Tanden wisselen

Ik heb een vraagje, bij onze dochter zitten er 3 ondertanden en een boventand los.

Onderaan 1 al flink.

Maar nu zit er achter de ondertanden al een nieuwe tand, zichtbaar en wel.



Is dit helemaal goed?

Is onze eerste, dus met wisselen geen verstand, maar de nieuwe tand lijkt er ook anders in te komen staan dan de tanden nu.



Bedankt alvast.

Ik zou toch even contact opnemen met de tandarts.



Volgens mij kan het in principe geen kwaad maar als de tand of kies anders gaat groeien, zou ik persoonlijk toch naar de tandarts gaan.



Succes!

Dank je voor je reactie.

Ga straks ook even bellen ja.

Maar was erg benieuwd of mensen dit herkennen.

Kan geen kwaad. Ons zoontje heeft denk 2 maanden met een dubbel rij onder rond gelopen. Volgens de tandarts laten ze het altijd zitten tenzij het een jaar duurt en de nieuwe tanden niet meer goed zijn te poetsen.



Het ziet er raar uit maar geloof mij zodra de melktanden weg zijn, verplaatsen de nieuwe zich naar de juiste plek. Heel bizar maar nu staan ze bij ons zoontje keurig hoe het moet.

kan idd geen kwaad, vriendin van mij heeft ook bijna compleet dubbele rij gehad vroeger en haar oudste lijkt die weg te volgen.



Zodra de melktandjes eruit zijn komt het wel goed.



Maar bellen kan nooit kwaad natuurlijk.

Dank jullie wel.

Stelt flink gerust.



Onze dochter is autistisch en is “panisch” voor alles wat anders loopt.

En bij tanden wisselen hadden we verteld, eerst tand eruit, dan een nieuwe.

Helemaal fijn dat het straks allemaal op zijn plek gaat komen.



Tandarts zou me vandaag nog wel even bellen, maar ben nu al blij met jullie antwoorden.

Daniël had dit ook, een week nadat de melktand er uit was, moesten we naar de tandarts, die gaf toen aan dat het helemaal goed komt.

Lienke heeft dat ook. Die heeft al haar melktanden nog en onderin zitten er 2 grote voortanden achter. Deze week controle gehad bij tandarts en was geen probleem, kwam veel vaker voor zei hij.

Dank jullie wel voor de antwoorden.



De tandarts heeft helaas niet gebeld. Maar ben blij met jullie antwoorden.

neeh joh, absoluut geen probleem. Al geeft het wel problemen als de melktanden niet wiebelen en de nieuwe er al staan :slight_smile: dat had ik en de tandarts heeft alles moeten trekken. Heb maar 1 wiebeltand gehad

@konijn wrote:

neeh joh, absoluut geen probleem. Al geeft het wel problemen als de melktanden niet wiebelen en de nieuwe er al staan :slight_smile: dat had ik en de tandarts heeft alles moeten trekken. Heb maar 1 wiebeltand gehad




Dat hebben we niet, tanden wiebelen er lekker op los.

Wat een schrik voor jou. Niet fijn.

Hier gaven we de kinderen appel te eten als ze last hadden van wiebel tanden. Op den duur tijdens het happen in appel ging dan die tand eruit.



Misschien een optie?



Hier heeft de jongste ook zijn eerste fietsenrek :smiley: staat zo schattig ergens :oops:

@konijn wrote:

neeh joh, absoluut geen probleem. Al geeft het wel problemen als de melktanden niet wiebelen en de nieuwe er al staan :slight_smile: dat had ik en de tandarts heeft alles moeten trekken. Heb maar 1 wiebeltand gehad




Echt waar?! ben benieuwd hoe het je kinderen dan zal vergaan daar ik het idee heb dat er wel iets erfelijks aan de hand is als het om tanden gaat



Zo waren roel en ik beide vroeg met krijgen van tanden en lasse zat er midden tussen in (met vier maanden) en die wisselde dus ook vroeg.

mijn melkkiezen zijn op mijn 17e getrokken omdat de tandarts zag dat er wat onder zat te drukken wat er niet door kon :slight_smile: vandaar dat mijn gebit ook niet prachtig op een rij staat, want toen… tien jaar terug was het best gek om op je 21ste met een beugel in te lopen, dat was echt voor pubers…