Tanden poetsen.

Vanaf wanneer ga je nou echt tanden poetsen?

Elk geval met tandenborstel & tandpasta?

En doen jullie dat écht voor het naar bed gaan of iets?



Ervaringen gevraagd, met kindje die nog avondfles (22.00/23.00u ) krijgt…?

hier werd er gepoetst vanaf dat er tandjes waren. Als zeklein zijn volstaat 1x per dag voor het slapen gaan. Mik poetst 2 of 3x er dag

ik poets kyano’s tandjes voor het slapen gaan 18.30 uur maar hij krijgt geen avondfles meer

Toen de eerste puntjes zichtbaar waren, zijn wij begonnen met poetsen

om 20:00 krijgt ze een fles en daarna altijd tandjes poetsen

Maar het lijkt me toch niet… dat ik om 22.00/23.00 uur zijn tandjes nog ga poetsen? Dan is hij slaperig en word daar klaar wakker van ben ik bang.

Hier nog geen tandjes te bekennen, maar hoe doen jullie het dan als je borstvoeding geeft en ze s’nachts nog komen?

Hier nog geen tandjes te bekennen, maar hoe doen jullie het dan als je borstvoeding geeft en ze s’nachts nog komen?

Hier nog geen tandjes te bekennen, maar hoe doen jullie het dan als je borstvoeding geeft en ze s’nachts nog komen?

dan kan je toch 's morgens beginnen met tandenpoetsen…



en dan vanaf 1 jr 's morgens en 's avonds

Even je tandarts bellen voor het beste advies.

Colle natuurlijk :roll: , 's ochtends… :lol:

Mijn dochter is na het flesje ook lekker lui en slaperig, maar we gaan toch echt even tandjes poetsen hier. Ze vind het ook niet erg, en slaapt daarna gewoon lekker.



Ik zal het in de ochtend niet doen, ze adviseren het juist om het na de laatste fles te doen zodat heel de nacht de tandjes fris en schoon blijven.



En hoe je dat doet met bv geen idee :think:

Ik hoef Riley echt niet 's avonds om 23.00 u mee naar de douche te nemen of iets om ook maar iets wat geen fles is in zijn mond te doen. Ook niet na de fles. (lees, hij wil meteen terug naar bedje, weigert speen oid, en als hij die wel krijgt is hij klaar wakker.)



Denk dat ik het OF 'sochtends moet gaan doen, of na zijn badje dat hij naar bed.

hier werd ook ge poetst vanaf het eerste tandje doorkwam… elke ochtend na het ontbijt en badderen en elke avond voor het slapen gaan…

@Sweet-Love wrote:

Ik hoef Riley echt niet 's avonds om 23.00 u mee naar de douche te nemen of iets om ook maar iets wat geen fles is in zijn mond te doen. Ook niet na de fles. (lees, hij wil meteen terug naar bedje, weigert speen oid, en als hij die wel krijgt is hij klaar wakker.)



Denk dat ik het OF 'sochtends moet gaan doen, of na zijn badje dat hij naar bed.




Hier poets ik haar tandjes gewoon op de bank, ik leg de tandenborsten alvast klaar met een beetje tandpasta, en na de fles poets ik haar tandjes, en mag ze daarna de tandpasta eraf zuigen :mrgreen: .



Ik zou het gewoon eens proberen.