Tandjes, oortjes, of beide :-s

Stuart is de laatste dagen niet helemaal in z’n hum. Ik heb had het idee dat dit komt omdat zijn hoektandjes boven aan het doorkomen zijn.

Maar nu was de fysiotherapeute er gisteren en die dacht vuil in zijn oortje te zien en dat hij misschien een oorontsteking zou hebben.



Nu heeft hij nog nooit oorontsteking gehad, dus ik weet ook niet zo goed hoe ik dat nou goed kan constateren.

Symptomen op dit moment zijn:

  • 1-2 keer per nacht wordt hij huilend wakker (hij slaapt normaal echt altijd de nacht door, meestal zonder wakker worden)
  • eet minder goed, vooral s’morgens zijn pap
  • laat vaker beetje van zijn laatste flesje staan
  • overmatig druk en beweeglijk
  • niet overgeven aan moeheid/slaap gedurende de dag
  • erg stinkende en dunne poepluiers
  • soms een klein beetje verhoging, 37,5
  • continu met zijn vingers in zijn mond en veel bijten op speelgoed
  • overmatig kwijlen



    Ik heb 'm 2 keer naar zijn oortje zien grijpen en ik heb wel gezien wat de Fysio zag maar dat was een beetje donkerder oorsmeer maar voor de rest kan ik er niet echt iets van maken als ik in zijn oortjes kijk.



    Wat is jullie ervaring ?

Klinkt als misschien wel een combi van dingen…



grijpen naar oren, 's nachts wakker worden zou best een oorontsteking kunnen zijn. Koorts/verhoging hoort daar dan weer bij.



Dunne luiers, koorts, wakker worden, vingers in de mond kunnen tandjes zijn. Kwijlen hoort daar ook bij.



fles laten staan zou misschien wel de leeftijd kunnen zijn, Thijs schoof ook met voedingen met 9 maanden.



Niet overgeven aan vermoeidheid, tja… als je moe bent raak je vaak oververmoeid en dan blijf je in zo’n cirkeltje zitten.



Ik zou even langs een huisarts gaan, die kan een oorontsteking vaststellen en dan kan je evt. antibiotica krijgen als dat het is. Lang ermee door lopen is geen succes met een oorontsteking.

Het doorbreken van tanden/kiezen gaat heel vaak gepaard met oorpijn/oorontsteking.



Wat jij opnoemt in je lijstje herken ik wel, Wessel begon rond die leeftijd ook drukker te worden, eten werd anders, flessen werden geweigerd en ook met slapen ging het wat minder.



Echt koorts heeft Stuart niet, bij twijfel altijd even bellen natuurlijk maar ik denk dat het een combi is van leeftijd en tanden/kiezen.