Hai,
Ik ga strax om 13.50 uur, voor het eerst in 2,5 jaar, weer naar de tandarts…
En ik doe het in mijn broek… :oops:
Mijn vorige was echt een beul, ben daar zo bang van geworden.
Maar goed, nu mega kiespijn, dus ik moet wel.
Denken jullie even aan me, a.j.b.??? :mrgreen:
ik zal voor je duimen dat het meevalt
:hug: :hug: Je kan t Brenda!! :hug: :hug:
Bren ik ben 8 jaar niet bij de tandarts geweest, mijn vorige was ook een beul.
In 2008 met spoed een kies laten trekken en toen weer anderhalf jaar gewacht om te gaan.
( ging ook alleen maar omdat ik weer kiespijn had)
Weer kies getrokken en in april ga ik weer naar de tandarts.
We gaan nu rustig aan alles doen wat moet gebeuren.
Ik heb nu een tandarts die me vertrouwen geeft, alles goed verdoofd en vriendelijk is, tegelijkertijd is ze ook wel streng :mrgreen:
Ze heeft gezegd, je komt naar je afspraken en anders heb je het bij mij verprutst
Succes!
hoi Ik was 10 jaar niet bij de tandarts geweest en de eerste keer dat ik weer ging lag ik echt jankend in de stoel. Gelukkig moest er veel aan mijn gebit gebeuren en moest ik dus om de 3 weken daar heen. Nu is mijn gebit weer supermooi en ik heb een van de liefste tandartsen getroffen die er maar is. Helaas gaat ze nu weg en moet ik bij een andere in dezelfde praktijk maar ze zijn allmeaal erg lief.
Dus veel sterkte en het komt allemaal goed. :hug:
Ik hoop, eerlijk gezegd, dat hij vanmiddag in ieder geval die ene kies eruit haalt…
En dan de rest in de revisie…
Thanx voor alle opbeurende woorden meiden!!!
@Bren1970 wrote:
Ik hoop, eerlijk gezegd, dat hij vanmiddag in ieder geval die ene kies eruit haalt…
En dan de rest in de revisie…
Thanx voor alle opbeurende woorden meiden!!!
Ken jezelf en maak gelijk een vervolgafspraak
Inderdaad Jose, meteen weer een afspraak maken als ga je niet meer.
Ik was 4 jaar niet geweest en nu weer netjes 1 tot 2 keer per jaar.
Oh als het goed is lig je nu in de stoel, ik hoop dat het meeviel!!
is het meegevallen? :hug:
Het ging…
Tandvlees natuurlijk niet goed… tandsteen verwijderen, auw!
Kies getrokken, verdoving werkte niet echt goed omdat de ontsteking er zat. Kies ging er ook erg moeilijk uit door die ontsteking! Maar hij is er uit… gelukkig!!!
Een en ander besproken voor die renovatie. 2 Kiezen zijn verkeerd gevuld door die vorige hufter… zit ruimte onder de vulling. Dus die moeten nog. Een waarschijnlijk niet te redden daardoor.
Worden waarschijnlijk 2 kronen, 1 voortand en 1 kies.
Nu de verzekering maar bellen…
Nu heb ik gelukkig dit jaar gewisseld van verzekeraar en een hele goede aanvullende tandzorg erbij genomen… hoop dat het lukt!!!
Thanx girls!!!
:-*
Nou lekker dan Bren… :?
Wat een slager heb je gehad zeg (ik heb er helaas ook ervaring mee, tenminste met slechte tandartsen…grrr)
Dapper dat je gegaan bent joh! :thumbup:
Moest wel hoor…
Had de laatste maanden zo’n kiespijn!!!
Kiespijn is echt vreselijk…!!!
Nu kun je vast beter slapen he?
Oooh pfff balen zeg! Ik ken het helaas ook verdoven incl ontsteking is niet tof. :silenced:
Renovatie viel me hier mee, maar ik heb gesmokkeld. Ben onder narcose geweest. Ik ging wel regelmatig naar de tandarts maar na Bregtje* heeft het even stil gelegen. Ondanks dat ik ‘maar’ 1 slechte ervaring in mijn kleuterjaren heb gehad (kies trekken ZONDER verdoving) daarna een schat van een tandarts. Zelfs tot 2 x toe een wortelkanaalbehandeling ‘doorstaan’. Maar ja een jaar of 2 geen onderhoud (op een spoedje in Kroatie na) betekende als schade een wortelkanaal die nog een keer moest, 2 kiezen moesten getrokken worden en een stuk of 9 gaatjes moesten gevuld. Ik zag er zoooo tegenop. :oops: Overlegt met mijn man, de narcose moest ik zelf betalen. Casper was net geboren en ik had een oneerbiedig genoemd ‘werppremie’ 8) ontvangen van mijn heel dure uitgebreide verzekering (tja met IVF moet je ook wat en mijn tanden zijn ook niet zo tof dus ook daar ben ik tot 1500 per jaar voor verzekerd).
Ik heb dus die premie gebruikt voor mijn tanden. Nu ja de narcose de rest werd wel gewoon vergoed natuurlijk. En ooooh wat een opluchting!! Geen tig keer heen en weer en in de stoel, maar in 1 x klaar! :dance:
Nu ga ik weer ieder half jaar, tussendoor ben ik nog een keer extra geweest voor weeeer een wortelkanaalbehandeling en dat ging wonderwel goed. Al vind ook ik tandsteen verwijderen geen pretje. En ik heb ook nog eens gevoelige tanden. Dus mijn favo bezigheid wordt het ws nooit, maar ik durf net als jij! wel weer te gaan.
Ooit moet ik ook een kroon op een voortand. Door de ervaring die mijn man heeft ermee en mijn vader weet ik dat dat goed te doen is. Relatief pijnloos. Al heb ik er meestal vooral een probleem mee dat ik zo machteloos in die stoel lig en iemand aan het prutsen is in mijn mond. Het allerergste vind ik (oh dit klinkt zoooo stom :wall: ) watjes in mijn mond! Mijn huidige tandarts heeft daar alle begrip voor en probeert zoveel mogelijk zonder te werken. Maar dat gaat ook iedere keer beter. :thumbup:
Helemaal lekker die narcose, lijkt me!!!
Alleen ben ik panisch voor narcoses… denk dat ik er niet meer uit kom…
Ik zit net ffies in dat verzekeringsboekje te kijken… maar ga nu toch twijfelen of ik wel alles vergoed krijg… maar ff bellen!!!
Anders maar eens kijken of ik in termijnen kan betalen!!! :oops:
En ja, Jewel, ik ga heeeeeeeeeel hard slapen vannacht!!!
Op mijn linkerkantje, want dat kan nu weer!!! :dance:
kanjer je heb het gewoon gedaan he toppertje
Jellie!
:-*
Maar Bren kun je het niet zo doen dat je het over dit jaar en volgend jaar spreid? Als bv een kroon zetten er dit jaar niet inzit kun je evt wel een afspraak voor januari 2011 in de agenda zetten bij de tandarts. :thumbup: Je hebt nl meestal een budget per jaar (of verzekeringsperiode meestal loopt dat van jan tot jan) dus je tandarts kan daar vast wel wat mee. Kijk je zult in je budget toch ook wat ruimte overhouden voor een evt spoedje? Zo denk ik iig, want een wortelkanaal ben je zo 200 euro lichter :o
super bren dat je gegaan bent!!! Die vorige tandarts een beul uit z’meer???
heb hier in z’meer een jaar lang een tandarts gehad die er echt een potje van maakte, toen snel naar een ander gegaan voor ik ook niet meer zou gaan