lev wordt gewoon standaard rond 5 uur wakker…
Dan wil hij drinken, vind ik op zich niet erg want ik heb nog elke nacht de illusie dat hij daar weer van in slaap valt.
niet dus he… Hij wil alleen maar drinken (clusteren ofzo) óf spelen en het bed doorkruipen, er bijna af vallen, lekker onrustig dus.
Als je m in bed legt is het eindeloos brullen en hij slaapt direct naast de buren :roll:
Ik denk dat zijn ritme even doorbroken moet worden en dat is dan laten huilen zodat hij weet dat hij in bed moet blijven. Maar dat vind ik ook niet zo fijn.
Dus ik weet het even niet :think:
Elke ochtend om 5 uur opstaan vind ik overdreven vroeg dus wie er een tip heeft
dat hebben jullie dus nooit :liar:
:mrgreen:
Kan hij al zelf uit een tuitbekertje drinken? Dan zou je dat gevuld met water misschien in zijn bedje kunnen leggen…
Wij hebben ook zo’n fase gehad en ik heb vanalles geprobeerd totdat ik toch de tip kreeg ons dochtertje te laten huilen en pas na een half uur in te grijpen, en binnen een week werkte dat bij ons. Je zou je buren kunnen inlichten over jullie aanpak, dan voelen ze vast eerder met je mee dan dat ze er boos om worden
Succes,
Chrissy
Oei, ja kan me voorstellen dat je iedere hoopt dat 'ie weer in slaapt valt.
De kleine man heeft hier ook lang rond die tijd willen drinken. Dus zonder ervaring met het wakker blijven, wat wilde-weg-tips-of-ideeën.
Is het zo donker mogelijk? Ikzelf ben ook vaak rond die tijd wakker omdat het licht wordt en het rolgordijn niet precies afsluit :lol:.
Bij ons was het een openbaring toen we ontdekten dat hij soms melk-dorst en soms water-dorst heeft. Hij blijft onrustig bij z’n bedtijd als hij enkel melk krijgt. Krijgt hij ook een flesje /bekertje water (niet mee naar bed, maar klokklokklok op schoot), dan gaat 'ie rustig flokken en slapen. Wie weet…?
Bij het CB (goeie, geen klachten over!) vertelden ze dat als Kevin meer ging eten en drinken (het echte werk), hij misschien voldoende “bodem” zou krijgen om die voeding van 5 Ã 6 uur over te slaan. Het gebeurt nu inderdaad steeds vaker dat hij die overslaat en doorslaapt tot 8 (of 9!) uur. En hij eet sinds kort met de pot mee, soms 2 bordjes en dan ook nog een flinke lading vla / yoghurt / kwark.
Niet dat je 'm vol moet gaan duwen natuurlijk :lol:, maar misschien kan het bij jullie ook samenhangen?
Hoe is hij verder nadien? Blijft hij slaperig en geeuwerig of is het echt ready for action (en blijft dat tot een paar uur daarna?). Een enkele keer bleef Kevin na 6 uur ook miepen en heb ik hem eruit gehaald, maar dan had 'ie zulke kleine oogjes en weinig praatjes dat ik gerustgesteld was dat hij ook liever zou slapen dat stukje tot 8 uur :mrgreen:.
Is herkenbaar ja. Onze strategie is gewoon terugleggen onder begeleiding van: het is nog geen tijd om wakker te zijn, papa en mama gaan ook nog slapen, ga maar lekker liggen enz enz. Daarna om de 10 minuten heen, troosten, herhalen van de woorden en weer weggaan. Soms heeft hij het nog steeds, maar vaker niet of duurt het kort. Maar het is aan jezelf natuurlijk of je het trekt, een boze baby. Want het is volgens mij woede, geen uitgeslapen zijn oid…
Doet Jasper nooit :liar:
Nee, serieus: zouden ze het afgesproken hebben: Vannochtend was het hier namelijk ook weer bal. 5.15 en niet meer willen slapen :roll: Wij hebben speciaal voor dit soort momenten wat speelgoed naast het bed liggen: bal, boekje, knuffeltje. Daar speelt hij dan altijd erg druk mee. En zo’n 15-20min later geef ik hem een verse luier en gaat hij gewoon weer terug naar bed. Meestal slaapt hij dan weer 2uurtjes :dance:
Een tijdje geleden hadden we dat ook al een keer en toen ging het na een paar dagen weer voorbij. Dus ik dat dit ook maar tijdelijk is 8)
Buren inlichten??? En dan toch proberen te doorbreken met laten huilen? Eventueel zelfs AS laten logeren. Of wachten tot de buren met vakantie gaan?
Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gehad. Ik had nog de “luxe” dat ik ook een bedje in ons kamertje had staan, omdat ik hem nog goed in de gaten wilde houden snachts. (hij sliep dus snachts nog bij ons)
Ik had op een gegeven moment zijn bedje stijf naast ons bed staan, en als hij dan rond 4 a 5 uur wakker werd, deden we meteeeeeeeen zijn speentje in zijn mond, en dan ging hij weer slapen.
Ook moet ik erbij zeggen dat hij in een safe t sleep slaapt vanaf dat hij begon te “dwalen” in bed, zo blijft hij liggen en valt dan ook weer sneller in slaap.
Hij is nu 71/2 maand, en slaapt nu snachts in zijn eigen kamertje, omdat het op een gegeven moment een probleem werd dat ie ons zag als ie wakker werd. Nu wordt ie rond 7 uur half 8 wakker, mooie tijd…
@famke67 wrote:
Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gehad. Ik had nog de “luxe” dat ik ook een bedje in ons kamertje had staan, omdat ik hem nog goed in de gaten wilde houden snachts. (hij sliep dus snachts nog bij ons)
Ik had op een gegeven moment zijn bedje stijf naast ons bed staan, en als hij dan rond 4 a 5 uur wakker werd, deden we meteeeeeeeen zijn speentje in zijn mond, en dan ging hij weer slapen.
Ook moet ik erbij zeggen dat hij in een safe t sleep slaapt vanaf dat hij begon te “dwalen” in bed, zo blijft hij liggen en valt dan ook weer sneller in slaap.
Hij is nu 71/2 maand, en slaapt nu snachts in zijn eigen kamertje, omdat het op een gegeven moment een probleem werd dat ie ons zag als ie wakker werd. Nu wordt ie rond 7 uur half 8 wakker, mooie tijd…
Lev heeft 10 maanden bij ons geslapen…
Maar het gaat beter nu :dance: Niet te vroeg juichen, maar ik leg hem nu na die vroege voeding consequent terug en sinds gisteren werkt het! Hij moppert even en gaat dan slapen…
Ach, wij mopperen ook wellus toch. :mrgreen:
:dance: Wat goed dat het beter gaat! :dance: En ja dat mopperen hoort hier ook bij het naar bed gaan hoor
Hier sliep Jasper vandaag tot 7.45 :shock: (hij was wel om 1.30, 5.30 en 6.30 ff wakker, ff (.) erin en toen sliep hij weer verder), nou maar hopen dat het zo blijft