Jim wil zelf zijn tanden poetsen, dat is niet erg, maar het gebeurt dan natuurlijk niet goed. Het probleem is alleen dat hij dus absoluut niet wil dat wij het doen. Iemand tips hoe het voor hem leuk is en ik hem toch kan helpen?
Ze mogen altijd eerst zelf poetsen en ik poets altijd na.
Ik benoem dan wat ik “zie” dus wat ze gegeten hebben en zing een liedje oid.
Toen het een periode ook heel slecht ging als ze niet willen dan poets ik electrisch…is dan weer interessant.
Of ik doe er nog een klein beetje tandpasta op…helpt ook nog wel eens.
wat hier werkt is tot 10 tellen. dus jij poets hem en telt tot 10 en dan stop je (ook een beetje een spelletje er van maken). daarna mag hij zijn tanden poetsen.
ik heb dit zelf geleerd van een gespecialaseerder tandarts voor hele dwarse kinderen (mijn ethan) met een hele sterke eigen wil :mrgreen: .
maar het werkt wel.
het is heel belangrijk dat je zelf bepaald wanneer het stopt dus niet wanneer hij het wil.
binnen de korste keren telde hij mee tot 10 en daarna poeste hij zelf en ging hij ook weer tot 10 tellen en wilde dat nog wel een keer en nog wel een keer tot dat ik zei en nu is het klaar.
Bij Kaylee hielp het om haar veel zelf te laten doen. We hebben 2 tandenborstels en 2 soorten tandpasta :lol: En elke dag kiest ze welke borstel en welke tandpasta ze wil. Dan doet ze zelf de tandpasta op de borstel.
Daarna gaan we liedje zingen “tandjes poetsen, heen weer, voor mooie schone tandjes, nog een keer”. Op het wijsje van broeder Jacob. Bij nog een keer mag zij, ook weer het hele liedje en dan afsluiten met “morgen weer”.
Gaat super, nu roept ze zelfs zelf “tandjes nog poetsen he mama!”. :mrgreen:
Ook ik laat ze eerst zelf poetsen en poets het daarna even na…
De oudste kan het goed zelf maar de jongste moet ik vaak nog even helpen. Ze vind het niet altijd even leuk maar met een liedje er bij gaat het prima! Ik moet er wel bij blijven want anders smeert ze de tandeborstel (vind ze leuk) in haar haar, en dat is een troep!
Misschien nog een tip: Bij de action verkopen ze tandenborstels (heel goedkoop) met knipperend licht. Zodra het lampje stopt met knipperen heb je lang genoeg gepoetst… die tijd is niet belangrijk, maar kinderen vinden het wel vaak heel leuk, misschien een idee om je kind zelf met een gewone tandeborstel te laten poetsen en dat jij het met zo’n licht tandeborstel nog eens na poetst?
Je kind lekker op schoot nemen, of in zijn/haar eigen bed zetten wil misschien ook helpen, als je bijvoorbeeld allebei staat en hij/zij moet de hele tijd omhoog kijken is het ook minder prettig.
Wij doen eerst poetsen en als we het dan goed gedaan hebben mag ze altijd zelf nog een keer en krijgt ze zelf ook nog weer tandpasta erop. We poetsen als we sóchtends onder de douche staan en dan poetsen we ook zelf onze tanden.
Suc6.
Nu pikt M,icah het gewoon. In het begin deden wij het altijd eerst, dan benoemde ik wat hij die dag gegeten had en dat ik dat wel moest wegpoetsen. Daarna mocht hij zelf lekker tutten.
Ma.teo idem natuurlijk
ik ben met een electrische borstel gaan poetsen… hij vindt het geweldig, want het kriebelt, ook op zijn tongetje, dan weer op zijn lipje, en zo poets ik heel zijn mondje… hij vraagt er ook elke avond om…