Tandjes... Word toch een kunstgebitje denk ik..

Jemig, ik weet dat er kindjes zijn die laat tandjes krijgen, maar Sem is nu bijna 13,5 maand en heeft dus nog steeds niks :shock:



Pas was hij mee naar de tandarts omdat ik moest, en de assistente stelde al voor om maar een kunstgebitje aan te meten :lol:



Zijn er kindjes die op deze leeftijd ook nog steeds niks hebben/hadden?

Begin me onderhand af te vragen of ze ooit wel door gaan komen :think: :wink:

Het laatste wat ik hier op het forum tegenkwam was net voor hun eerste verjaardag, maar die is Sem dus ook al bijna 1,5 maand gepasseerd.

tyg heeft ook heel laat tanden gekregen.

hij had op zijn 1e verjaardag net zijn 2 ondertandjes, maar dat heeft ie heel lang gehad zonder dat er ook maar iets bij kwam.



hij heeft nu nét al zijn tanden, hoektanden zijn net pas doorgekomen

en hij heeft 4 kiezen.



(en hij is ruim 2 jaar he)





ze zeggen: dan heeft ie een sterk gebit, hoe later hoe beter.

en misschien ben ik er ook wel blij mee,

want hij heeft zoveel ab-kuren achter de rug, dat is ook niet goed voor zijn tanden.

dus ik hoop dat het hier opgaat, hij zou de eerste in de hele familie zijn met een sterk gebit dan :mrgreen:

Hier ook een laatkomertje. Britts gebit was pas met 2 1/2 jaar helemaal door !. Vlolgens tandarts geen enkel probleem… en ze heeft ook een prachtig gebitje !!

Hier een moppie wat net twee dagen voor zijn verjaardag het eerste tandje kreeg en een paar dagen later nr 2 maar dat is tot nu toe ook alles.

Bij ons zit het aan beide kanten van de fam dat kids pas laat tanden krijgen. Het komt vanzelf en ik kreeg idd ook te horen hoe later hoe beter.



x

Mijn nichtje was 18 maanden toen ze haar 1e tand kreeg, dus je ziet het, het kan nog véél later :wink:

Mijn schoonzus vond het overigens ook vreselijk, ze was er al bijna van overtuigd dat ze nooit meer zouden komen.



Toen de 1e eenmaal kwam, leek het wel alsof ze allemaal ineens wisten hoe het moest, want ze kreeg er daarna 6 tegelijk…arm kind…



Ze is nu 2.5 en haar gebit is nog niet compleet, ze moet nog 2 kiezen geloof ik.

een nichtje van ons die kreeg haar eerste tandje pas met… 25 maanden hahaha dus die van jou kan nog wel even :wink: en echt ze is nu 7 en het is echt helemaal goed gekomen hoor!

nou mijn mannetje was met zijn eerste verjaardag nog lekker tandenloos…



Pas na een maand ofzo kreeg hij zijn twee onder tandjes. En dat is drie maanden zo gebleven en toen kwam alles in een keer. De ziel… Maar hij is er wel snel vanaf.



Hij moet geloof ik nu nog 1 kies. :mrgreen:

ikzelf was met mijn 1e tand pas 14.5 maanden :oops:

:shock: 25 maanden!?



Nou dan kan het misschien nog wel effe duren dan :wink:



Dat er iets zit weet ik wel zeker, want er zitten bulten zat onder het tandvlees. Hij heeft ook al maaaaanden allerlei kwaaltjes die duiden op doorkomende tandjes, alleen blijft het daarbij tot dusver.



Bedankt voor alle reacties, heb ik toch niet zo’n heel apart kind :mrgreen:



Groetjes Natascha.



P.s. erg vind ik het zeker niet, geef namelijk nog steeds BV :wink:

bryan word bijna 3 en die heeft nog 3 kiezen te gaan



hij was ook laat hij had 2 tanden toen hij 1 werd

Mijn meisje (ruim 10 maanden) heeft ook nog geen tanden. Goed om dit topic gezien te hebben! :thumbup:

…

Jochem had met 14 maanden 1 ondertand! Nu nog steeds 1 onder, 2 voortanden en 2 halve kiezen…



Komt allemaal goed, het word pas zorgen maken als ze met 2 jaar nog helemaal niets hebben.



Maar begrijp heel goed dat je de vraag stelt, een paar tandjes zou toch wel leuk zijn en dan al die vragen van vrienden en kennissen…

Bryan is nu 2 jaar en 2 maanden en heeft inmiddels 18 van zijn gebit compleet er moeten nog 2 kiezen doorkomen (is ie mee bezig)

hier het tegenover gestelde … benthe die heb alles al :shock: moet nog 4 kiezen waarvan bij alle kanten de puntjes al doorgestoken zijn bijna 1 mnd