borst afpakken! niet lief hoor! :mrgreen:








en ik mompelde heeeeel zacht… jahaa bijt jij maar bijttttt maar lekkerrrrrr kommaaaaaarr… :mrgreen:

Hier ook een bijtertje… tot bloedens toe!

Ik riep au, eigenlijk meer omdat ik schrok dan om haar te laten schrikken… ze keek me met grote ogen aan, dronk verder en daarna is het niet meer zo hard gebeurd. Meestal doet ze het als ze klaar is en nog even gewoon wil sabbelen. Dat laat ik haar dan ook niet meer doen.