Tanden bij 3 maanden?

Kan het zijn dat mijn dochtertje al tanden krijgt??

Sinds een paar dagen is ze heel veel aan het zeven, ze gaat steeds met dr tongetje langs de onderkant, kauwt op dr speen en fles, vuistjes zijn ook vaak in haar mondje te vinden, bijna dagelijks rode wangen en ontzettend zure poep :sick: Wij hadden zoiets van, wel erg vroeg al…:think:

Nu was ze gisteren voor het eerst op het kdv en daar zei de eigenaresse al direct van, goh lijkt wel of ze tanden krijgt want ze zeeft zoveel…toen ze ging kijken zag ze aan de onderkant 2 blokjes zitten op de plek waar de ondertanden moeten komen… :think:

Zit dit er altijd om komen ze er echt al aan?? Nu weet ik dat het nog wel heel lang kan duren voor ze echt door zijn maar vindt het zo zielig want ze heeft er echt last van,heb al een bijtring in dr mondje gedaan en daar sabbelt ze wel op maar ze kan deze ook nog niet vasthouden…is er ook nog iets anders wat we hieraan kunnen doen???

Volgens mij zou het wel kunnen, het is vroeg maar niet onmogelijk.

In het meest extreme geval zijn er wel een baby’s geboren met tanden :smiley:

Maar het kan inderdaad nog heel lang duren voordat er echt iets te zien is. Marijne heeft maanden lang bobbels gehad voordat er uiteindelijk echt iets te zien en te voelen was.

Eventueel zou je kunnen kijken of met 3 maanden ze al dentinox mag gebruiken of de homeopatische variant als je dat prettiger vindt. Een gekoelde bijtring schijnt ook te helpen.

Succes!

Mika was 3 maanden en 3 weken toen de eerste ondertand er was.

Inmiddels heb we boven 4 ondertanden, en boven 4, en zijn er nu 3 kiezen door. Vroeg, roept iedereen… :think:

de kleine van mn collega had al een tandje bij de geboorte

onze kids krijgen ook vroeg tandjes, zo rond 3/4 maanden. Met 4 maanden hadden ze tot nu toe steeds 4 tandjes…

Zelf vind ik het wel jammer, zo schattig een tandloos bekkie :inlove:

onze middelste had pas het eerste tandje met 13 maanden

Bij ons wisselde het erg, een vroege die met 4mnd twee tandjes had, een late die met 12mnd zn eerste tandjes kreeg en ook nog wat ertussenin :wink:

bedankt voor de antwoorden dame’s ! de kinderarts waar we vandaag waren, voor andere reden hoor, heeft ff gekeken en die bevestigde het ook…we hebben dentinox opgehaald en net de 1e keer erop gedaan…ze heeft er erg last van dus hopen dat ze gauw door zijn :frowning:

ja hoor!! het kan zeker!! die van ons kreeg ze ook bij 3mnd…het duurde alleen enorm lang voor het daadwerkelijk een duidelijke tand was!

Hier op ons CB vonden ze het erg bijzonder want zo vroeg hadden ze nog niet meegemaakt!

Dat word poetsen voor je!

veel succes

@lins wrote:

Dat word poetsen voor je!

Hoezo nu al poetsen? Zolang het kind geen bijvoeding krijgt.. Kan het dus ook geen kwaad!

OT: Ja het kan zeker...
Bij Katie 5,5maand kwam de eerste ondertand.. 6 maanden 2de en zo volgde er ook 2 bovenin.. Nu heeft ze er 6!

Melk is geen water of ph neutraal hoor :wink:

Ook met alleen melk moet je poetsen, tandartsen raadden aan vanaf het eerste tandje 1x per dag.

Maar mag in het begin ook met een doekje even poetsen zijn. Vanaf het moment dat bijvoeding (fruitzuren) in beeld komt, zou ik wel met tandpasta beginnen.

Hoop voor je dat er snel wat te zien is :pray: het kan zo’n opluchting geven :thumbup:

Kan absoluut, mijn neefje is met twee ondertandjes geboren. Niet dat de tandjes er al zaten, maar dat de randjes van de tandjes al door het tandvlees heen waren.

Hier 2 weken geleden de 1e ondertand en nu is de 2e ook door :smiley:

Ze blijft hetzelfde doen als wat ik eerder al schreef alleen er is nog niks door,zal het dan toch een andere reden hebben??

Ik zit met dezelfde vraag, hier een kindje dat al 2 tot 4 weken erg kwijlt en alleen maar wil bijten overal op, speentje wil die vanaf de geboorte al niet en nu ook alleen maar om op te bijten, maar daar hebben we ook vingers voor :wink:

Maar ik vind t zo lastig te zien of er nu tandjes ergens aan t drukken zijn :think: wel zijn bovenin iedere hoek de puntige heoktandjes een klein beetje te zien, maar die zitten er al vanaf 2 maanden ongv. En zijn niet verder doorgekomen.

Maar dat kwijlen en die zure dunne poep :sick: Echt sneu, ik hoop dat als t die tandjes zijn ze snel doorkomen.

Maar dezelfde vraag, kan t zolang duren voordat ze doorkomen of is t toch wat anders? :think:

Ja het kan helaas heeeel lang duren, tenminste bij ons duurde de eerste tandjes wel een paar weken helaas.

Nu komen ze er in rap tempo uit, dus dat was alleen even opstarten :inlove:

Succes, erg vervelend voor die kleintjes

M.arit had met 3 maanden 2 ondertanden…en met 11 mnd had ze haar complete melkgebitgebit…

Alles is dus mogelijk :mrgreen:

En er zitten 2 hele kleine witte tandjes… :clap:

Heerlijk, die tandjes :mrgreen:

Inderdaad, meteen beginnen met tandenpoetsen :thumbup: