Tandjes krijgen

Mijn zoontje is erg druk met het krijgen van tandjes. Hij heeft er nu eentje en mijn gevoel zegt dat de tweede niet lang op zich laat wachten. Hij heeft van die vieze zure spuitluiers, rode billetjes, een vuurrood wangetje, kwijlt heel erg en moet alles even “proeven” wat hij te pakken krijgt. Alles wat hij eet en drinkt komt er net zo hard weer uit en we mogen hem wel 4 tot 5 keer per dag verschonen. De wasmachine draait overuren en de rompertjes, pampers en sudocreme zijn niet aan te slepen. Geen ramp, het hoort er allemaal nu eenmaal bij maar eerlijk is eerlijk… Leuk is anders. Zo heb ik al een bijtring ring gekocht en de bekende Chamodent druppeltjes van VSM maar niets blijkt te helpen. Bij mijn dochtertje was dit allemaal niet nodig. Die heeft nooit ergens last van gehad dus dit is eigenlijk totaal nieuw voor mij. Iemand tips of ervaring met wat anders?

Hier is Joey nu druk bezig met het krijgen van 2 kiezen en alle 4 de hoektanden.

Hier helpt Chamodent ook niet, maar dentinox helpt daarentegen echt super!

Ik smeer nu ieder avond voor het slapen wat dentinox op zijn tandvlees en hij slaapt weer heerlijk de nachten door.

Dentinox helpt hier ook. J had echt een rode plek toen die niet weg wilde wat ik ook smeerde. Volgens het CB is met het doorbreken van de tandjes de weerstand ook verlaagd en dus grotere kans op schimmelinfectie op de billen. J heeft er zalf voor gehad en toen was die erge rode plek zo weg. Mocht je kleine man last krijgen van hardnekkige rode plekken…

Mijn zoontje heeft nu een witpuntje bovenin. Het lijkt op een punt van een rijstkorreltje :?

Hoe zag de eerste tandje eruit bij jullie?

Was het direct scherp of pas later?

kan het dat onze dochter ook al met de tanden begint??? Ik lijk een hard puntje onderin te voelen. Vannacht veel, lees: om het uur, wakker en huilen. Dat huilen werd minder als ik met mijn pink haar tandvlees masseerde. Kan dat nu al?

Ingrid dat kan prima hoor, mijn dochter was ook 4 maanden en 3 weken toen ze d’r eerste tandje kreeg. Nr. 2 kwam er 2 weken later. Weer een maand later kwam nr 3 en een week daarna nr 4. :wink:

Oh en Chamodent hielp hier ook niet, dentinox daartentegen wel. :thumbup:

ok… Onze oudste was daar niet zo vroeg mee haha… Ze heeft nu een hele rode wang. Ik zie precies waar de twee tandjes door moeten komen… Maar dat heeft ze al een tijdje… Ik lijk juist op de plek van de hoektandjes een bobbeltje te voelen…Heb dentinox gehaald. Hielp bij de oudste ook het beste…

Chamodent doet hier ook niets, Dentinox wel/een beetje. Soms geven we ook gewoon een zetpil (paracetamol), ook ivm de koorts waar het vaak mee gepaard gaat.

Hier kwamen de eerste twee tandjes met 6 maanden en een week. Sindsdien nog geen nieuwe tandjes, maar sinds een week wel een kiesje (of een enorm verdwaalde hoektand…).

Onze zoon krijgt nu eindelijk na maaaaaaaaaaaanden kwijlen zijn eerste tandje door :dance:

Hier werkte er niets behalve gengigel dat ik bij de apotheek haal en ik geef hem soms ook een zetpil als hij er erg veel last van heeft.

Mijn opa (is ka geweest) heeft nog een beter methode die werkt, als het puntje net aan niet door is (waar ze de meeste last van hebben) dan je duim er opzetten en het tandje door duwen :shock: :? :shock: :snooty:

Doet even pijn zegt ie maar ze zijn er wel in een keer van af… hij heeft daar gelijk in maar ik begin er niet aan hoor! :naughty:

(al stond hij bijna wel op het punt om het te doen :evil: )

Maar goed je vroeg een tip bij deze :wink: :mrgreen:

@Ingrid28 wrote:

kan het dat onze dochter ook al met de tanden begint??? Ik lijk een hard puntje onderin te voelen. Vannacht veel, lees: om het uur, wakker en huilen. Dat huilen werd minder als ik met mijn pink haar tandvlees masseerde. Kan dat nu al?

ja hoor, noa en yara hadden allebei met 5 maand en 1 week een tand door, dus dat er wat aan zit te komen kan prima!

@dragon: Wij kregen die tip ook al…zou dat zelf inderdaad niet doen…maar of Jinthe het gehoord en begrepen had, heeft ze zelf met haar twee ondertanden haar twee boventanden ‘doorgebeten’. Althans zo lijkt het, want ze zat al een paar dagen te ‘kauwen’ (met haar ondertanden op het tandvlees aan de bovenkant te duwen) en vandaag zag ik boven opeens twee tandjes zitten.

Hier helpt chamoment ook niet, maar gengigel wel. Verkrijgbaar bij de drogist. Verder is er niet zoveel aan te doen. Wel vervelend voor die kleintjes hoor!