Taken van moddereter?

Wat zijn precies de taken van een moderator. En zitten jullie ook de hele dag online om alle berichten te scannen of valt het mee?

Afijn, er zal vast wel ergens een topic hierover zijn die ik gemist heb… :wink:

de hele dag online,… :shock: eeecht niet haha

maar wel veel ja.

(heb een zoon en echtgenoot die ook graag aandacht willen, mijn werk op naschoolse opvang en woon op de boerderij waar ook genoeg te doen is)



het is idd berichten lezen, verplaatsen naar de goede rubriek, topics sluiten, aanpassen, letten op de regels mbt fatsoen, geen commerciele reclames, discriminatie etc.

en opschonen van rubrieken.

er worden nl zooooooveel foto’s geplaatst, het zou jammer zijn dat iemand zijn/haar foto niet kan plaatsen om de database vol zou zijn.

en er is gewoon veel “verkeer” op het kokk forum.

dus regelmatig opschonen is wel nodig.

door het vele verkeer, kan kok af en toe wel wat traag zijn.

gemiddeld worden na 2 maanden berichten verwijderd.

(in het speelhoekje wat vaker)

is het je nu een beetje duidelijk?

Helemaal! Bedankt.

graag gedaan !!

Toch nog een vraagje: Kijken jullie nou ook anders tegen het KOK-ken aan dan als niet-moderator?

(Vergelijk iemand die een boek leest en een uitgever die een boek reviewt). Of valt dat mee?

ik heb wel dat ik dus veel moet lezen.

af en toe denk ik; ik lees nu alleen even waar ik zin in heb.



maar verder ?

nee, ik denk het niet.

er zijn gewoon fatsoensnormen die voor iedereen tellen he.

maar ik heb niet zo lang “gewoon” op kok gezeten zeg maar

dus ik weet het eigenlijk niet haha

hele dag online daar heeft toch niemand tijd voor :shock:



nee joh!



verder heeft hed alles al verteld…



en beheerder zijn is wel heel anders als gewoon lid zijn vind ik, je voelt je wel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op het forum. En meer lezen als je anders zou doen…

@Heleen wrote:

en beheerder zijn is wel heel anders als gewoon lid zijn vind ik, je voelt je wel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op het forum. En meer lezen als je anders zou doen…




dat ben ik met je eens !!!



en ik wil het ook graag gezellie houden voor iedereen.

al is dat eigenlijk niet mogelijk, want zoveel mensen zoveel wensen

@hedwich wrote:

@Heleen wrote:
en beheerder zijn is wel heel anders als gewoon lid zijn vind ik, je voelt je wel verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op het forum. En meer lezen als je anders zou doen…




dat ben ik met je eens !!!



en ik wil het ook graag gezellie houden voor iedereen.

al is dat eigenlijk niet mogelijk, want zoveel mensen zoveel wensen




en ben ik dit met jou eens :-*

he gedsie :inlove:

Moet je je als moderator neutraal houden in discussie of ‘mag’ je gewoon partij kiezen en je mening spuwen, hoe heftig die ook is?

Ik persoonlijk heb gewoon over bepaalde dingen een mening, en die uit ik dan… Ik doe het alleen wel stukken genuanceerder dan ik zou doen als ik geen modie was… Je houdt je toch een beetje in eigenlijk…



En nee, ik heb geen alias om eens anoniem lekker heftig tekeer te gaan in bepaalde discussies, mocht je dat soms denken… :wink:

@SeeSeeEm wrote:

Moet je je als moderator neutraal houden in discussie of ‘mag’ je gewoon partij kiezen en je mening spuwen, hoe heftig die ook is?




ik hou me meestal wel neutraal, en partij kiezen ook niet…

anders wordt het moeilijk forum beheren lijkt mij… oo jij bent mijn vriendinnetje jij mag alles wat je wil hier op kok, dan krijg je dat soort dingen en daar houd ik niet van…



ik vind discussies op internet vaak wel moeilijk, in het echt is het altijd “makkelijker” :wink:



ik doe eigenlijk ook nooit mee in de discussies, maar vind het prima als mijn collega’s dat wel graag willen hoor… :-*

af en toe post ik daar wel

de ene keer geef ik mijn mening/ervaring

de andere keer vraag ik of mensen vriendelijk willen blijven.

maar echt veel zul je mij er niet zien.