Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje; mijn zoontje is een half jaar en wil al geruime tijd overal op kauwen. verder is hij super vrolijk en lijkt hij nergens last van te hebben. Op het consultatiebureau dacht de arts al te zien dat hij onderin twee snijtanden krijgt…uhm ik zie of voel niks.
Nu wil het zo zijn dat hij sinds zaterdag diarree heeft. Groene; stinkende smurrie…tandenpoep zeggen mijn moeder en schoonmoeder…alleen nu vraag ik me af herkend iemand dit, hoe lang hebben ze dit en kan of moet je hier iets mee?!! :roll: hij krijgt ondertussen natuurlijk ook flinke luier uitslag van al die natte luiers; en de wasmachine draait overuren!
Ik ben natuurlijk bang dat het helemaal geen tanden zijn maar toch een virus ofzo…tja weet ik veel :oops: alvast bedankt voor jullie reacties!
groetjes Kim
Eerst een paar korte vraagjes:
Krijgt die kleine bv of kv?
Krijgt hij al bijvoeding?
En hoe waterig is de ontlasting? Ik bedoel is het waterige stamppot, stevige erwtensoep of spinaziesoep? Sorry voor de onsmakelijke vergelijking maar ik kon zo snel even niets anders bedenken :oops:
Heeft ie er ook koorts bij?
:think:
hier kon ik de tandenpoep herkennen doordat hij helemaal niet zo erg rook…maar wel heel waterig …de billen zijn daarvan in no-time kapot…
en omdat ik niet rook of ze gepoept hadden was dat helaas nogal eens het geval. :?
:think: tja hij krijgt wel sindskort bijvoeding maar heel voorzichtig ivm allergieen aan mijn kant van de familie, afgelopen weekend heeft hij niks nieuws gehad.
Alleen wat ik me wel had bedacht; omdat we een dag weggingen had ik van die kant en klare pakjes voeding gekocht (zelfde merk etc. als poeder, hij heeft eerste 8 weken bv. gekregen sindsdien kv)
Zou het dat dan zijn.
En Inge: hier verschillen de meningen ook erg over hoe erg het stinkt; je ruikt het met pamper en broek aan indd minder dan een echte poepbroek en de gastouder gister vond het helemaal niet stinken alleen sterk ruiken, :roll: … verder geen koorts nee; een vrolijk mannetje dat gelukkig wel goed drinkt…nog maar even aanzien dan :think: ?!
je kunt als er tandjes aankomen in het kaakje al eerder iets zien dan voelen…
ten eerste wordt de kaak dikker en er komen streepjes op de plek waar de tandjes gaan komen…
En voor de billen… sudocreme… lekker laagje erop, dat beschermd iets tegen de vieze poep en helpt de huid herstellen…
Heb hier in huis een grote pot en wel iets van 3 of 4 kleintjes haha…
Ondanks dat je kleintje nog niet extreem bijvoeding krijgt, kan dat kleine beetje al wel verandering in ontlasting teweeg brengen, maar meestal wordt het dan juist iets dikker…
Ik vroeg naar de voeding omdat de consistentie bij bv nogal kan wisselen. Dus dat had het ook kunnen zijn. Toen Jasper in het begin bijvoeding kreeg werd zijn poep inderdaad eerst dikker en pas toen z’n lichaam daar een beetje aan gewent was werd het weer ‘normaal’. Nu als hij een dagje wat meer melk drinkt en minder vast voedsel eet wordt het de volgende dag ook wat wateriger, dus dat had het ook nog kunnen zijn.
Ik vroeg of hij koorst heeft omdat dat toch vaak een indicatie is dat ie idd een virus heeft. Hoewel je soms wel hoort dat ze ook van de tandjes een beetje verhoging krijgen, maar niet echt koorts, dacht ik.
Over de geur kan ik helaas niet meepraten, want Jasper heeft nog geen tanden :lol: maar hij had een tijdje geleden wel op eens diarree, zeker 7-8 luiers die heel erg waterig waren :roll: , toen heb ik de ha gebeld en die zij dat er niks aan de hand was zolang hij geen koorts heeft, netjes blijft drinken en er ook nog plasluiers tussen zitten
Dus ik ga ervan uit dat de darmen van je kleine gewoon een beetje van slag zijn en dat het binnen een paar daagjes weer voorbij is. :-*