tafels leren

Krijgen jullie kinderen de tafels ook mee?

Er moet deze week de tafel van 2 worden opgezegd en ik vergeet steeds te oefenen :oops:

Zijn daar geen leuke posters of programma’s voor ofzo :think:

er zijn wel posters met de tafels er op

je kan zelf ook even een A4 maken

en anders onderstaande link



http://www.kinderplezier.com/?p=rekenen-plus

bijna onderaan staat een site met tafels oefenen

de site alles telt gebruiken ze op veel scholen en is erg leuk om te doen

Er is een heel leuk boek om voor te lezen over de tafels.

Wizzewaz en de rekentafels van John Bakkenboven

mijn moeder oefende de tafels altijd met wanneer ik hielp met afdrogen… 2 vliegen in een klap :wink:

OT:(zag overigens van de week pas dat AS op dezelfde dag jarig is als ik ben :mrgreen: )

wow tafels nu al ? heb wendy er nog niet over gehoord dat op school moet,

ik zag haar wel ene programmaaatje op de computer doen met tafels,



tafel 1 vind ze eazy ,heb haar geholpen met tafel 2, die gin gook , maar niet uit der hoofd opzeggen hoor…



pff t gaat hard, ik zal haar eens vragen of ze e rop school ook aan doen al

Indy gaat ze dit jaar wel leren maar ik heb er tot nu toe nog niets over gehoord.

ambrasoft! super leuk programma, ook ideaal om woordjes te leren.



Als dze op school wordt gebruikt wil het nog wel eens voorkomen dat de kinderen dit ook in een thuisversie krijgen!

Tigo kwam idd thuis met die demo van ambrasoft. Hij vind het erg leuk, maar nu is net het knopje “tafels” geblokkeerd. Daar moet je echt de officiele versie van kopen.

Heb even gekeken op hun website en de prijs valt mee (30euro), maar vraag me af of tigo het thuis wel veel zou doen :-S

Ik heb vroeger bijles rekenen gehad en daar kreeg ik een doosje met “tafel-kaartjes” zelf gemaakt dus, met van alle tafels kaartjes in 1 kleur (tafel van 2 groen en de tafel 6 rood, bijvoorbeeld) met aan de ene kant de tafel dus 1x2 en aan de andere kant het antwoord.

Zo kon ik dan oefenen en spelen met de tafels door bijvoorbeeld te raden wat de uitkomst was (4x2 = 8) of juist andersom (dus 8 = 4x2).

Ambrasoft is een erg goed computerprogramma voor kinderen van groep 1 t/m 8. Je kunt hier allerlei spelletjes mee doen op rekengebied, spelling en tafels. Verder zeg ik tegen de kinderen van mijn klas altijd dat ze de brief met de tafels op de wc moeten hangen, daar kun je lekker rustig oefenen. Er was ooit een geweldige tafelcd te koop, daar werden de tafels zingend aangeboden, maar ik weet niet of die nog te koop is. En verder is het gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Op de fiets, in de auto, onder de afwas, aan tafel enz…

@Frank@ wrote:

Tigo kwam idd thuis met die demo van ambrasoft. Hij vind het erg leuk, maar nu is net het knopje “tafels” geblokkeerd. Daar moet je echt de officiele versie van kopen.

Heb even gekeken op hun website en de prijs valt mee (30euro), maar vraag me af of tigo het thuis wel veel zou doen :-S




zie ze voor minder ook op marktplaats :smiley:

Hier ook deze week de tafel van 2. Moesten we oefenen, maar de oudste kon hem wel dromen geloof ik. Dus daar hoefden we niet veel meer aan te doen. Wij hebben hier inderdaad een poster met de tafels hangen.

hoi ,bij de action hebben een dun boekje van de tafels en daar zit ook een poster bij voor 2 euro ,en daar hebben ze ook een groot houtenbord met de tafes erop en op de achterkant zijn de antwoorden ,en die hebben ze ook bijde trekpleister

Sinds gisteren ook in het bezit van het ambrasoft fam.pakket Wel de versie van vorig jaar 08/09, maar de basis is het zelfde…



En lydia, daar zit behalve tafels leren ook de gewilde woordzoekers in :slight_smile:

Tigo vind het leuk om te doen, en als ie dan toch achter pc wil heb ik liever dat hij dit doet ipv flipperen ofzo :wink:

hier ook aan de tafels alleen ze krijgt ze niet mee naar huis… van de week kreeg ze wel een stencil mee met reken sommen :slight_smile:

@lydia wrote:

Krijgen jullie kinderen de tafels ook mee?

Er moet deze week de tafel van 2 worden opgezegd en ik vergeet steeds te oefenen :oops:

Zijn daar geen leuke posters of programma’s voor ofzo :think:




Die van ons moeten er binnenkort ook aan geloven.

Als kind hing er bij ons een lijstje met alle tafels op de wc.

en als ik dan was geweest werd ik tot vervelens toe overhoord.

Ik overweeg wel om ook een lijstje in de wc te hangen.

Er worden dobbelstenen verkocht die tot tien gaan. Twee gooien, dan heb je bijv. de vijf en de zeven, dus is vijf keer zeven en dan laat je er een liggen, bijv. de zeven en die andere gooi je steeds. Deze tip kreeg ik van de week van een moeder op school! Die doen dat aan tafel na het eten.



Wij hebben twee weken geleden bij de witte boeken winkel een boekje met tafels gekocht. Was twee euro en daar zit ook een poster met alle tafels tot tien dacht ik bij en die hangt bij de oudste boven het bureau!

Wij hebben vorig jaar ook ambrasoft gekocht. Ideaal. Zet de heren er om de dag achter (ene dag de een, andere dag de ander) en ze kunnen er rekenen, taal, spelling, tafels en ontspanning mee doen. Echt een aanrader! :thumbup: