Tandenborstelvraagje

Lotte mocht gisteren een nieuwe tandenborstel uitzoeken. Ze koos natuurlijk voor een roze met in haar ogen een prinsesje erop. Toen ik heb uit de verpakking haalde zag ik dat het een tandborstel was voor de leeftijd 6-8 jaar, dus niet voor melkgebit denk ik dan. Maar maakt dat uit dat ik daar Lotte d’r melktandjes mee poets of moet ik er toch een kopen voor haar leeftijd??? In mijn ogen is een tandenborstel een tandenborstel, al heb je natuurlijk voor kleintjes een kleinere borstel dan voor volwassenen…

Groetjes,

Viratine

Ze zetten de leeftijd er niet voor niets op… de tandenborstels voor verschillende leeftijden zijn anders van structuur volgens mij… in ieder geval zijn die voor de leeftijd van 2 kleiner, zodat je overal beter bij kunt. En er zou ook best verschil in de “haartjes” kunnen zijn. Ik zou hem gewoon ff lekker in de kast laten liggen en er een voor haar leeftijd uitzoeken. Als ze nou 5 was of zo maakte het ms niet zoveel uit, maar ze is 2…

Nieuwe halen hoor. De haartjes voor 5/6 jaar zijn stugger. En haar tandvlees is daar ws nog niet tegen bestand. Tandenpoetsen moet geen ‘martelgang’ zeg maar worden want als ze er pijn van krijgt en een hekel aan ben je verder van huis :frowning:

Die prinsessen tandenborstels zijn er volgens mij ook voor kleiner… kan me niet anders herinneren dat B’Elanna ze ook heeft…

Ach en anders een gewone roze is ook mooi :wink:

Voor mij is een tandenborstel ook gewoon een tandenborstel eerlijk gezegd. Als ik het moet kopen let ik wel op de leeftijd die er op staat, maar ik heb ook een keer een gekocht voor oudere kindjes…Dan poets ik gewoon minder hard…

Tja ik ben daar niet zo heel moeilijk in moet ik zeggen.

Net wat Marlous zegt, poets dan wat minder hard.

Ze wil ook vaak met mijn tandenborstel poetsen (soft) heb ik

geen moeite mee. Poetsen was altijd drama dus ik ben blij als ze

het poetsen leuk vind met een andere tandenborstel.

Wij gebruiken sinds kort een electrische kindertandenborstel (v.a.3 jr)

voor haar op aanraden van CB en tandarts. En sindsdien is

tandenpoetsen dus géén drama meer :thumbup:

Wij gebruiken voor Anne al een hele tijd onze gewone electrische tandenborstel, er gaan ook dezelfde borstels op. Heeft nog nooit problemen gegeven, werkt zelfs super. Mondje gaat goed wijd open en ik kom overal goed bij. Als ie helemaal volgeladen is moet ze zelfs lachen tijdens het poetsen omdat het door haar neus kriebelt zeg maar. Dus hier kijken we er niet naar (wel toen ze 4 maanden was en haar eerste tandjes kreeg).

Hier ook elektrisch. Ze vindt het prima; leuk zelfs. De tandarts vroeg wel of ik speciale borsteltjes gebruik of niet. Omdat de voor ons toch te hard zouden zijn. Heb ik die voor kids gehaald… :think: Nou, ik voel echt geen verschil. Ze zijn wel stùùùùkken duurder, hoe toevallig Pure geldklopperij als je het mij vraagt.