Talula Doet De Hula krijgt nieuwe naam

Talula Doet De Hula krijgt nieuwe naam

Uitgegeven: 24 juli 2008 09:11

Laatst gewijzigd: 24 juli 2008 09:22



WELLINGTON - Een rechter in de Nieuw-Zeelandse stad Wellington heeft donderdag besloten dat een 9-jarig meisje niet langer Talula Does The Hula From Hawaï (Talula doet de Hula van Hawaï) mag heten.

NU.nl/Maarten Keswiel



Ook uitte hij zijn bezorgdheid over de vreemde namen die kinderen uit de regio Taranaki de laatste tijd meekrijgen, zo schrijft de Taranaki Daily News.



Zo is er een tweeling die Fish en Chips (Vis en Patat) is genoemd. Ook kreeg een kind de naam Number 16 Bus Shelter (Bushokje bij Lijn 16) mee, een ander kreeg de naam Fat Boy (Dikke Jongen). Ook duiken plots namen in sms-taal op, zoals O.crnia, wat voluit Oceanië zou zijn.



Sex Fruit



De rechter noemde verder de namen Violence (Geweld), Keenan Got Lucky (Keenan Had Mazzel), Sex Fruit (Seks Fruit) en zelfs Hitler.



Volgens de rechter maken de ouders hun kinderen belachelijk met deze namen en hebben ze een sociale handicap. Talula durfde haar naam tegen niemand te zeggen, omdat ze bang was gepest te worden. “Ze toont daarmee meer inzicht dan elk van haar ouders”, oordeelde de rechter.



wat bezielt die mensen om zo’n naam te geven :shock:

Ik vraag me dat ook altijd af.



Een sociale handicap, nooit bij stil gestaan, maar klopt wel.



Moet zeggen dat ik elk van die namen echt belachelijk vind. Fat Boy…?! :hand:

OMG dat doe je toch niet :hand: .

belachelijk, maar… hier worden toch ook al van die rare namen gegeven…

Niet op dezelfde manier, maar er zijn genoeg mensen die hun kind naar een voorwerp vernoemen… :mrgreen:



spijker

bloem



noem maar op… :roll:

Sommige dingen-namen zijn best wel mooi vind ik, zoals Luna. Dat betekent gewoon maan. Maarja, Maan als naam in het Nederlands klinkt weer erg als een afkorting van langere naam (bijv Manuela, of Manouska). Persoonlijk vind ik dat dan niet echt heel mooi.



Bloemennamen zoals Jasmijn en Roos zijn best wel leuk als naam, maar Petunia of Geranium lenen zich niet erg voor! Gek he, als je erover gaat nadenken! Terwijl Vanessa ook gewoon een vlindernaam is, maar dan het latijn voor atalanta.



Ik heb eens de Nederlandse Flora doorgeplozen toen ik namen voor mijn raskittens moest verzinnen voor de stamboom. Ik kwam toen best leuke namen tegen zoals Senecio (hoewel een frisse hollandse jongen dan wel een zeer zuidelijk klinkende naam heeft) of Silene (voor een meisje). Die hoor je eigenlijk nooit.



Voor de gein zou je eens door deze website moeten grasduinen, wat voor kindernamen je al niet tegenkomt! Een hele hoop had ik zelfs nog nooit van gehoord! Het kan je zelfs inspiratie opleveren voor je eigen kindje (op komst).

Ach ja, zo kan je nog wel even door bomen.



Maar Fat Boy, of Violence, dat doe je toch gewoon niet? Hoe kun je het je kind aandoen! :naughty: