Tandjes met 2 jaar

Even een vraagje, ik zie veel foto’s van kindjes tussen de 1 en 2 jaar met bijna alle tandjes op de kiesjes na.

Bij Merel komen nu net een beetje de hoektandjes door en dan is de rij gesloten tot en met het eerste kiesje (naast de hoektand)



Is zij laat met haar tandjes??

Wanneer zou zij ‘alles’ moeten hebben??



Ik weet wel dat ieder kind zijn eigen tijd neemt, maar vroeg het mij wel af omdat het mij opvalt dat Merel er ‘lang’ over doet :wink:

Ik heb geen iedee maar waarom neem je haar niet is mee als je op controle gaat bij je tandarts? Had ik ook gedaan met Joy. Om er aan te wennen. Die kan het direct goed beoordelen en uitleggen!

@KleinBloemetje wrote:

Ik heb geen iedee maar waarom neem je haar niet is mee als je op controle gaat bij je tandarts? Had ik ook gedaan met Joy. Om er aan te wennen. Die kan het direct goed beoordelen en uitleggen!




:oops: :oops: :oops: moet ik eerst zelf weer eens gaan he?

:mrgreen: Hahaha nou ja ik was ook pas gegaan na meer als een jaar toen omdat ik pijn had… eerst voor schadebepaling (of te wel zien wat hij moest doen voor t echte werk zou beginnen) dus vandaar dat ze mee ging :lol:



Nee maar ja je moet nu wel he :stuck_out_tongue: ze moeten er toch eens aan wennen! Stok achter de deur voor jezelf direct :mrgreen:

@KleinBloemetje wrote:

:mrgreen: Hahaha nou ja ik was ook pas gegaan na meer als een jaar toen omdat ik pijn had… eerst voor schadebepaling (of te wel zien wat hij moest doen voor t echte werk zou beginnen) dus vandaar dat ze mee ging :lol:



Nee maar ja je moet nu wel he :stuck_out_tongue: ze moeten er toch eens aan wennen! Stok achter de deur voor jezelf direct :mrgreen:




:mrgreen:

Eerst op zoek naar een andere tandarts misschien dat dat ook helpt :wink:

Sanae moet er nu nog 1, een hoektandje beneden…

Bryan zijn gebit was al helemaal compleet met 2 jaar en 3 maanden

@F’lien wrote:

@KleinBloemetje wrote:
:mrgreen: Hahaha nou ja ik was ook pas gegaan na meer als een jaar toen omdat ik pijn had… eerst voor schadebepaling (of te wel zien wat hij moest doen voor t echte werk zou beginnen) dus vandaar dat ze mee ging :lol:



Nee maar ja je moet nu wel he :stuck_out_tongue: ze moeten er toch eens aan wennen! Stok achter de deur voor jezelf direct :mrgreen:




:mrgreen:

Eerst op zoek naar een andere tandarts misschien dat dat ook helpt :wink:
Nou vandaag is een mooie dag :lol:

Amy wordt zondag 2 en heeft , op 2 kiezen na, haar gebit bijna compleet. Mijn nichtje daarentegen, was pas 18 maanden toen ze haar aller eerste tandje kreeg. Die wordt bijna 3 jaar en heeft ze ook nog lang niet allemaal.

Heel verschillend dus :wink:

Jochem krijg pas met 15 maanden zijn eerste tandje… Heeft nu 2 kiezen onder en 2 kiezen boven, 2 ondertanden en 4 boventanden, we wachten op de rest… Ik heb het een x bij het cb gevraagd en het is belangrijk dat ze een tandje met 2 jaar hebben, de rest volgt waarschijnlijk vanzelf. Dus heb even geduld en dan komt het wel!

Stein was met 20 maanden helemaal compleet qua gebit.



Ik had trouwens een brief gekregen van het consultatieburo dat kindjes van 2 jaar naar de tandarts mogen :eh: In die brief kon ik kiezen voor een schooltandarts of eigen tandarts

Ik ben een half jaar terug voor het eerst met Stein geweest.

Anoek mist nog 4 kiezen, links boven één en links onder één, rechts boven één en rechts onder één. Komt vanzelf wel :wink:



Enne tandarts vanaf een jaar of 3/4 zei mijn tandarts, om ze te laten

wennen. Hij vond het nu nog te vroeg, dat zou angstig kunnen zijn en

de kindjes kunnen afschrikken.

Dank je wel dames voor de antwrden.



Ik vind vanaf 2 jr naar de tandarts wel erg vroeg hoor, maarja in bovenstaande is te lezen dat ik ook groot fan ben van die meneer :shifty: :liar:

Vanaf 2.5 jaar is het advies dames :angel: