Gaan jullie 1 of 2 x per jaar naar de tandarts? Het was altijd 2x per jaar en toen is het een tijd eens per jaar geweest en toen de verzekeringen weer werden aangepast werd het ineens weer 2x per jaar. Leuk voor de tandarts maar heeft het ook echt nut? Ik heb eigenlijk nooit wat een mijn tanden of kiezen, heb in mijn hele leven 1 heel klein gaatje gehad, verder niks. Waarom zou ik dan 2x per jaar gaan? Aan de andere kant gaan de kids nu natuurlijk ook mee en is het misschien voor het wennen wel beter om vaker te gaan… Maar goed, het leven wordt er niet goedkoper op en de tandarts is nog altijd (bijna) nooit 100% vergoed natuurlijk…
1x is vaak zat…
vind het vreselijk…onze (vroegere) tandarts was niet de aardigste… en die zijnpraktijk over genomen heeft is ook niet de aardigste…
maar ja je kan niet zomaar van praktijk wisselen hier… dus dan maar 1 x pj moed opsparen
Ik ga altijd 2x, maar hub is 1x gewend. We zijn nu overgestapt naar een andere tandarts, deze is dichtbij ons huis (voorheen gingen we allebei naar een andere: dichtbij het werk). We gaan nu 2x per jaar. Ik heb altijd wel wat tandsteen dat moet worden weggehaald, dus vind het wel een fijn idee om 2x per jaar te gaan. Gelukkig heb ik ook nog nooit wat gehad, geen gaatjes enzo.
Als je weinig aan je tanden hoeft te laten doen, kan je beter misschien niet verzekerd zijn voor de tandarts…en gewoon betalen elk bezoekje.
Want wat betaal je aan de ziekenfonds voor de tandarts, weegt dit op tegen wat jij mankeert aan je tanden?
Maar wij gaan 2 x per jaar…
ik ga twee keer per jaar, maar ik heb ook altijd wat :shifty: :shifty:
Loop minstens 5 of 6 keer per jaar bij de tandarts naar binnen :shifty:
Ik ga sinds 1 jaar ook 2x p jaar. Voorheen ging ik nooit, alleen als ik er zoveel pijn aan had, dat ik geen andere keus had. Ik was ontzettend bang voor de tandarts (vrouwelijke) Bij haar 1 na laatste bezoek, stelde ze voor dat ik Juul maar een keer mee mocht nemen, Imme (toen nog een paar maanden) was ook geen probleem. Juul kon op deze manier wennen aan de tandarts. Dus Juul mocht mee en begon te huilen toen ik in de stoel moest gaan liggen, ik probeerde hem nog het een en ander uit te leggen omdat de tandarts dat niet deed. Opeens stond de tandarts op terwijl de assistente nog van alles in mijn mond hield (dus ik kon niets), ze liep naar Juul en terwijl ze boven Juul hing, zei ze heel streng dat ze niet wilde dat er huilende kindjes bij haar in de praktijk waren, als hij NU niet stopte met huilen moest hij op de gang gaan staan. En ze ging javascript:emoticon(’:oops:’)weer verder in mijn mond. Juul begon dus een graatje harder te huilen en Imme besloot om mee te doen.
Ze heeft ons op de gang gezet… :twisted: Ik was zo ontzettend boos, maar het enige wat ik (huilend:oops:) kon zeggen was dat ik op zoek ging naar een tandarts die wel met kinderen over weg kan. Ik was er heel erg van verschrokken.
Die zelfde dag ben ik over gestapt naar de tandarts van mijn man. Juul is al mee geweest en de tandarts heeft al naar zijn tandjes gekeken. Hij vond het (gelukkig) machtig interessant.
@Moosje: Bij zo’n tandarts zou ik ook heel snel weg zijn en ook duidelijk laten weten waarom, als ik niet te overrompeld was op dat moment…want een piep. :shock:
En ontopic: Ik ga meestal twee keer per jaar, vorig jaar maar één keer geweest, omdat ik rond de tweede keer hoogzwanger/net bevallen was.
Wij gaan twee keer per jaar en daarnaast ga ik ook nog 2 keer per jaar naar de mondhygieniste.
1 x per jaar! Vaak genoeg vind ik, brrr, enge man…
Wij gaan twee keer per jaar. We maken dan een combi afspraak eerst de tandarts en dan de mondhygiëniste. Ik vind het heerlijk dat ik dan weer witte tanden heb! Mijn man heeft zwakke tanden dus voor hem is die twee keer ook echt nodig. We zijn niet verzekerd voor tandartskosten en zijn denk ik 150 euro per jaar kwijt.
Wat een hork van een tandarts Moosje! Dat hoeft die van mij niet te flikken! Ik was hem/haar aangevlogen. Zoiets zeg je toch niet!
Gelukkig heb ik een heel lieve tandarts, die steeds informeert of alles nog gaat en ervoor zorgdraagt dat je echt geen pijn hebt. Hij heeft ook hele mooie bruine kijkers met mega lange wimpers, dus ik verveel me geen ogenblik als 'ie mijn tanden inspecteert… zucht 2x per jaar? Ik wil elke maand wel! :inlove:
Nee gekheid Ik ga 2x per jaar. Vooral ook omdat ik vrij veel last heb van tandsteen en dat ziet er zo goor uit vind ik zelf :oops: Dus ik ben blij dat hij dat elke keer mooi weghaalt!
Moosje: :shock: Wat een vreselijk mens!!! Goed dat je naar een andere tandarts bent gegaan.
Wij gaan 2x per jaar. Door medicijngebruik mankeer ik nog al eens wat aan mijn tanden. Wil het goed onder controle houden, zodat er niet eens grote dingen komen.
Verder vind ik het wel fijn dat ze dan weer lekker schoongemaakt zijn. Thuis kan je dat toch echt niet zo als bij de tandarts. (hoewel die ene reclame dat even terug wel beweerde)
1x per jaar is goed voor mensen die niks aan hun gebit mankeren, die heel weinig tot geen tandsteen hebben.
Anders is 2x per jaar noodzakelijk.
Kinderen is verstandig 2x per jaar te komen.
Wij gaan 1 keer. Ik vind het teveel kosten om 2 keer te gaan. We hebben allebei een goed gebit, al heb ik soms last van tandsteen door zo’n draadje achter mijn tanden. Maar dat kan die man prima eens per jaar verwijderen, daar ga ik geen 2 keer voor.
Mijn zoontje is nu nog te klein, maar als hij ook een gezond gebit heeft blijven we 1 keer gaan
Wij ook twee keer per jaar. Manlief is heel gevoelig voor tandsteen, heeft verder niets, ja een stukje aan een tand. Ik heb een zwak gebit en ondanks veel, vaak, lang poetsen, flossen en stoken ook bijna altijd wel een gaatje. Nu niet, dus was ik blij tot ze zei dat ze twee oude vullingen moet vervangen. Is ook zo ze zijn gevoelig maar oh wat lijkt het me heerlijk om een keer te horen dat er niets gedaan hoeft te worden.