Tanden poetsen

Hieke (ruim 10 mnd) heeft eindelijk een tand. We dachten dat het nooit meer zou gebeuren en hadden al weddenschappen lopen, wordt het 2008 of toch nog 2007? :angel: :mrgreen:



Nu dus poetsen. Maar dat valt tegen. Ze hapt naar de tandenborstel, zuigt de pasta eraf en slikt het door. Krijg de kans niet om te poetsen. Nu is er pas een klein randje door, maar ik wil weletsen. Al is het maar om er aan te wennen. Maar hoe doe je dat nou het beste bij een tegenstribbelende bijna dreumes? Nog trucjes? tips?



Dank je wel. :-*

ik heb zo’n baby tandenborstel gekocht bij de babywalz. helemaal rond handvat als een rammelaar en dat mocht ie zelf vasthouden…wiebel de wiebel en klaaarrr :inlove:

die ene tand is echt de moeite niet om echt werk van te maken.

als de tandenpasta maar even in de mond komt is het al snel goed.

straks met snoep, fruit en fris is het een ander verhaal…maar dan nog kunnen die kleine tanden veel hebben.



nu poetst ie zelf met een gewone mini tandenborstel.



wij hebben hem nog nooit geholpen, gaf alleen maar oorlog.

nu doet we het samen met hem, wij met de mond wijd open ervoor, en dan voordoen hoe hij moet poetsen…booooovvveeeennnn, jaaaa goed zooo… :inlove:

Hier gaat dat ook nog echt niet hoor, dat poetsen :? . We geven haar de tandeborstel en dan zit ze een beetje op de borstel te kauwen. Het is overigens niet erg dat ze tandpasta doorslikken. Daar is het spul op gemaakt, dus ook niet naspoelen.

Bij iedere drogist hebben ze die tandenborstels met een gat in het handvat ook hoor :thumbup: .

Kauwen op de tandenborstel is toch bijna hetzelfde als poetsen? Beetje sabbelen op de pasta, beetje door de mond laten gaan, prima toch. Ik probeer nu wel wat meer te poetsen, maar langer dan een minuut houd ik Leonie echt niet geïnteresseerd hoor. Soms heeft ze er helemaal geen zin in en slaan we een dagje over. Komt wel hoor, zodra ze begrijpt wat ik bedoel ("als je je tanden goed poetst, dan … :angel: ) komt het allemaal goed.

Bedankt! Ja Hieke pakt dus de tandenborstel en kauwt op de achterkant. :roll: Verder vindt ze de tandpasta heerlijk dus dat gaat wel door die mond. Ik hoor het al, het eerste half jaar zal het niet anders worden. Prima, had hier geen ervaring mee dus het is goed om te lezen! We blijven het proberen en het zal vast wel een keer wat worden.



Bedankt!

He sisil Sacha vond het tandenpoetsen een feest hij begon al te lachen als hij de tandenborstel zag en deed gelijk zijn mondje open maar nu is het wel anders, ik poets eerst zijn tanden en dat zijn er zoals je weet veel dan laat ik hem ondertussen spelen met een leuk speeltje en daarna mag hij zelf zijn tanden poetsen.



Succes ermee.



En eindelijk heeft Hieke er eentje, Nu hoort ze erbij.

wij poetsen hier samen de tanden

mijn meid staat op een krukje bij de wastafel en dan pakt ze de tandenborstel en ik doe dar de pasta op en ook op die van mij en dan mag zij zelf water er op doen en ikook en dan poets ikmijn tanden en zijn ook die van haar , wel zeg ik steeds ook poetsen he , omdat ze ook sabelt en er op bijt maar als ik haar er aan herrinner poetst ze ook en dan als laatste doe ik haar tandjes controlleren en even goed na poetsen en dat doet zij bij mij even mijn tanden poetsen , dat samen werkt hier super , maar ze had al tandjes met 4 maanden 2 al dus zo lang zijn we er ook al mee bezig :mrgreen: maar het heeft hier altijd goed geholpen :thumbup: en als ze een keer niet wilde dan deed ik er geen drama van maken

Hier geen problemen met tandenpoetsen. Thara’s mond gaat al wagenwijd open als ik creme pak uit een tube (lijkt tenslotte op tandpasta :mrgreen: ).



Anyway ik gebruik een vingertandenborstel van difrx. Werelddingen. Zo kan ik een beetje voelen of ik de tandjes echt wel gehad heb en mocht er een nieuwe tand door moeten komen kan ik makkelijk masseren. Tot nu toe helemaal :thumbup: . Lekker makkelijk schoon te maken ook. Of in een sopje of uitkoken. Lekker simpel!



Oh en ter info… Hier gewone elm
x tandpasta. Mevrouw vindt het gelukkig lekker, dat scheelt alweer afleren van zoete tandpasta’s.

@Shirley79 wrote:

Oh en ter info… Hier gewone elm*x tandpasta. Mevrouw vindt het gelukkig lekker, dat scheelt alweer afleren van zoete tandpasta’s.


Hoe spoel je de mond dan? Dat moet met gewone tandpasta wel en kindertandpasta niet…

Wij hebben C1000npeutertandpasta, zonder zoete smaak :mrgreen:

@Sisil wrote:

@Shirley79 wrote:
Oh en ter info… Hier gewone elm*x tandpasta. Mevrouw vindt het gelukkig lekker, dat scheelt alweer afleren van zoete tandpasta’s.


Hoe spoel je de mond dan? Dat moet met gewone tandpasta wel en kindertandpasta niet…




Hmmm :think: … sorry voor de verwarring! (ben weer eens lekker onduidelijk als ik zo teruglees :oops: ) Ik gebruik wel peutertandpasta van 0-5 jaar (dus niet spoelen) voor Thara. Hier zit een “gewone” mentholsmaak aan in plaats van de zoete smaakjes van andere tandpasta merken.

@Biebels wrote:

Wij hebben C1000npeutertandpasta, zonder zoete smaak :mrgreen:




Hier ook, en die heeft inderdaad gewoon een milde mentholsmaak.

Wij poetsen met Sensodyne en ik heb het zelf vandaag geprobeerd en het is bijna identiek aan mijn eigen Sensodyne F tandpasta. Dus geen zoete kauwgom smaak ofzo! :thumbup:

Mijn kinderen mogen best lekkere zoete kauwgomsmaak 8)

Liefst zou ik die zelf ook nog nemen :lol:

(Sorry voor mijn recalcitrantie 8) )

Gewoon een beetje pasta op je vingertop doen en even over de tand heen en weer.Zo deed ik dat toen met kayleigh!

Van mij mag het ook wel maar ik vind het ook niet erg als het niet zo is…



@Mar10e wrote:

(Sorry voor mijn recalcitrantie 8) )


hormonen? :mrgreen: