Katie heeft 4 tandjes waarvan 1 nu ook doorheen komt. CB gaf aan nog niet te hoeven poetsen maar in de groeiboekje staat zodra ze er 1 tandje heeft, 1x per dag moet gaan poetjes. Daarom vraag ik maar aan jullie; Vanaf wanneer poetste jullie hun tandjes?
Ik word er gek van dat iedereen het anders zeggen. Zoals mn schoonmoeder die zegt dat ze moet gaan poetsen als ze kiezen krijgt :think:
Wat jullie?
Als iedereen iets anders zegt zou ik dus doen wat jij denkt dat goed is…
Wij deden het gelijk
Lijk mij ook dat je het gelijk doet want ze eet ook fruit/koekje!
Ga morgen even tandenborsteltje halen.
ier ook gelik
Wij deden het zodra de eerste door was, ook om er aan gewend te raken.
Wij deden het ook gelijk en onze meiden waren vroeg met tanden krijgen (16 weken). Gewoon sávonds voor het slapen gaan even poetsen.
Grappig want de vpk van het cb hier zei vandaag dat ik dus wel moest poetsen ook al is het een halve tand nu.
Bij mij was de arts die het zei… Eind deze maand mogen we weer naar de vpk toe! Maargoed, dan poets ik elke avond voor het slapengaan der tandjes met klein beetje babytandpasta!
wij deden het ook gelijk!
Wij ook hoor. Ik geloof dat we vanaf 1 jaar toen ook tandpasta zijn gaan gebruiken.
Wij zijn ook begonnen toen het 1ste puntje zichtbaar was.
Meteen begonnen…maar ze vind het vreselijk :roll:
Hier vind ze het ook niet fijn!
Hier ook meteen.
Heb hem eerst voor gedaan hoe het moest door op een tandenborstel te kauwen. Dus hij pakt nu al zelfs de borstel beet en kauwt er eventjes op en daarna borstel ik zijn tandjes nog even na, alleen op deze manier accepteerd hij het poetsen.
Hier nog een baby zonder tanden :inlove:
Ik had laatst bij mijn tandarts wel geïnformeerd wanneer ik zou moeten beginnen te poetsen als hij tanden zou krijgen en hij zei dat ik meteen moest beginnen wanneer het doorkwam.
Vandaag samen alvast een tandenborsteltje gekocht en hij vindt het borsteltje echt heel erg interessant, ben benieuwd hoe interessant hij het straks vindt als zijn eerste tandje doorkomt!
ik ben gaan poetsen zodra de eerste 2 door waren
ze vind het niet vervelend gaat ondertussen op de borstel kauwen
gebruik trouwens elmex tandpasta die is in ieder geval niet zoet zoals de oral b :?
hier zei het cb juist dat het meteen moet met babytandpasta zodra het eerste puntje door is. hamerde ze al op voordat het eerste tandje er was :think:
Gek toch he dat daar zoveel meningen over kunnen zijn :think:
Terwijl ik denk, het is zo simpel, als er een tand is, ligt er glazuur bloot en dan moet je poetsen. Ach ja
Overigens vind ze volgens mij niet de tandenborstel het probleem die is erg interessant maar die tandpasta vind ze echt vies. Dan is er ook meteen klaar mee en zie dan maar eens die handjes weg te houden als je ook een tandenborstel in je hand hbt.
Maar ik heb elmex dus misschien toch maar eens een ander merk proberen ? :think:
bij J. is nu ook het eerste puntje zichtbaar :dance:
gister ben ik ook begonnen met poetsen. een heel klein drupje (of eigenlijk meer een veegje) tandpasta en dan over zijn tandje.
hij vond het eigenlijk wel leuk :think: :mrgreen: hij ging liggen giechelen
ik vermoed dat er nog een tandje zit te werken en dat hij het gewoon een lekker gevoel vond.