Taille-maat bij meisjes broeken

Marit heeft maatje 86 op dit moment…Wat me opvalt is dat bij de meisjes-broeken de taille vooral van het prenatal merk en van de hema, zo ontzettend smal zijn!! Marit haar buikje puilt er dan echt zo over heen, dat kan gewoon niet lekker zitten denk ik dan…De lengte is vaak nog te lang, en rol ik de broekspijpen al van om, dus een maatje groter gaat hem ook niet worden :eh:



Hebben jullie daar ook last van? Nog tips waar ze broeken verkopen die wel gewoon normaal/groter vallen kwa taille?

Zeeman :oops:

Esmée heeft nl precies het tegenovergestelde, die is zo smalletjes en lange benen…zeeman is haar in de taille altijd te groot.

HM broekjes vallen wijder, en die kan je dan ook nog op maat maken met knoopsgat elastiek…

Ja dat hebben we hier ook gehad. Ze leek wel zwanger soms. :mrgreen: Nu is ze bijna 2 en heeft ze een groeispurt in de lengte gehad en is het probleem weer helemaal over… Bij Hieke zitten de broeken van Bakkaboe erg goed. Die zijn vrij ruim in de taille en niet zo absurd lang.

hier is het net andersom, melissa is zo dus, kan moeilijk mooi zittende broeken vinden, vaak alleen spijkerbroekjes, maar ik zou wel eens een ander broekje willen voor haar

@oessie wrote:

hier is het net andersom, melissa is zo dus, kan moeilijk mooi zittende broeken vinden, vaak alleen spijkerbroekjes, maar ik zou wel eens een ander broekje willen voor haar




Hier al net zo, alles zakt haar van de kont af en als het wel past (taillemaat ongeveer 86-92 bij een lengtemaat van 104/110) in de taille dan heb ik dus een kniebroek ipv een lange broek :wall: :wall:



Ook knoopsgatenelastiek biedt niet altijd uitkomst hoor, want dan zit de broek weer voor geen meter meer als ik het strak genoeg zet om de broek te laten zitten om de taille, en sommige fabrikanten hebben dan wel knoopsgatenelastiek maar dat loopt niet door in de hele broekband, maar aan 2 kanten een kort stukje, dat ziet er dan dus helemáál niet uit!

Bij milan ook… hij kan qua taillemaat makkelijk maat 86 aan… maar voor de lengte moet hij 98 hebben…

@mamy wrote:

@oessie wrote:
hier is het net andersom, melissa is zo dus, kan moeilijk mooi zittende broeken vinden, vaak alleen spijkerbroekjes, maar ik zou wel eens een ander broekje willen voor haar




Hier al net zo, alles zakt haar van de kont af en als het wel past (taillemaat ongeveer 86-92 bij een lengtemaat van 104/110) in de taille dan heb ik dus een kniebroek ipv een lange broek :wall: :wall:



Ook knoopsgatenelastiek biedt niet altijd uitkomst hoor, want dan zit de broek weer voor geen meter meer als ik het strak genoeg zet om de broek te laten zitten om de taille, en sommige fabrikanten hebben dan wel knoopsgatenelastiek maar dat loopt niet door in de hele broekband, maar aan 2 kanten een kort stukje, dat ziet er dan dus helemáál niet uit!




ja dan zitten ze inderdaad helemaal niet mooi meer als je ze strak aantrekt met knoopelastiek, en ze vind dat zelf ook niet fijn . heb tegenwoordig leggings aan, maar ook die zitten na een paar keer aan gedaan tehebben zo los

Leine is ook slank en daar zakt H&M ook van haar kont af… Ik heb voor haar vaak broekjes van Little Feet, Imps&Elfs, Vingino en Noppies. Die vallen wat smaller… Voor al Imps&Elfs is erg mooi van kwaliteit. Die hoeft ook nauwelijks in de was, is makkelijk even schoon te maken met een doekje. Ze zijn wat duurder, maarja… Je moet toch wat…

Hier ook het tegenover gestelde. Heb nu een spijkerbroekje gekocht bij Vögele en een zwarte bij de Bristol die goed zitten. Die laatste is eigenlijk een skinnyjeans. Voor de rest zit Vingino mooi en toevallig had ik twee broekjes van de Prenatal met een touwtje in de taille en stof dat soepel valt. Sommige broekjes kun je idd wel heel strak trekken, maar dan is het veel te wijdt om de boven benen en staat helemaal bol, net een “Volendammer” zeg maar :wink:

Amélie heeft nu qua lengte 92 nodig, maar qua wijdte kan ze zelfs 68/74 nog wel aan. Afgelopen zomer had ze zelfs nog een korte broek maat 56 aan, die had ik gekocht toen ze geboren was…

hier ook het tegenovergestelde een dun meisje, ze draagt van spijkerbroeken nu Vingino omdat die mooi zitten.



Ze heeft nog een korte broek van baby barb en dat is maat 68 en die zit nog helemaal perfect bij haar, en draagt ze nog vaak. Broekjes maat 80 past makkelijk in de taille en dan heb ik hem ook nog versteld in de breedte alleen de lengte he :wall:



Yeline heeft van lengte maat 92 en taille verschilt per merk.



Ze is nu zelf 93 cm en 12,9 kg.

H&M en bakkaboe vallen inderdaad lekker wijd!

Jasmijn is een smal meisje maar heeft nog echt een bolle-babybuik :inlove: . De broekjes zitten vaak ook een beetje onder haar buik zeg maar :mrgreen: .

@chantal!! wrote:

hier ook het tegenovergestelde een dun meisje, ze draagt van spijkerbroeken nu Vingino omdat die mooi zitten.



Ze heeft nog een korte broek van baby barb en dat is maat 68 en die zit nog helemaal perfect bij haar, en draagt ze nog vaak. Broekjes maat 80 past makkelijk in de taille en dan heb ik hem ook nog versteld in de breedte alleen de lengte he :wall:



Yeline heeft van lengte maat 92 en taille verschilt per merk.



Ze is nu zelf 93 cm en 12,9 kg.




Is yeline zo klein dan :think: die van mij was in januari 86,5 cm en 12 kg en die moet nog 2 worden :wink:



Broekjes van C& A vindt ik ook erg fijn vallen en name it :thumbup:

Spijkerbroekjes weet ik niet zo, hou ik niet van vandaar dat ik het niet weet .



gr melanie

Ik ben blij dat de zomer er weer aankomt, want broeken zijn echt een drama hier…



Het enige wat Kaylee aan kan is 3/4 broeken, omdat dat niet zoveel uitmaakt als ze wat korter vallen dan “hoort”. Want met haar taille past mevrouw dus nog makkelijk in maat 74 (dus ja, ze kan de broeken van haar broer aan als ze wil :lol: ). Maar voor de lengte heeft ze zeker maat 92 nodig.

Erg frustrerend… Als ik al eens een maat 86 broek voor haar koop (die dus eigenlijk te kort is), dan moet ik en de knoopsgatelastiek helemaal aansnoeren, en er nog een riem in doen, anders zakt hij haar nog van de kont af :roll:



Dussssssss laat die zomer maar komen, zodat ze weer jurkjes aan kan :wink:



Kaylee is trouwens 92 cm en 11.2 kg



In mijn ervaring vallen H&M en bakkaboe echt belachelijk breed, en bakkaboe heeft bijna nooit knoopsgatelastiek. Name it valt vaak redelijk smal, maar ook heel kort vind ik :think: Villa happ valt ook vaak veel te breed voor Kaylee, dus misschien is dat ook wat voor jou. C&A valt redelijk smal :think: hema wisselt het…

@melanie wrote:

@chantal!! wrote:
hier ook het tegenovergestelde een dun meisje, ze draagt van spijkerbroeken nu Vingino omdat die mooi zitten.



Ze heeft nog een korte broek van baby barb en dat is maat 68 en die zit nog helemaal perfect bij haar, en draagt ze nog vaak. Broekjes maat 80 past makkelijk in de taille en dan heb ik hem ook nog versteld in de breedte alleen de lengte he :wall:



Yeline heeft van lengte maat 92 en taille verschilt per merk.



Ze is nu zelf 93 cm en 12,9 kg.




Is yeline zo klein dan :think: die van mij was in januari 86,5 cm en 12 kg en die moet nog 2 worden :wink:



Broekjes van C& A vindt ik ook erg fijn vallen en name it :thumbup:

Spijkerbroekjes weet ik niet zo, hou ik niet van vandaar dat ik het niet weet .



gr melanie




Jah Yeline is zo klein met 3 jaar moet ook zeggen dat ze de afgelopen paar maanden ook niet gegroeit is verder.



Met 2 jaar was ze 85 cm en 11 kg :wink:

daarom hier gewoon heel veel jrukjes en rokjes in de kast… :lol: