TANDARTS IN DE ZAAL GEVRAAGD??!!!!!

Op 24 oktober 2008 net geen 8 maanden oud kwam het eerste puntje van een ondertandje doorbij onze Jonathan… Zo makkelijk als het poetsen bij zijn broer vanaf de 1e tand ging, zo moeilijk gaat het bij Jonathan :? Het is elke avond een gevecht met mannetje in de houdgreep en vingers in zijn mondje om zijn (inmiddels 8) tandjes gepoetst te krijgen! Nu doe ik dat met een droppie Elmex op een babytandenborstel en eerlijk is eerlijk, heel in het begin bij het 1e tandje ben ik wat makkelijker geweest en sloeg ik nog wel eens een dagje over, maar toen beide ondertandjes echt helemaal stonden heb ik het trouw elke avond gedaan. Nu is mij al meerdere keren opgevallen dat hij helaas hele nare gele vlekken op zijn tandjes heeft en alleen onder :think: Zijn ondertandjes staan overdreven gezien in een"v" naar elkaar toe en er zit bijna geen ruimte tussen, dus strak tegen elkaar aan in een hoek :wall: Heel lastig poetsen dus en er heeft zich nu op beide tandjes in die hoek een gele vlek gevormd. Maar ook op de tandjes aan weerszijden zit tegen het tandvlees aan een geel randje :shock: :evil: Ik snap er geen bal van :frowning:

Ik hou altijd met mijn ene duim zijn onderlip naar beneden (manlief past houdgreep op armen toe :oops: ) en dan poets ik juist die ondertandjes goed met de borstel (wel zachtjes) tegen het tandvlees aan, maar hij had deze vlekken al heel snel en het lijkt mij toch sterk dat dit plaque is??!! k heb al geprobeerd met een voorgeprept flosdraadje (in zo’n houdertje) om tussen zijn tandjes te flossen en ook over dat gele heen te gaan, maar er komt niks op het draadje, je voelt geen weerstand of overgang, het voelt ook gewoon glad als je er met je nagel overheen gaat :think:

Maar ik vind het zoooooooo zonde!!! Heeft iemand enig zinnig idee wat dit is en hoe ik het kan oplossen!!! En of dit ook kan doorwerken op zijn blijvende gebit over een paar jaar?!

Hij heeft overigens 1x een ab kuur gehad, maar toen had ie die vlekken al op zijn 2 middelste tandjes, dus dat kan het niet geweest zijn.

Voor de duidelijkheid even een close-upje gemaakt :shifty:

ik kan je niet helpen helaas kim…

maar wat vervelend dat hij het poetsen zo verschrikkelijk vind! :hug:

Zou het niet weten meid,

Maar wel even een :hug: Jammer dast het zo`n strijd moet zijn elke keer met het tanden poetsen,maar als ik je zo lees,dan poetsen jullie wel gewoon,dus dan kan het daar toch niet aan liggen denk ik dan :think:

Hopelijk weet iemand raad en anders even langs je tandarts gaan.

Succes meid.

Ik ben absoluut geen tandarts 8) maar het lijkt op wat ik zelf op 1 van mijn hoektanden boven heb. Is een verstoring van de kalkopbouw en is niets aan te doen. Geen flauw idee of ik dit al op mijn melkgebit had dus daar kan ik je verder niets over vertellen.

mijn derde dochter had dat ook en ik heb toen ik zwanger was een ab kur gehad, de tandarts vertelde mij dat het daardoor kon komen, het is later helemaal weg gegaan, en nu is ze aan het wisselen en op haar goede tanden zie je er niks meer van, dus misschien heb jij ook een kuur gehad tijdens je zwangerschap.

Mijn zus had dit geloof ik, het ontstaat doordat er druk op de tandjes staat doordat ze tegen elkaar aan groeien en kan niet veel kwaad. Als je niet zeker bent kun je langs je tandarts om er eens naar te laten kijken natuurlijk.

Over strijd en kleur kan ik meepraten haha! Strijd vind ik verschrikkelijk, maar moet nou eenmaal. Beter nu een boos kind met straks een gezond gebit dan dat later boos is door een slecht gebit denk ik dan maar.

Emma had ook gelig tussen die middentandjes. Hub viel het niet op, mij wel in bepaald licht, maar ik moet zeggen dat het hier nu weg is, dus geen idee wat het geweest is, maar misschien gaat t nog weg?

Het lijkt me stug dat door 1 ab kuur meteen zulke gele plekken komen. Misschien op bureau navragen?

Succes! Ik zal aan je denken tijdens onze tandenpoetsscenes… :hug:

:thumbup: Meiden, hartstikke bedankt voor al jullie reakties :-* Ik hb gedurende mijn zwangerschap dit keer hormooninjecties gehad tegen harde buiken van week 20 tot week 34… En nu ik er heel diep over nadenk heb ik idd zelf een ab kuur gehad tijdens de zwangerschap :shifty: Die was veilig voor de beeb, maar dat kan dus wel reden zijn voor die vlekjes :shock: :wall:

Proudmama, de kuur was bij mij rond de 28 a 30 weken :think: En is het op haar melktandjes voor het wisselen ook nog bijgetrokken dat je weet :shifty: :think: Wel fijn om te lezen dat op haar melkgebit niks zit in elk geval :pray: Geen garantie natuurlijk voor ons mannetje maar toch :wink:

MarVin, voor de middelste tandjes zou dit idd een logische verklaring zijn, maar de 2 tandjes die ernaast staan hebben het dus ook endan met name tegen de overgang van tand naar tandvlees, dus dit zou dan wat vreemd zijn :think: Maar wie weet, het klinkt ook aannemelijk.

Wieniex, balen dat Emma er ook zo moeilijk in is :? :hug: Maar hier idd dezelfde overtuiging hoor, liever strijd om mooie tanden, dan maar laten gaan en straks een slecht/lelijk gebit :hand: Jij ook sterkte met Emma en de poetsscenes :-*

Ik moet sowieso 5 maart toch naar de tandarts en manlief en beide jongens zouden toch al mee, dus dan vraag ik het onze tandarts ook nog even voor de zekerheid, ALS die in zijn mond mag kijken :angel:

poeh, ze is nu bijna 6 jaar, dus ik weet niet meer in welk termijn ik van de zwangerschap de ab kuur had , in ieder geval niet op het einde volgens mij zo in het midden, en het is geleidelijk weg getrokken, voor het wisselen was er in ieder geval niks meer van te zien.

:lol: :lol: :lol: Thnx in elk geval :thumbup: Kan me voorstellen dat je het niet meer weet hoor :wink: Maar blij te lezen dat het voor het wisselen ook geleidelijk al is weggetrokken :pray: