tandartsverdoving

Voor a.s. week heb ik een afspraak gemaakt bij de tandarts in verband met pijnklachten in mijn kies.

Als het gevuld moet worden, wil ik dat alleen laten doen met verdoving.

Maar is dat schadelijk als je borstvoeding geeft?

Indien een verdoving en borstvoeding niet goed samen gaan, dan wil ik alvast gaan kolven zodat ik een voorraadje heb en hij de BV via een flesje kan krijgen.

Maar hoeveeel voedingen moet ik dan gereed hebben? (dus hoe lang zou een verdoving in je lichaam blijven?)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Volgens mijn tandarts kan een verdoving kan geen kwaad voor de bv.

Maar als je twijfelt zou moet je morgen gewoon even je eigen tandarts bellen, met die vraag.

Ben benieuwd! Moet woensdag ook 3 :shock: gaatjes laten (her) vullen :? Had er eerlijk gezegd niet aan gedacht :think:

@Pé wrote:

Voor a.s. week heb ik een afspraak gemaakt bij de tandarts in verband met pijnklachten in mijn kies.

Ai, vervelend joh :frowning:

@Pé wrote:
Als het gevuld moet worden, wil ik dat alleen laten doen met verdoving.

Maar is dat schadelijk als je borstvoeding geeft?

Een plaatselijke verdoving kan geen kwaad bij borstvoeding. Je kunt je kindje na de behandeling dus gerust weer voeden. Mocht je het prettig vinden om meer ervaringsverhalen te lezen, kijk dan eens op http://www.borstvoedingsforum.nl , het forum van de Samenwerkende Borstvoedingorganisaties (je kunt dan bovenaan het forum met de zoekfunctie op trefwoord zoeken). Deze vraag is ook daar vast al wel eens gesteld :wink:

Beterschap!

@Memmie wrote:

Ben benieuwd! Moet woensdag ook 3 :shock: gaatjes laten (her) vullen :? Had er eerlijk gezegd niet aan gedacht :think:

Hervullen zou een ander verhaal kunnen zijn, als het gaat om het vervangen van amalgaamvullingen. Daarbij kan namelijk kwik vrijkomen. In dat opzicht zou je kunnen overwegen om de behandeling uit te stellen tot na je borstvoedingsperiode. Als het echt noodzakelijk is, dan is het misschien een idee om het hervullen onder cofferdam te laten doen. Een rubber lapje in de mondholte zorgt dan voor berscherming.

Het is aan te raden om je situatie aan je tandarts voor te leggen.

Hartstikke bedankt voor je antwoord Yvonne!

En voor Memmie: :hug:

Sterkte, ook voor jou!

Nee, het het gelukkig niet om de amalgaamvullingen.

Ik heb onder 2 witte vulling een gaatje, die moeten weer opnieuw. En een nieuw gaatje… :?

Thnx voor je antwoord!

Pé, jij ook suc6!