tafel kids bekleden

Ik ga voor de kids een nieuwe tafel bestellen, om te tekenen enz. Deze wil ik bekleden denk ik, anders is ie binnen notime afgeleefd (al moet ik zeggen dat ons ikea tafeltje nu op wat beschadigingen na nog prima is.)

Nu wil ik er dus een zeil op, maar vraag me dus af, met of zonder overhang? Met overhang vind ik niet zo handig, met de knietjes en zonder overlap vind ik rustiger en dus mooier, maar dat schuift natuurlijk. Iemand een idee hoe ik een tafelkleed precies passend op het bovenblad kan krijgen zonder dat het schuift? En eigenlijk ook zonder dat het blad beschadigd? Dubbelzijdige tape misschien?

Thanks!

Wij hebben een kindertafel van grenenhout, dat is relatief zacht, je drukt er dus vrij makkelijk punaises in.

Hier zit er een stuk molton op, en leuk tafelzeil. Dat heb ik rondom vastgezet aan de onderkant van het blad met punaises en wat er nog overbleef heb ik weggeknipt.

Het blijft prima zitten.

De molton voorkomt dat het snel beschadigd en t is nog hard genoeg om op te kleuren enzo… :thumbup:

@Cell wrote:

Wij hebben een kindertafel van grenenhout, dat is relatief zacht, je drukt er dus vrij makkelijk punaises in.

Hier zit er een stuk molton op, en leuk tafelzeil. Dat heb ik rondom vastgezet aan de onderkant van het blad met punaises en wat er nog overbleef heb ik weggeknipt.

Het blijft prima zitten.

De molton voorkomt dat het snel beschadigd en t is nog hard genoeg om op te kleuren enzo… :thumbup:

Das een goeie! Geen idee of het met punaises lukt in dit hout, maar ga het proberen als ik niets beters weet! Heb je misschien een fotootje?

Wienie,

Mocht het hout te hard zijn voor punaises, dan kun je het zeil aan de onderkant ook vast nieten met een tacker. Je beschadigd dan alleen de onderkant.

Denk dat ik je idee ook ga gebruiken, heb hier een tafeltje waar de krassen opstaan :lol: maar dat fleurt natuurlijk enorm op met een mooi zeiltje eroverheen.

greetz, Mouse

Ik heb het zeil wat ik zocht al gevonden, keileuk… maar nu twijfel ik. 2 tafeltjes aan elkaar van ikea (1 hebben we al), nadeel is midden voor poten… maar het is maar 20 euro. Of grote van bopita, 95 euro…

Beiden is 118 x 50 en bopita is 110 x 55…

Evt ander optie is blad met poten los, maar die vind ik niet zo mooi, maar is ook maar 20 euro en 100 x 60 of 120 x 60… twijfels twijfels!

Tafelzeil vastzetten (a la cadeau inpakken) met een nietpistool?

Ik heb het tafeltje bekleed met plakfolie. Als dat op is,dan trek ik het er weer af en haal een leuke nieuwe.

Misschien zoiets?