Tafelzilver

Ik heb van mijn oma haar tafelzilver gekregen. Nu was ze bijna 91 jaar en heeft het niet echt goed gepoetst de laatste jaren (wat ik haar totaal niet kwalijk neem hoor!). Ook is het al best oud. Maar ik vind het zo gaaf dat ik het heb. Ik wil het ook gaan gebruiken, mooie herinnering aan mijn opa en oma!!



Maar mijn moeder had al even een paar dingetjes gepoetst om te kijken hoe het zou worden. Het is heel mooi, maar het zou denk ik nog mooier kunnen worden…maar wat kun je nog meer doen met zilver bestek om het mooi te maken behalve zilverpoets?



Iemand enig idee??



Ik weet dat je het in water kan leggen met aluminium onderin.



Misschien moet ik gewoon maar eens naar een winkel gaan waar ze zilver verkopen en wat meenemen…misschien hebben zij een idee.



Of iemand van jullie natuurlijk :mrgreen:

Allereerst tefelzilver :lol:

Snapte hem niet.



Ik weet dat je bij de juwelier van dat spul hebt in een potje om je zilveren sieraden in te doen.

Ik zou dus wat info inwinnen.

Ik lees meerdere dingen op het net:



Een combi van aluminiumfolie, water en soda zou voor een soort ‘chemische’ (ongevaarlijke) reactie zorgen waardoor je zilver prachtig gaat glimmen.



Sigarettenas.



Tandpasta.



Spiritus…





etc.



Google maar eens…

Whahahaha…zal het ff aanpassen! :lol:

Sigarettenas…hmmmmm…hoe kom je er op vraag ik me dan af!!! En wat een gek woord!



Ik ga ff googlen.



En ik ken die potjes van de juwelier, maar daar passen veel dingen niet in!! De thee/koffielepeltjes en gebaksvorkjes wel, maar de rest niet!

Het bestek is van Gero. Het is als ik het goed heb al 70 jaar oud! Ik heb net op de site van Gero gelezen dat je het bij de Gero dealers aan kan bieden om te laten renoveren!



Ik denk dat ik eens ga informeren wat dat kost. Leuk, leuk, leuk!!!

Maar tips zijn nog steeds welkom hoor!

wij gebruiken met veel resultaat:



Flint Poetsmiddel



je kan googlen op Old Memories en zilver, dan kom je bij een website waar je e.e.a. kunt bestellen



(wij hebben ook het oude tafelzilver van mijn grootouders en hebben het inmiddels ook flink aan kunnen vullen, idd erg leuk!)

Tube POL ?

ik heb ook allemaal zilver op tafel staan en ik doe het af en toe even met tandpasta poetsen gewoon met een zachte tandeborstel die ik het dan absoluut geen tandeborstel die hard is gebruiken of schuursponsje en tandpasta zonder van die extra mint bolletjes die kunnen ook krassen geven.

zilverpoetsdoekje van de Hema werkt ook prima! :thumbup:

Wij deden het vroeger thuis inderdaad ook met as :think:



Wij roken allebei niet, dus wordt er niet meer gepoetst :mrgreen:



Zou inderdaad contact opnemen met Gero, zou zonde zijn als je het verpest met 1 of ander goedje.

Succes :thumbup:

Aluminiumfoli in een bak.

Daarop veel zout!

Bestek erop en overgieten met kokend water!!



Daar wordt het zooooooooooo mooi van :thumbup:

Als nieuw! :wink:

Oh dat zijn fijne tips, stond op het punt ook deze vraag te stellen… want wij krijgen (een deel van) het zilveren bestek van mijn Oma. En ook dat is al jaren niet meer gepoetst…