Tand word zwart

Ik weet niet zo goed in welke topic ik dit moet plaatsen, dus modies, sorry als het verkeerd staat :oops:



Damian zijn voortandboven lijkt zwart te worden :eh:

Hij word steeds donkerder, hoe zou dat kunnen komen?

Wat zou dat kunnen zijn? Kan vast niks meer aan gedaan worden? :frowning:

Mateo heeft ook een tand die donkerder is dan de andere.



De tandarts zegt dat dat kan komen omdat hij er een keer heel hard op is gevallen. Hij is niet zwart maar wel bruiner dan zijn andere tanden.

wellicht dat hij er een keer op gevallen is?



je kan eigenlijk alleen maar wachten tot hij de tand gaat wisselen, en dan kijken of de vervolgtand wel in orde is

Ja ik vermoed ook dat ie 'm goed gestoten heeft / gevallen is.

Kan me alleen niet herinneren :think:

Ik hoop maar dat ie niet nog donkerder word :pray:

het kan nog terug kleuren de tand.

Charity heeft dat ook gehad na een val.

Tandarts kan er niks aan doen maar het is bij haar wel weer lichter geworden

Laura is ook een keer hard op haar voortanden gevallen, die werden eerst zwart, maar zijn nu iets bijgetrokken, meer bruin-gelig. Gelukkig zijn het nog de melktanden.



Volgens de tandarts kan het verder geen kwaad, maar we moeten wel regelmatig controleren of er geen abces ontstaat boven de tand (dat zou er dan uit moeten zien als een soort pukkeltje op het tandvlees).

In dat geval zouden namelijk ook de echte tanden aangetast kunnen worden, en dan zouden de melktanden eventueel getrokken moeten worden. Hopelijk is dat niet nodig (het gaat nu al een jaar goed gelukkig, en ik hoop maar dat ze snel gaat wisselen).

Kan het zijn dat ie ab kuurtje(s) heeft gehad?

Giul zn tanden zijn er ook door verkleurd. Niet heel erg gelukkig.

Hier nog eentje die als klein kind op dr voortand is gevallen.

Mijn voortand is op den duur ook helemaal grijs/zwart geworden.

Maar na het wisselen, heb ik er prachtige tand voor terug gekregen. :thumbup:

Nee geen abkuurtje gehad



Dank jullie wel :-*

mischa zijn voortandjes verkleuren wat door de vele ab kuurtjes die hij gehad heeft helaas.

DIe krijg ik nog redelijk door goed te poetsen met een speciale tandpasta van de tandarts.

Maar ik vrees dat het anders is met tanden die verkleuren door een val, dat is geloof ik door aangetaste zenuwen toch?

Geen flauw idee,

ik moet morgen toch naar de tandarts en neem hem maar even mee.

Hij is nog maar heel licht verkleurd, ik hoop dat het zo blijft

Haj haj



We zijn geweest.

Hij is inderdaad grijs en het kan nog erger worden.

We moeten in de gaten houden dat het tandvlees niet gaat ontsteken, zoja moet die tand eruit. Maar ik denk dat het wel mee valt.

Mij valt die tand pas 3 of 4 dagen op, Rob heeft het over 2 weken (niet dat hij dat eerder aangeeft :eh: ) maar als ie dan wilde ontsteken had ie dat allang gedaan toch?

Maar goed, we houden het natuurlijk in de gaten.



en ik kan ook weer lachen :mrgreen:

Wel op blijven letten, het kan zelfs maanden later nog gaan ontsteken, dit was dus hier bij de jongste het geval en haar tandje is er dus uiteindelijk ook uitgetrokken door de tandarts.

Ja met poetsen controleren we het nu iedere keer :thumbup:



Jammer dat bij jou jongste het toch is gaan ontsteken :hug: