Tandjes... en nu?

Hoi!

Storm heeft vandaag zijn allereerste tandjes gekregen… :inlove:

De twee onderin. Maar nu een (waarschijnlijk beetje domme) vraag:

Moet ik nu persé peutertandpasta gebruiken? Want volgens mij kan gewone tandpasta toch ook geen kwaad? En ze zeggen dat je één keer per dag moet poetsen, maar Storm valt direct na de laatste fles in slaap en om hem nou wakker te gaan maken om zijn tandjes te poetsen… :think:

Hoe hebben jullie dit gedaan?

In gewone tandpasta zit volgens mij teveel fluoride.

In peutertandpasta zit de goede hoeveelheid voor die kleintjes! :thumbup:

Dus wel peutertandpasta gebruiken hoor! (ik had toen in één van die dozen van de elmex peutertandpasta er bij in zitten volgens mij :thumbup:)

Ennuh wel poetsen, en idd 's avonds, na de laatste voeding!

Zou hem proberen wakker te houden dan met de fles? Dan tandjes poetsen en lekker in bed leggen!

Tandjes poetsen hoort bij ons nu bij het avondritueel. Ik heb een leuke tandenborstel gekocht, en peutertandpasta zónder zoete-troep-smaak :sick: , maar gewoon mint. Na de papfles (bij ons op bed) poetsen we de tanden (haha, dat mag het eigenlijk niet heten, we aaien wat over de tandjes, en dan is Leonie er flauw van).

Ik leg mijn vraag hier ook even neer als dat mag… Ymke heeft nog geen tandjes, maar is het misschien handig om al wel met poetsen te beginnen?? (kwa leeftijd en eraan gewend raken??)

In de peutertandpasta zit minder fluroide en andere stoffen, zei de trotse mama van Simone. Ze heeft inmiddels 6 tandjes :dance: :dance:

Als we het niet vergeten poetsen we voor het slapen gaan, met een vrolijk gekleurde borstel. Ze vind het even geweldig en dan vind ze het weer genoeg. :smiley:

Je zou ze eventueel op een tandenborstel kunnen laten kauwen, om ze eraan te wennen…maar meestal vinden ze het leuk en interessant.

|nne kreeg met 3 maanden al haar eerste tandjes en die zijn we ook meteen gaan poetsen met elmex peutertandpasta (idd niet lekker zoet). Anne heeft eigenlijk nooit moeilijk gedaan met tandenpoetsen en wij denken dat dat komt omdat we al zovroeg moesten beginnen. Dus ik raad zowiezo aan, tandjes of niet, om al vroeg te laten wennen aan een tandenborsteltje…al is het lekker speels.

Gefeliciteerd met de tandjes :mrgreen: Ik zou gelijk beginnen met tandenpoetsen. Yana had bij 4,5 maand haar 2 eerste tandjes en sindsdien een gave tandenborstel met elm*x peuterpasta, dus hier ook geen zoete troepjes.

Gelukkig vindt Yana tanden poetsen helemaal gaaf (en vooral de tandpasta erg lekker :lol:). Het hoort hier ook gewoon bij het avondritueel. Eigenlijk is het het hoogtepunt van het avondritueel :wink:

Veel tandenpoets plezier!

Hier ook na de laatste fles de tandjes poetsen. En idd met speciale tandpasta.

Deze hoef je ook niet na te spoelen met water hè, en dat moet bij tandpasta voor volwassenen wel :wink: