Tanden poetsen als ze d'r lippen stijf op elkaar houdt

Wat doe je als je de tandenborstel haar mond niet meer in krijgt? Ze houdt haar lippen stijf op elkaar en als er dan wel een borstel naar binnen gaat, dan zet ze hem klem tussen haar 4 tanden (boven en onder 2). Het ging altijd goed met 2 borstels; zij poetste mij en ik haar. We hebben al geprobeerd dat mijn vriend zijn tanden poetste zodat ze zag wat de bedoeling was, maar ze lijkt er niet meer in te trappen.



Tips?

Ik lees mee :shifty:

Hahaha, jouw Sam en mijn Lissa schelen niet zo veel. Zou het aan de leeftijd liggen? :wall:

Voor de spiegel tandenpoetsen?

Hier hebben we idd ook 2 borstels en dat gaat best goed…we maken er altijd een spel van en hij lacht er zelfs bij dus na mijn idee gaat t redelijk.

Wel is het niet heel lang …want dan heeft hij er ook genoeg van en idd de lippen op elkaar.

Ben benieuwd na nog meer tips



groetjes

He, mede nov-mama’s :mrgreen:

Hier probeer ik het ook voor te doen met mijn borstel en dan ‘nu jij’ haha

Nou hij lacht erom, vervolgens doe ik het bij hem voor en het lukt een paar tellen en daarna inderdaad tanden op elkaar en dan wilt hij zelf met borstel spelen en ermee gaan kruipen wheeeee neeeee nahhh, gewoon niet opgeven, alle beetjes tandpasta helpen dagelijks wel, denk ik dan. :think:

Hier ook tandenpoetsdrama… :roll:

Ach eens zal er toch wel een tijd aanbreken dat ze het interessant gaan vinden… :pray:

@tallie wrote:

Hier ook tandenpoetsdrama… :roll:

Ach eens zal er toch wel een tijd aanbreken dat ze het interessant gaan vinden… :pray:




Oh ja? Vertel! Die tijd wil ik!!! Ik wacht er al ruim 4 jaar op :mrgreen:

Wij lieten ze altijd eerst zelf ‘‘poetsen’’ en daarna gingen wij. Mat.eo kan ik prima zijn tanden helemaal poetsen. Bij M.icah moet ik het in 30 sec (of minder :shifty: ) doen.



Maar altijd eerst zelf. Uiteindelijk gaan ze het leuker vinden.

liedjes zingen hebben wij rond die leeftijd heel veel gedaan. Op verschillende wijsjes, alle tandjes poetsen wij mooi wit poetsen wij mooi wit. Alle tandjes zijn nu helemaal schoon …tralalalalalal…

of op de wijs van vader jacob.



En wij zijn al heel snel het eten van die dag gaan wegpoetsen dat doen we nu nog steeds, ik noem dan alles op wat hij heeft gegeten en doe dat 2 x, 1 x beneden en 1 boven… misschien wat overdreven maar zo kan ik lang genoeg poetsen en tegenwoordig pakt hij zelf zijn tandenborsten en hoor ik hem tussen de haren van zijn tandenborstel zelf ook al zijn eten opnoemen.



Wij doen nl. ook eerst zelf doen en ik poets daarna.



Ook hier hebben we wel 2 of 3 x een periode gehad dat er een week of 2 niet werd gepoetst. Bij weigeren dwing ik gewoon niet en probeer het later weer.



Natas

Het consultatiebureau wist te melden dat als de tandjes in aanraking komen met tandpasta het for the time being wel goed is, maar wel blijven proberen.



Dat liedje van tandenpoetsen ken ik, die ga ik ook maar eens proberen.



Doen jullie trouwens liggend of zittend poetsen? Zittend hoef ik niet te proberen, dan ziet mevrouw teveel.

Liggend poetsen :shock:

Nou, ik denk dat ik hier de strijd dan bij voorbaat op kan geven. Dat gaat echt niet lukken.



Heb het een tijdje in bad geprobeerd om het wat leuker te maken, maar werkte ook niet. Nu in de kinderstoel, kan ie alleen zijn hoofd bewegen das ook niet handig, maar hij kan er iig niet als een soort paling vandoor :mrgreen:



En idd tandarts zij ook zoiets, zolang ze af en toe op een stevige bijtring kauwen en niet teveel tussendoor eten dan is het poetsen op zich nog niet zo belangrijk. Maar ja, zou zo graag willen dat het makkelijker ging. Dan heb je een beetje alvast wat gewonnen ofzo :shifty:

Ik heb zo’n opzet-tandenborsteltje. Dat zet je op je vinger en daarmee poets je de tandjes, misschien vinden ze dat prettiger dan zo’n ‘ding’ in hun mondje?



Verder geen tips, hier gaat het (tot nu toe!) zonder problemen. Hij stopt zelf al de tandenborstel in zn mond als hij 'm ergens ziet liggen :thumbup:

Nathalie had op die leeftijd ook zo’n hekel aan tandenpoetsen, geloof me, het gaat echt over :mrgreen:

Ze vindt het nu ontzettend leuk maar we moeten er wel altijd bij zingen:



tandjes poetsen

tandjes poetsen

is zo fijn

is zo fijn

onder en ook boven

onder en ook boven

grote meid



en dat op de melodie van vader Jacob :wink:

@Mip wrote:

Liggend poetsen :shock:

Nou, ik denk dat ik hier de strijd dan bij voorbaat op kan geven. Dat gaat echt niet lukken.



Heb het een tijdje in bad geprobeerd om het wat leuker te maken, maar werkte ook niet. Nu in de kinderstoel, kan ie alleen zijn hoofd bewegen das ook niet handig, maar hij kan er iig niet als een soort paling vandoor :mrgreen:



En idd tandarts zij ook zoiets, zolang ze af en toe op een stevige bijtring kauwen en niet teveel tussendoor eten dan is het poetsen op zich nog niet zo belangrijk. Maar ja, zou zo graag willen dat het makkelijker ging. Dan heb je een beetje alvast wat gewonnen ofzo :shifty:




Nee idd, liggend poetsen gaat hier ook niet lukken. Lijkt me trouwens ook niet prettig. Ik heb Senne altijd op m’n schoot te zitten, en dan hou ik met m’n linkerhand z’n kin vast zeg maar en poets met m’n rechterhand. Gaat aardig.