De titel zegt het al, sinds een kwartier geleden is Mitchel enorm aan het bijten, waardoor zijn bovenkaak nu helemaal open ligt. Je ziet hem echt kracht zetten als hij dat doet, vervolgens kreunt hij van de pijn. Soms komt zijn tong ertussen dus die bloed nu ook al. Ik heb het ingesmeerd met dentinox (geen idee of ik goed smeer? hoe gebruik je dat?) en een bijtring oid wil hij niet dus heb hem nu een soepstengel gegeven.
Iemand anders nog tips? Want ik ga door de grond als hij het doet en de tranen staan in mijn ogen…
p.s. Zijn tandje LO is door en RO komt nu door. Boven heeft hij dus nog geen tandjes.
een nat washandje op laten sabbelen
Jeetje Joyce, wat zielig voor Mitchel.
Ik weet niet wat je er tegen kunt doen, al lijkt dat natte washandje me wel een slim idee.
Heel veel sterkte met je mannetje :hug: :hug:
Liefs Janneke :-*
Dentinox smeer je op met een wattenstaafje. Maar ik weet niet of ik dat zou doen, want daarmee verdoof je het tandvlees en daarmee voelt hij dus helemaal niet dat hij zichzelf pijn doet. Bovendien geeft het vast een raar gevoel (je weet zelf ook hoe het voelt om een verdoving bij de tandarts te krijgen waarschijnlijk).
Wel heel zielig en lastig. Geef hem idd een bijtring of iets hards (wortel, soepstengel) want het heeft vast te maken met de tandjes die hij krijgt.
Wat zielig zeg
Ik gaf/geef Yana altijd een tandenborsteltje om op te knauwen. Je hebt van Jordan zo’n kleine ronde met een gat erin, zodat hij makkelijk vast te houden is. Yana vindt het zalig als ze last heeft. Ze zit er dan enorm op te bijten.
Oh ja… en ik geef haar ook weleens haar eetlepeltje (die van die rubberachtige dan hè?! Die van Nuby bijv.). Dan gaat ze op de achterkant knauwen…
Veel sterkte met je ventje!
Ik liet Jayden ook op een nuby-lepeltje of baby-tandenborsteltje bijten hij wou ook geen bijtring :roll:
Ook wou ie graag op mijn vingers bijten :shifty: :shifty: liet ik hem af en toe ook maar doen, tja je moet toch wat he?? :lol: :lol: Washandje lijkt me ook een goed idee (als ie het wil dan he? )
Maar die dentinox, dat is net wat Maja zegt,dan is het verdoofd en heeft ie er later alleen maar meer last van denk ik :think:
Succes ermee :thumbup:
Soepstengel zou ik niet doen als hij wondjes heeft… da’s heel zout… AUW!!! Ik zou liever koude yoghurt geven…
Sterkte.
Ach Joyce, wat een arm mannetje! :hug: Ik gaf / geef Storm ook een Nuby-lepeltje als hij er erg last van heeft. Ook heb ik zo’n boekje van geloof Play-Grw, met een soort van plastic hoekjes waarop hij héérlijk kan kauwen.
Je hebt trouwens ook Gengigl of zoiets wat schijnt te helpen, maar heb het nog nooit geprobeerd dus kan je er niets over vertellen, sorry! Dikke knuffel voor je mannetje!
Thanks voor de tips meiden! Na zijn middagslaapje heb ik nog in zijn mondje kunnen kijken en zag dat er boven nu ook 2 tandjes doorkomen. Dat zijn er nu dus 3 tegelijk. Het washandje laat hij liggen, maar de tandenborstel en het lepeltje is wel een succes. Maar nog steeds is hij tussendoor aan het bijten, maar bloeden doet het nu gelukkig al niet meer. Ik heb hem ook nog een zetpil gegeven omdat hij steeds huilde van de pijn.
Alleen wil hij nu niet meer eten of drinken. De borst weigert hij al vanaf gisteravond en de fles sinds vanmiddag. Heb dus pap van de gekolfde melk gemaakt en met een lepeltje gegeven, maar kreeg er niet meer dan 50cc in. Later heeft hij dat ook nog uitgespuugd voor een deel. Dus nu even goed in de gaten houden dat hij voldoende drinkt. Had al water aangeboden in een glaasje.
Fijn dat de tandenborstel/lepel werkt. Het hoort er helaas bij. Ook het slechte eten. Yana krijgt volgens mij weer een kiesje. Ze wil de fles heel slecht (of zelfs niet) en eet ze haar fruit en groente veel slechter op en moet ik alles helemaal fijn malen. Als er stukjes inzitten weigert ze (zal wel pijn doen ofzo). Ik geef dan ook water uit een beker tussendoor. Zolang hij genoeg plasluiers heeft, zit het wel goed.
Nogmaals veel sterkte :hug:
Hoe gaat het vandaag?
Gister is al een stuk beter gegaan en deed hij zichzelf geen pijn meer. Vanochtend was hij wel steeds weer aan het bijten/kracht zetten, maar zijn twee tandjes boven zijn nu wel door dus het bloed gelukkig niet. Gistermiddag nam hij eindelijk weer de borst, maar sindsdien weer geweigerd.
Hij draait wel zijn hoofd ernaartoe, zijn mondje gaat open, maar vlak voor hij hapt draait hij heel hard zijn hoofd om en begint te brullen. Ik vind het zoooo zielig.
De fles pakt hij nu wel iedere keer, dus krijgt voldoende binnen en zijn hapjes eet hij ook goed op. En vanochtend voor het eerst brood gegeten en dat ging ook super.
Het enige wat ik nu nog merk van die tandjes is dat hij de borst weigerd. Ik hoop dat hij wel weer snel komt, want het kolven gaat niet super en ben bang dat het snel zal teruglopen. En ik wil nog lang niet stoppen…