Tablet voor kind

Wij willen graag voor onze dochter een Tablet kopen, heeft iemand tips waar we op moeten letten ?

7 inch beeldscherm lijkt me een beetje aan de kleine kant, maar wat is dan wel een fijne maat voor een kind ?



Graag makkelijk in gebruik voor een kindje van 5. Ons budget zo’n 150 euro. Dus als jullie tips hebben heel erg graag.



Ps: Die gekleurde tablets van Telekids (geloof ik) vallen al af, lees er niet al te goede dingen over.

7 inch is helemaal niet klein, voor kleine kinderhandjes ideaal! De grote I pad en Samsung heeft Mies van bijna 5 al heel vaak toch net even laten stuiteren… hij moet hem echt met 2 handen vasthouden terwijl de 7 inch die hij nu heeft, dus precies goed is voor hem. Peet en Niek vinden die maat ook erg fijn.



Hier hebben de oudsten zelf meegespaard, dus hun budget was wat groter. Zij hebben beide een 7 inch Empire Electronics tablet. Werkt heel prima, goede snelle wifi voor het oploaden van leuke spellen, hij reageert gevoelig genoeg op hun vingers… Blijft hooguit eens hangen op een paar apps die erom bekend staan dat ze een tablet snel doen vastlopen.



Mies heeft een acer Iconia, tablet van 119 euro tenminste, hebben wij betaald en ook die functioneert goed, maar is ietsje trager dan de EE tablets van de oudsten. De EE was 189, dus iets boven budget.



Ik vind een Acer dus een prima tablet voor deze leeftijd en voor de prijs…

Bedankt Cell



Ik twijfel nog een beetje. Zag vorige week namelijk in de kantine bij zwemles alle kindjes op de 10 inch spelen. Maar vraag me af of het niet fijner is om spelletjes en filmpjes te kijken op de grotere versie.



We hebben nu de Google nexus op het oog voor de meiden, wel wat boven ons budget, maar deze komt erg goed uit de test.



Ik denk dat we dan zelf een 10 inch aanschaffen voor ons zelf,?) en voor de dames dan gewoon samen een 7 inch, mocht het met filmpjes handiger zijn kunnen ze gewoon die van ons gebruiken. En we hebben geen geruzie, dan kan er altijd 1 onze tablet gebruiken. En als het goed bevalt kunnen we in de loop van de tijd altijd nog een 7 inch erbij aanschaffen.



Iemand ervaring met een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 ?

En is 8 GB genoeg voor alleen spelletjes en wat filmpjes etc ?

kom ik weer… hahaha



Heel decadent wellicht, maar goed, manlief is nogal van de gadgets…



Wij hebben een Ipad 2, een samsung Galaxy Tab 2, 10.1 en de kinderen hebben dan dus een 7 inch empire electronics tab van 7 inch en Mies een Acer Iconia van 7 inch. De samsung volstaat zeker voor filmpjes en spelletjes. De kleinere tabs echter ook hoor. Groot scherm is niet altijd beter. Kinderen vinden het handzame formaat van 7 inch met hun kleine handen erg fijn. Ze laten ze ook niet vallen.



De galaxy tab vinden wij wel minder prettig dan de Ipad, de Ipad is veel gevoeliger dus het vegen werkt veel beter dan op de samsung. Maar als je gewoon minder wilt betalen is het absoluut een fijn exemplaar.



Onze neefjes en nichtjes hebben overigens normaal formaat tabs, maar dat is zeker voor het doel, meenemen op reis en op uitjes, toch niet heel handig. 7 inch is zo compact dat die in elke tas wel mee kan.

Inmiddels de google Nexus besteld en de Samsung.



Er zal zeker wel verschil tussen een Samsung zitten en een Ipad, maar wij zullen ook niet meer doen dan wat spelletjes, boekje lezen en wat rond surfen.

Het weekend even kijken voor die beschermhoesjes, ik zag trouwens ook hoesjes waarbij je hem schuin kan laten staan, is dat makkelijker voor kindjes, en gebruiken ze een pennetje of liever hun vingers ?

pennetjes worden hier kapotgekauwd… hebben ze geen eens erg in… dus vingers hier!

Ah dat zie ik hier ook wel gebeuren. Helemaal in het filmpje/spelletje zitten en ondertussen het pennetje kapot knabbelen. Dat laten we dan maar zitten :wink:

Welke leuke spelletjes raad je aan voor een kindje van 5 en kindje van 3 ? Dan kan ik er vanavond alvast wat leuks op zetten, zodat ze morgen even kan spelen.

Unblock the train, Pou, Hello Kitty Cafe, Daycare free, Ice cream kids, Pan cake maker, toca boca hairsalon, Angry birds, cut the rope, Pet care, Dino Island en mine craft worden hier wel veel gespeeld. Mine craft is wel meer voor oudere kindjes, maar Mies is net zo oud als jouw oudste en die speelt het ook… hij had zo door hoe hij moest bouwen en spelen…

Dankjewel, daar kunnen we wel iets mee.

Zijn de meeste spelletjes gratis, of moet je toch echt betalen voor de leukere spelletjes ?

Mijn peuter van 2 is ook helemaal fan van de studio100 apps. Ik merk wel dat als je een app koopt je er echt veel meer aan hebt.

Maar bijvoorbeeld de gratis telekids app is weer erg leuk met de filmpjes.

Wij hebben sinds gisteren ook een tablet. Wilde eigenlij letterschool erop zetten, maar dat is helaas alleen voor apple maar wel super leuk als je een apple ding hebt.



Tap the frog en fruit ninja zijn hier nu al favoriet bij Steven en mama.