tanden knarsen

Vraagje aan alle mama’s met baby’s waar je nog niet mee kan communiceren;

Hoe zorg ik dat mijn zoontje van 7 maanden zijn nieuwe tandjes niet kapot knarst?

Buiten het feit dat ik er kippenvel van krijg kan het ook niet goed zijn voor zijn melktandjes.

hier is dat net zo … ik word er gekkkk van , prop maar snel dr speen erin om haar daar maar op te laten knarsen , brrrrrrr mn nekharen staan nu al omhoog als ik er alleen maar aan denk :shifty:

In dit geval: Jammer genoeg heeft Kylemansje geen speen. :wall:

nee daar zat ik dus ook aan te denken hahaha , ik weet het niet san , jij kan je vinger er toch nog in stoppen zonder al te hard gebeten te worden ? ik hoef het niet meer te doen dan ligt mn vingertopje eraf :mrgreen:

Heel irritant ja. Hier is die fase gelukkig voorbij. Ze heeft het een hele poos gedaan. Hier heeft ze ook geen speen, dus ik heb het zo gelaten.

Het gaat vanzelf wel over.

ik lees mee… hier een (net) dreumes die precies hetzelfde doet… en speen heeft ze wel, maar spuugt ze dan uit… :roll:

@nathaliehvdominique wrote:

nee daar zat ik dus ook aan te denken hahaha , ik weet het niet san , jij kan je vinger er toch nog in stoppen zonder al te hard gebeten te worden ? ik hoef het niet meer te doen dan ligt mn vingertopje eraf :mrgreen:

Hier ligt hij er dan ook af hoor. :roll:

Ze zijn vlijmscherp. :eh: :mrgreen:

Als ik af en toe wil kijken naar die bovenste dan ben ik al geperforeerd. :mrgreen:

herkenbaar…kun je niks tegen of aan doen…gaat vanzelf weer over! Aandacht die je eraan schenkt vinden ze interessant, dus gewoon negeren…werkt bij een heleboel baby-dreumes-peuter-kleuter- en pubergedrag :wink:

Herkenbaar, heel erg herkenbaar.

Riley doet het nu al even niet meer, maar deed dit dagelijks, zelfs in zijn slaap.

Geen speen die hem tegenhield, want hij haat spenen :roll: .

Eerst zei ik dat hij dit niet moest doen, in zoverre dat kan. Maar dit was een uitdaging om het toch nog meer te doen.

Ik negeer het op een gegeven moment gewoon en hij stopt er dan langer mee.

Hier ook een knarser…Maar mams doet t ook 8)

Ik heb regelmatig een gebroken kies/tand door het knarsen en heb daarom nu ook een knarsbitje aangevraagd. Maar je kan moeilijk een klein kind zon bitje in doen :lol:

Bij R. doe ik er dus niets aan, hij heeft ook geen speen :wink:

ook hier een tandenknarsend mannetje pffff ik krijg er echt kippenvel van.

denk dat het gewoon is omdat die tandjes nieuw zijn gaat vanzelf over mijn dochter heeft het ook gedaan.

mijn meisje knarst ook, besteed er geen aandacht aan. Ik heb het ook heeel lang gedaan in mijn slaap, volgens manlief nu niet meer!

Dochterlief doet het in haar slaap en idd volgens de tandarts niets aan te doen. Op die leeftijd(7 jaar) doen ze nog niet aan bitjes.(logisch want het blijft daar groeien), maar ik had gehoopt dat er wel tips zouden zijn voor mannetje lief van 7 maanden, want aandacht is het echt niet. Het is gewoon het proberen van; wat kan ik.

Helaas krijg ik al kippenvel als ik dit opschrijf, dus daarom vroeg ik het. Ik word er helemaal naar van.

Ik zag trouwens dat zijn boventandje wit uitgeslagen is. Je ziet het wel eens bij antibiotica kiddies. Maar dat heeft hij gelukkig nog nooit gehad. ZOuden jullie er nu al naar informeren bij een tandarts of het normaal is? Het is immers wel zijn voortand.

het zijn nog maar melk tandjes daar doen ze niks aan.

Lars doet het ook in periodes. Ik schenk er zo weinig mogelijk aandacht aan!