Hoihoi,
Ik zat even te lezen op een site en daar gaven ze een tip voor als het tanden poesten een drama is…
Het is een liedje op de wijs van Vader Jacob
Ik vraag mij alleen af hoe je wil poesten als je kindje straks wil meezingen :eh: , met tandenborstel lijkt mij wat onhandig :think:
Tandjes poetsen (2x)
Heen en weer (2x)
Dan krijg je schone tandjes(2x)
Nog een keer (2x)
Tandjes poetsen (2x)
Ja, dat moet (2x)
Hagelwitte tandjes (2x)
Dat is goed (2x)
Vond het wel een leuk liedjes, maar of het drama ervan overgaat :shifty:
Wij zingen ook een liedje op vader jacob, maar anders…
Tandjes poetsen
tandjes poetsen
poets poets poets
lekkre schone tanden, lekkre schone tanden
Poets poets poets…
Poets poets poets…
Iets simpeler, maar het werkt…
:lol: :lol: das ook een leuke ja, zing je dan steeds een regel en poets je dan of poets en zing je tegelijk? :eh:
Nog een tipje:
Geef het kindje jouw tandenborstel. Jij poets haar tanden, zij die van jou.
Werkt vaak ook.
Of: eerst poets jij bij haar, daarna mag ze zelf.
ook hier een zelfbedacht liedje op de wijs van vader jacob…
tandjes poetsen (2x)
in je mond(2x)
dat wordt lekker schoon zeg(2x)
en gezond (2x)
gaat nog steeds prima hier, ze wil niet meezingen nog…
Wij zingen altijd een liedje van Dirk Scheele
Ja we gaan tandenpoetsen met de tandenborstel in onze mond
We gaan van links naar rechts en van onder naar boven
Helemaal in’t rond, ja we gaan poetsen poetsen poetsen poetsen poetsen
Poetsen poetsen poetsen poetsen poetsen.
Of we doen een ezeltje na
Dan zegt Thomas 'Iehhhhh" als we de voorkant poetsen en ‘Ahhhhhh’ Als we de binnenkant poetsen en dan gaat het dus steeds van Ieeh ahhhh iehhh ahhhh En dat vindt hij geweldig en hij kan het zeggen terwijl ik aan het poetsen ben!!
Oh Erika, wat sliiiiiiiiiiiiiiiiim!!! :thumbup: :thumbup:
@Erika01 wrote:
Of we doen een ezeltje na
Dan zegt Thomas 'Iehhhhh" als we de voorkant poetsen en ‘Ahhhhhh’ Als we de binnenkant poetsen en dan gaat het dus steeds van Ieeh ahhhh iehhh ahhhh En dat vindt hij geweldig en hij kan het zeggen terwijl ik aan het poetsen ben!!
Jaaaa, zo doen we het hier ook! Het is eigenlijk alleen een drama als er weer kiezen bijkomen zoals nu, de onderkant gaat wel, maar boven
Liedjes zijn ook een leuke tip!!
Als we gewoon poetsen hier, met of zonder zingen, is het een drama.
Maar als Tycho in bad zit (om de andere dag) geef ik hem zijn tandenborstel en dan ga ik ook mijn tandenpoetsen, dan doet Tycho mij goed na en vind hij het wel gezellig, als mama nog even helpt.
Maar gewoon zo staan aan de wastafel vind hij niets. Dus daar moeten wij ook nog een oplossing voor vinden.
@F’lien wrote:
:lol: :lol: das ook een leuke ja, zing je dan steeds een regel en poets je dan of poets en zing je tegelijk? :eh:
Dit onderwerp was opeens weg…
Tergelijk dus…
ik heb nu een cd van bert en ernie en daar staat een tanden poets lied op…Ga um snel maar een keer beluisteren.
Wij zetten Valentijn hier standaard op een krukje en dan gaat zijn mondje al open, want hij weet wat er komt :lol: Ik zing dan op het deuntje van 1,2,3,4:
1,2,3,4 Poetsen maar, poetsen maar,
1,2,3,4, poetsen met plezier,
op en neer en heen en weer
emn daar gaan we nog een keer
1,2,3,4 poetsen met plezier
En het werkt hier prima, hij sabbelt nog steeds wel wat op de borstel, maar ik krijg u ook goed de kans om echt goed te poetsen overal :thumbup:
Hier werken liedjes en geluiden (hard samen een brandweerauto nadoen :mrgreen: ) niet meer. We hebben nu ontdekt dat het helpt als we een knuffel laten meekijken en commentaar laten geven met een leuk stemmetje. Voor papa en mama gaat dat mondje niet open, maar voor een knuffel… :lol: