taart decoraties/bekleding van marsepein

Een vraagje aan de taartenbaksters onder ons.

ik heb EINDELIJK een goede oven, een echte bakoven en wil dus ook aan de slag. Nu eerst cakejes met de meiden maken en daarop wilde ik vormpjes uitsteken van marsepein, zag dat bij de ah liggen, maar vond het best prijzig voor zo’n beetje marsepein.

Maken jullie het zelf, halen jullie het ine en speciale (web) winkel?? En hoe/waar dan?

Andere tips ook welkom om ingredieënten aan te schaffen …

en bakt het nu beter in sileconen vormen, of gewoon ‘ouderwetse’ bakblikken?

bij contact is een heel taart topic

met allemaal mama’s die bakken.

ik haal het bij een kook winkel bij ons in het dorp of bij een webwinkel ligt er aan wat ik nodig heb.

marsepijn is niet super goedkoop.

ik bak in blikken maar dat is meer omdat ik die toch al had

je hebt voor taarten speciaal bischuit mix dat is een luchtige cake zeg maar die kun je bakken doorsnijden en dan vullen met iets en dan bekleden met marsepein.

cakjes bak ik gewoon met cake meel.

succes

Ik haal dat soort dingen ook in een webshop.

Dan is het goedkoper en heb je meer keuze.

Ik bak gewoon in bakblikken van de action, gaat prima :thumbup:

Vormpjes heb ik overal en nergens vandaan. Van kleivormpjes (en klei aan kindjes gegeven) tot aan vormpjes van de webshop.

Ingredienten: idd biscuitmix en botercrememix koop ik ook in de webshop. Deze kun je ook zelf maken, maar vind het met mix lekkerder. Zowel biscuit als voor de botercreme.

Ingredienten om mee te vullen haal ik gewoon in de supermarkt. Zoals jam (aanbieding), monatoetjes, chocolade/koekjes en slagroom, banketbakkersroom etc etc.

Kleurstoffen, ook webshop.

Ik mag geen link geven, maar google eens op taartshoppie

ik koop het marsepein ook in een webshop… maar moet zeggen ik vind marsepein niet lekker dus maak het eigenlijk nooit

speelgoed winkel bij de klei vormpjes kun je hele leuke vinden

ik gebruik gewoon standaard bakblikken, vind siliconen niet echt fijn…

als je andere vragen hebt mag je mij ook pb en… :wink:

je hebt mijn adres…

het duurt nog even maar ik wil voor de oudste dr traktatie dus cupcakes maken met marsepein erop. moet alleen nog even navragen of klasgenootje met allergie dat ook mag. Anders verzin ik liever iets wat zij ook mag.

heb er al helemaal zin in dus ga het natuurlijk eerst voor onszelf proberen :mrgreen:

Heb net even gekeken bij taartshoppie en ik denk dat ik daar kleurstof en marsepein ga bestellen voor de eerste keer.

hier hebben we bij mijn weten geen kook/bak winkel, maar vind internet wat dit soort dingen betreft toch handiger vaak.

maar eerst moet de kamer opgeruimd zijn dus ik ga maar hard aan de slag (wat zo’n keuken verbouwing met je huis doet :hand: ) je moet wat over hebben voor een keuken met goede oven hé :wink:

emma… wat je bv kunt doen is cakejes maken en dan een bloem uitsteken, dit is simpel en mooi…

de leukste taarten shop kun je wat bestellen, maar ik heb een webwinkel hier in de buurt

mix van funcakes gebruik ik het liefste

Heb vandaag bij de xenos marsepein gekocht :lol: hebben ze niet standaard in het assortiment, of het goed is weet ik ook niet, maar lekker iig wel :mrgreen:

Nu nog een goed recept voor de cupcakes zelf en dan kunnen we vrijdagmiddag met de oudste gezellig cupcake-bak-middag houden :slight_smile:

Wat voor soort marsepein is dat dan? Niet alle marsepein is wat we noemen ‘rolkwaliteit’ vandaar dat ik in je andere topic andere winkels getipt heb :stuck_out_tongue:

hmm zit daar verschil tussen? het smaakt goed, dus als het niet rolbaar is, eten we het zo wel op :mrgreen:

Schoonzus had er een taart van gemaakt dus het moet om te proberen wel lukken.

Staat op de verpakking trouwens niks over op, alleen ingrediënten, maar niet wat voor soort ofzo…

In elk geval gaat hierna de bestelling naar internet, want xenos verkoopt het niet altijd :wink: ga dus de websites maar eens vergelijken.

Heb iig wel zin in vrijdag! :drool:

Er staat een percentage amandelen op:

1:1 is 1 deel amandelen op 1 deel suiker, 1:2 1 deel amandelen op 2 delen suiker, beiden kun je nauwelijks uitrollen.

1:3 en 1:4 zijn beiden rolkwaliteit en kun je uitstekend mee bekleden en zo.

Als je beginner bent is het wellicht ook handig om eens bij Jamin te gaan kijken, zij hebben deze soorten, gekleurd en ongekleurd en de kleurtjes dus dan kun je kijken wat het is voordat je aan verzendkosten zit snap je?

Tenzij die van de Xenos gewoon goed is :lol:

ik hoorde dat die van xenos te vettig en zweterig was (andere taartbaksters hadden die geprobeerd, geen eigen ervaring dus).

Ik zag hem liggen en vond hem te grof. Maar goed, je hebt hem in huis… gewoon proberen dus. Voor een cupcake is het een kleiner oppervlak dan een hele taart bekleden. Dus misschien is het helemaal niet zo’n probleem.

nou er is al 1 pakje op zonder dat ik gebakken heb :oops:

Morgen wat creaties laten maken door de meiden, maakt hen weinig uit en ik vermoed dat er behoorlijk wat in de monden verdwijnt ipv op de cupcakes :drool:

Tis iig geen ‘prof’ materiaal, dat had ik ook niet verwacht, maar voor zo’n eerste keer is dat niet erg.

inderdaad bij jamin heb je tegenwoordig een heel redelijk assortiment met marsepein, uistekers en mixen.