de laatste twee weken is Sidney niet meer zo vrolijk als we gewend zijn, ze komt moeilijk in slaap dat gaat 9 van de 10 keer gepaard met 3 a 4 minuutjes huilen/schreeuwen.
de laatste tijd eet ze minder, ze drink des te meer, en haar poepluiers 3 a 4 keer per dag zijn vaak dun.
ze heeft onder inmiddels 1 tandje die je goed voelt maar meer nog niet.
ze heeft geen verhoging gelukkig maar het is zo zielig je kan zo weinig doen voor haar.
zijn die echt de kenmerken van het doorkomen van de tandjes? en hoelang kan zoiets duren?
DAt kan ene paar dagen duren, maar als de kiezen doorkomen, kunnen het ook wel eens weken zijn…Gengigel helpt hier goed, tegen doorkomende tandjes…
Wij hadden hier vooraf een wat slechter humeur bij de eerste twee tanden (kwamen ongeveer gelijk door), achteraf hebben we twee weken lang dunne luiers gehad, tot wel 6 per dag.
Nu al een poosje incidenteel dunne luiers en vanavond ineens een rode wang, dus wie weet komt er binnenkort weer een.
Kwijlen schijnt ook een teken te zijn, maar dat doet ze ongeveer altijd (ze heeft het zelf ook ontdekt nu, en probeert de ‘draad’ steeds te pakken…
Helaas bij ons mannetje van een paar dagen tot een paar weken slecht eten EN drinken ten tijde van het doorkomen van eentand of kies.
Gelukkig doet hij er steeds een paar tegelijk. :mrgreen:
Ik smeer dentinox, maar als hij een paar keer likt is dat er alweer af.
Omdat ik een paar weken geleden gek werd van de steeds weer hoge koorts bij hem heb ik toch maar chamodent meegenomen en ook al geloof ik er niet helemaal in; hij heeft bij de laatste 2 kiezen geen hoge koorts meer gehad. Helaas had het geen werking op het humeur.
Vanmiddag was het echt mega erg (met vermoeidheid erbij) en toen heb ik zelfs een paracetamol zetpilletje gegeven. Toen knapte hij met een half uurtje weer helemaal op. Mij benieuwe hoe de nacht gaat, want ik zit nu op het werk en paps mag het ‘fijn’ oplossen.
En kwijlen deed hij bij ons ook al maanden van tevoren en toevallig zei ik net vorige week; het lijkt minder te worden en nu doet hij het weer giga.
Hier dus bij elke tand of kies iets een andere reactie. :eh:
Succes dus…
Hier bij de eerste twee tandjes vier weken gejengeld, bij de tweede twee tandjes (bovenin) twee weken en toen kwamen er ineens vier tegelijk, maar toen had ze ook oorontsteking en was ontzettend verkouden, toen at ze niet meer (althans, geen warm eten) en dat heeft ze heel lang volgehouden, ook toen de tandjes al lang door waren. Nu heeft ze al weken af en toe een zurige luier en ze kwijlt, maar ik zie nog geen tandjes aankomen.
Hé, rode wang??? :think: Is dat ook een teken van tandjes? Want die heeft ze zo af en toe… en ze kwijlt bij het leven :roll:
Maar nog geen tandjes in zicht…
Sorry verder nog geen ervaringen hier…
Tja, dat van die rode wang heb ik ooit eens gehoord. Maar ja, nu is ie weer niet rood, dus hoeft niet te zeggen dat het snel komt (en het hoeft het vast ook niet altijd te betekenen).
het is haar eerste tandje die aan het doorkomen is, hoop voor haar echt dat het snel over is want het in slaap komen is een drama op dit moment.
Heb het idee dat het al minder aan het worden is, er zijn twee tandjes doorgekomen onder.
Haar poepluiers zijn weer normaal dus dat scheelt al voor haar rode billentjes…
gelukkig!