Tandjes

Mijn dochter heeft 2 weken terug een paar dagen lang dunne zuur ruikende ontlasting gehad. Nu is dat weer over. Ook heeft ze 2 weken 1 rood wangetje, en de afgelopen week ook af en toe wat verhoging.

Nu heeft ze afgelopen maandag nacht bijna de hele nacht liggen huilen, sliep ze 3 kwartier dan was het daarna weer huilen.

Nu voelde ik gisteren een scherp puntje in haar onderkaakje. Het lijkt mij dat er een tandje in aantocht is. Nu is ze de afgelopen 2 dagen weer gewoon haarzelf en lijkt nergens last van te hebben.

Kan dit dan toch een tandje zijn? Zou het niet doorzetten?

Ik ben benieuwd!

Groetjes

gefeliciteerd haar 1e tandje is doorgekomen :thumbup:

het puntje is er door dus de erge last zou nu wel weg zijn :smiley:

Van harte!

Ik haak hier even op in. Bij mijn dochter zie ik in haar onderkaak een wit klein puntje aan de oppervlakte, maar het lijkt al een tijdje daar te zitten. Het is nog niet echt doorgekomen en ook al voel ik geen bobbel.

Ik vraag me af of dit een aankomend tandje is.

Er is nog geen sprake van diva-gedrag, vandaar de twijfel :slight_smile:

Inmiddels voel ik onderaan al 2 scherpe streepjes zitten :smiley:

haal de chamodent maar in huis voor de volgende aankomende tandjes :wink: je kindje zal hier zo’n verlichting van hebben

Sara, zijn het tandjes op de juiste plek zeg maar? Riley had ook een wit stukje in zijn mond, leek op een tandje onder het tandvlees, maar was het niet.

@sara77 wrote:

Van harte!

Ik haak hier even op in. Bij mijn dochter zie ik in haar onderkaak een wit klein puntje aan de oppervlakte, maar het lijkt al een tijdje daar te zitten. Het is nog niet echt doorgekomen en ook al voel ik geen bobbel.

Ik vraag me af of dit een aankomend tandje is.

Er is nog geen sprake van diva-gedrag, vandaar de twijfel :slight_smile:

Diva gedrag had mijn dochter ook niet :wink:

Alleen 1 nacht echt elke 3 kwartier uit bed en niet willen/kunnen slapen. Daarna was ze gewoon weer zichzelf.

@Sweet-Love wrote:

Sara, zijn het tandjes op de juiste plek zeg maar? Riley had ook een wit stukje in zijn mond, leek op een tandje onder het tandvlees, maar was het niet.

Ja, het bobbeltje zit wel op een plekje waar een tandje uit zou moeten komen.

Inmiddels wordt ze elke nacht nu minstens een keer wakker. En ze slaapt overdag langer achtereen. Gek dat zoiets nu ineens opvalt.

Hmmm…ik wacht het af.

Die witte bobbeltjes ( puntje ) zou ook een talgklier kunnen zijn. Staat ook zo beschreven op internet. Ik heb met 4 maanden ook gedacht dat Jana een tandje kreeg, maar dat bleek dus een talgkliertje te zijn.

@Tamara30 wrote:

Die witte bobbeltjes ( puntje ) zou ook een talgklier kunnen zijn. Staat ook zo beschreven op internet. Ik heb met 4 maanden ook gedacht dat Jana een tandje kreeg, maar dat bleek dus een talgkliertje te zijn.

Haha hier dus ook.

Kreeg ze ook met 4 maanden en elke dag smeren met dentinox en er kwamen maar geen tandjes…

en kreeg pas tandjes net voor haar 1ste verjaardag :lol:

Ik zie duidelijk twee streepjes, de een is iets verder dan de ander, maar ze zijn nog niet door.:mrgreen:

Ze is opvallend vrolijk en slaapt meer dan normaal.

We wachten af wat er gebeurt als de tandjes zich door het tandvlees boren. Ik hoop dat de grootste ellende aan haar voorbij gaat. :pray:

@Zeemeermin wrote:

Hier hetzelfde verhaal. Lars stopt alles in zijn mond, kwijlt en heeft zure dunne luiers. Verder weigert hij nu ook al zijn drinken (tenzij het koud is en uit een rietjesbeker komt dan neemt hij wel eens een paar slokjes). Herkent iemand dat niet willen drinken bij tandjes op komst?

Ben benieuwd wanneer ze eindelijk door komen.

jeppp hier is warm eten en drinken ook een crime als er weer tandjes of kiezen door komen :roll: maar als je een kwartier van tevoren even wat chamodent in zijn/haar mondje doet dan gaat het vaak wel goed…

Merel, chamodent is te verkrijgen waar?

Heb afgelopen week hier een jochie gehad die zijn melk koud dronk, en zijn eten niet meer opgewarm wou hebben :think: , en zo kwam er een tandje door…

chamodent kan je bij elke drogist kopen en ook bij de apotheek…het is idd van VSM het werkt binnen 5 min…je zult je kindje niet meer terug herkennen… :thumbup:

Mijn zoontje heeft gisternacht ook amper geslapen :cry:

Hij voelde warm aan en wou vanochtend niet echt drinken. Temperatuur was 37.8 Hij heeft ook wat zure dunne ontlasting gehad de afgelopen 2 dagen. Ik zie hem constant kauwen op zijn vingers, maar voel/zie nog geen puntjes. Zou het toch zo ver kunnen zijn??

als er een tandje of kiesje door komt zie je vaak dat een wangetje aan de pijnlijke kant behoorlijk rood word…dat is een goeie indicatie.

maar als ze idd veel met de vingers in de mond zitten en jengelig worden dan komt er vast een tandje aan…

ja sorry ik zweer bij chamodent…hier werkt het als een tierelier…ik doe 3 a 4 druppels op het speentje en stop hem dan in de mond…de smaak vinden ze ook nog eens superlekker :drool:

Isa is inmiddels voorzien van zo’n mooi wit melkgebitje (op 4 kiezen na).

2 weken voordat het tandje/kiesje doorkwam had mevrouwtje last van zure luiers en soms verhoging. Er zat op de een of andere manier altijd 2 weken tussen de ‘symptomen’ en het tandje :mrgreen:

@merel33 wrote:

chamodent kan je bij elke drogist kopen en ook bij de apotheek…het is idd van VSM het werkt binnen 5 min…je zult je kindje niet meer terug herkennen… :thumbup:

zonder geintjes , saar heeft nu ook 2 doorkomende tandjes onderin , vandaag is de heule dag blehhhhhhhhhhhhggggggg geweest.

vanavond ff snel vsm gehaald en zowaar ze had de 1e 3 druppels binnen en ze viel als een blok in slaap en ligt nu weer als vanouds gezellig te klessebessen.

Hier hetzelfde verhaal. Lars stopt alles in zijn mond, kwijlt en heeft zure dunne luiers. Verder weigert hij nu ook al zijn drinken (tenzij het koud is en uit een rietjesbeker komt dan neemt hij wel eens een paar slokjes). Herkent iemand dat niet willen drinken bij tandjes op komst?

Ben benieuwd wanneer ze eindelijk door komen.