Ik ben benieuwd hoe hier het tanden poetsen aangepakt wordt en dan met name bij de kids met beginnende tandjes. Vast met liedjes, rituelen enz, maar wat als ze niet willen?
Wat doen jullie als je kind niet wil en alles bij elkaar krijst? Meestal laat ze t gewoon prima toe hier, liedje erbij, zelf daarna lekker prutsen met de borstel, maar er zijn avonden…dan is het even oké, maar daarna is het drama, krijsen enz! Ben benieuwd wat jullie dan doen? Stoppen en maar laten onder het mom van het moet leuk blijven, beetje kauwen is voldoende, of toch even doorzetten omdat het gewoon moet?
Ben erg benieuwd!
Bedankt!
Hier wordt het dan gewoon een keertje overgeslagen. Femke is nu heel erg van het zelf willen doen. Maar eerst probeer ik het, en als ze m wil afpakken zeg ik ook, nee Femke, mama doet het, en daarna mag jij zelf poetsen. Meestal lukt dat wel. Maar ik ga er nu nog geen drama van maken om haar te dwingen. Dat kan altijd nog wel!
Lekker makkelijk om dan de tandjes te doen… mondje is tenslotte al keurig open
:mrgreen:
Het komt zelden voor, maar als hij echt niet wil dan laat ik het 'm zelf doen. Normaal poets ik, en poetst hij na, dan poetst dus alleen hij. Ik zou echt geen strijd ervan maken, dan is poetsen helemaal niet leuk meer, ben ik bang.
Hier overigens geen liedjes, om de een of andere reden moet mijn zoon erg lachen van tanden poetsen en doet het ook graag, dus ik heb enorme mazzel
hier trouwens ook geen liedjes, het feit dat mama gekke bekken trekt en aaaaah roept is inderdaad ook meestal al leuk genoeg!
Hier mag hij eerst zelf doen en daarna doen wij het nog even.
Meestal schreeuwd hij moord in brand en das idd handig dan kan ik overal goed bij :mrgreen:
Maar hier eigenlijk nooit van dan maar een dagje niet het hoort erbij :thumbup:
Ik heb Merel van begin af aan zelf gepoetst en idd zelf laten rommelen erna.
Maar als ik begon en opeens huilen, dan maak ik het af.
Is meer een principe kwestie en haar niet willen aanleren, als ik ga huilen dan stopt mama wel :shifty:
De avond erop gewoon weer als anders, beloning nog even zelf doen, veel huilen en in de ‘houtgreep’ moeten is niet meer spelen
Succes :thumbup:
In het begin poetste ik gelijk mijn tanden met mijn dochter… liet haar zelf een beetje aan modderen… En als het echt een drama dreigde te worden liet ik het maar voor een keer…
Wij zijn vanaf de eerste 2 tandjes consequent elke dag gaan poetsen, meestal ging dat goed en af en toe had ie er geen zin in. Juist op die dagen is het belangrijk om te laten zien dat ze er niet vanaf komen door stampij te gaan maken. Dus ook wel een paar keer de houdgreep toe moeten passen, máár met als gevolg dat hij er nu echt nooit meer moeilijk over doet, dus het loont uiteindelijk wel…
Succes!
eerst doe ik altijd poetsen en daarna mag tygo ook even zelf prutsen
maar tygo vind het geloof ik tot nu toe wel leuk
hij gaat er zelfs voor zitten :inlove:
maar als ie zou huilen dan ben ik ook weer zo dat ik dan ff snel door poets want het moet gebeuren en mama is de baas :mrgreen:
dave :inlove: tanden poetsen…
niet willen wat is dat??? :roll: :lol:
Bedankt voor de reacties! Even geleden, maar goed!
Wij hanteren hetzelfde als de meesten hier, vast ritueel, liedje enz, gewoon door, desnoods met “houdgreep”, want het moet nou eenmaal. Ik heb zelf een slecht gebit en wil ervoor waken dat dat van haar niet ook zo wordt. Tot nu ging dat eigenlijk wel redelijk, maar het lijkt wel steeds erger te worden.
Het is hier nog steeds wel wisselend, meestal bij de 1e liedjesinzet mondje open, maar daarna al snel huilen. Net was ze zo compleet overstuur dat ze tegen het bedmoment nog steeds na moest zuchten. Zo zielig eigenlijk. Toch zet ik maar door, pittige tante, maar ik kijk uit naar het moment dat ze snapt dat het gebeurt wat ze ook doet. Ik vind t wel lastig, want zelfs als ze zo tekeer gaat krijg ik haar tanden amper gepoetst…en ik krijg er een rotgevoel van.
Als iemand nog tips heeft om dit soort dingen te voorkomen, hoor ik ze graag! Ik ben bang dat ze nu steeds meer tegenstand gaat geven en al begint bij het zien van de borstel…
Bij Thara heb ik heel lang een rubberenvingertandenborstel gebruikt (difrax). Ze vond dit absoluut niet erg en uiteindelijk zelfs leuk. Misschien een idee. Mogelijk dat de verandering ervoor zorgt dat het mondje wat makkelijker opengaat
Op een gegeven moment zijn we overgestapt op een gewone tandenborstel en ook dit is een tijd goed gegaan, totdat er weer tanden / kiezen doorkwamen /-komen.
Inmiddels moeten we haar met listen overhalen om te mogen poetsen bij haar. Madammeke weet dat brullen geen zin heeft (dan kan mama er alleen maar beter bij :roll: ) dus doet ze haar lippen stijf op elkaar.
Wel is het zo dat ik haar eerst laat prutsen en dan vervolgens napoets. Als het echt een drama wordt dan houdt mijn man haar vast terwijl ik het poetswerk verricht.
Het stomme is dat ze bij oma zo mak als een lammetje is en dat die dus ook zonder enig probleem mag napoetsen :wall: :wall: :wall:
Zo jong en je dan nu al afzetten tegen je ouders… Waar moet dat heen :roll: :mrgreen:
misschien van tandpasta wisselen???
ik heb nu de tandpasta van de teletubbies…die ruikt heel zoet en smaakt ook heel anders… misschien dat dat het net kan zijn…
niet willen is er hier niet bij…
dan maar huilen… en een dag overslaan had ongetwijfeld geresulteerd in verdere drama’s… Want waarom gisteren wel en nu niet…???
Nee… tandenpoetsen hoort erbij en wel 2 x per dag en wel door mama.
Eerst zelf poetsen (ik had altijd wel 2 borstels zodat hij ook iets in zijn handen had)… maar 1 poets na…
Dusssssssssssssssssssssssssssss
en toch… heeft Wessel al vier (!) gaatjes gehad in zijn melkgebitje… waarschijnlijk door alle antibiotica als baby…