Ok… Niet heel smakelijk, maar wil het toch eens vragen.
Ik gebruik maandverband. Terwijl ik liever tampons gebruik. Maar het om de een of andere manier lekt het áltijd door met tampons. Na een half uur merk ik al dat het doorlekt. Ik gebruik dan dus ook altijd een inlegkruisje erbij. Ik snap het alleen niet, hoe het komt. Het maakt niet uit of het de eerste dag of de derde dag is. Ik gebruikte OB met inbrenghulsjes (Vind ik hygiënischer). Maar goed, aangezien me dat dus steeds gebeurd gebruik ik maandverband ( :sick: ). Nu werd ik in dit weekend ineens ongesteld (midden in mijn pilstrip :? ) en ik had alleen nog een aangebroken pak OB’s in huis. Ik weer proberen. Ik weet dat ze goed zitten, ik voel ze niet. Maar ja hoor, hoppa daar gebeurde het weer.
Hoe kan dat nou?
Heb je wel super tampons? Na bevallingen kan het zijn dat je een grotere “maat” nodig hebt zodat het beter past.
Hier gebruik ik de eerste dagen ook een maandverband extra maar dat is meer voor de zekerheid, ik lek nooit door.
Maar ik ga wel om de 2 uur naar de wc om te verschonen.
Het kan ook zijn dat ze te groot zijn en daardoor gaan lekken.
Tegenwoordig gebruik ik OB Flexia met een soort ingebouwde vleugels. Sindsdien lek ik eigenlijk nooit meer door vantevoren ook vaak wel hoor
Ik gebruik tegenwoordig OB silk touch pro comfort. Sindsdien is het een stuk beter geworden, maar misschien moet ik inderdaad de flexia ook eens uitprobreren.
't Is bij mij na de bevallingen begonnen. Heb het idee dat het ook wat met het “hechtwerk” te maken heeft…
Ik heb tampons van steeds een andere winkel. En lek nooit door. Neem wel altijd de maat “super” .
Ik hier ook super, normaal is echt niet " afsluitend"
Tja… de boel is na wat kindjes allemaal wat ruimer.
Idd om de 2 uur verschonen, niks aan de hand.
ik gebruik op de “top” dagen super tampons, op de "rustige"dagen gebruik ik normaal. ik lek nooit door. ik verwissel om de drie a vier uur.
maandverband was niets voor mij, vond het niet prettig om het te voelen “lopen”
Hier ook een fervent tampongebruikster! Ik had ook altijd ‘normaal’ in het begin en ‘small’ aan het einde van de menstruatie. Maar sinds de bevalling is het eerst ‘super’ aan het begin en daarna ‘normaal’ aan het einde. Small is nu echt te small!
Ik heb ook die OB pro silk comfort, nooit een andere. Flexia heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik gebruik idd ook die procomfort, maar normaal of small is voldoende, lek eigenlijk nooit door.
Heb weleens gehoord dat doorlekker bij tampons kan komen doordat je hem scheef inbrengt zeg maar, Misschien heb je daar nog wat aan?!
Heb je al eens overwogen om een menstruatiecup te gaan gebruiken? Ik ben er zelf net mee begonnen en sta helemaal achter het idee, maar ben nog wel zoekende naar dé juiste cup voor mij
Getsie wat irritant voor je dat je zo doorlekt met de tampon. Is het dat je zo’n zware menstruatie hebt of heb je het gevoel dat je ‘normaal’ vloeit?
Het kan inderdaad zijn dat je iets scheef tov de positie van de baarmoedermond inbrengt. Als je hem bijvoorbeeld tot naast de baarmoedermond inbrengt, loopt het meeste er zo langs omdat er de ruimte voor is. Je zou eigenlijk eens moeten proberen zonder inbrenghuls om de weerstand te voelen (ben ik te volgen? )
edit: Je baarmoedermond ligt namelijk niet altijd zomaar ‘recht’ tov de vagina. Hij kan gekantelt naar achter liggen, naar voren maar ook opzij.
Ik doe wat Sooki zegt… ik voel precies hoe ik em moet ‘plaatsen’ zeg maar… lek nooit door trouwens…
Gebruik op de 1e en 2e dag super tampons… 3e en 4e dag middel… 5e en 6e dag mini… :thumbup:
@faizaa wrote:
Ik doe wat Sooki zegt… ik voel precies hoe ik em moet ‘plaatsen’ zeg maar… lek nooit door trouwens…
Gebruik op de 1e en 2e dag super tampons… 3e en 4e dag middel… 5e en 6e dag mini… :thumbup:
Idem.
keren dát ik doorlek, is als ik of spontaan ongesteld werd. Of dat het wel heul veel was met een medium.
Op de een of andere manier lukt het me gewoon niet zonder huls. Dan blijf ik die krengen gewoon voelen. Maar misschien moet ik toch maar eens gaan oefenen… Bovendien, met inbrenghuls heb je alleen maar de ‘normaal’
Bedankt voor jullie ervaringen in ieder geval.
@~Marion~ wrote:
Op de een of andere manier lukt het me gewoon niet zonder huls. Dan blijf ik die krengen gewoon voelen. Maar misschien moet ik toch maar eens gaan oefenen… Bovendien, met inbrenghuls heb je alleen maar de ‘normaal’Dat is niet waar hoor, je hebt ook super met inbrenghuls
.

En ik heb even gegoogeld en van tampax heb je zelfs super plus met inbrenghuls
ja tuurlijk heb je die ook in super! Ik wil ze ook niet zonder inbrenghuls! ideaal!
Hier tampons, vind maandverband vaak een beetje stinken.
Ik gebruik super.
Ik gebruik maandverband, puur omdat ik het zelfde als jou heb.
Alleen ik vloei gewoon echt veel. Met maandverband gaan er zo al 6 pakken maandverband per keer dat ik ongesteld ben doorheen. Erfenisje van mijn moeder :shifty: :shock: :wall: Als ik tampons in doe, kan ik na 10 minuten weer en dan ben ik helemaal doorgelekt.
En heb allerlei soorten geprobeerd, maar ik vloei gewoon echt teveel.
Dus hier maandverband. Al lijkt het soms meer op een luier. :lol:
ik herken het ook, dat ik sinds d ebevalling gewoon doorlek met tampons en dan gebruik ik zelfs de super plus. Dus hier tampon en maandverband tegelijkertijd en dan kan ik soms nog na een hals uur alweer moeten verschonen :doh: Erh frustererend soms. Zal wel komen doordat de boel wat opgerekter is dan voor de bevalling denk ik.
heeft wel 1 voordeel… voorheen zelfs bekkenbodemtherapie gehad omdat de boel te gespannen was, nu is dat probleem wel opgelost!
Super tampons…
Van maandverband krijg ik uitslag. :oops: