té gulzig drinken

Mijn zoontje van 2 maanden drinkt altijd heel gulzig zijn fles. Het is al minder erg geworden want in het begin viel hij zowat de fles aan als hij bij zijn mondje kwam. Toch hoor ik van andere mensen die m zien drinken dat ie erg gulzig is. Tot even geleden kon ik nog regelmatig de fles tussendoor uit zijn mondje halen om even een adempauze te hebben maar nu wil hij dat niet meer en zet hij een keel op als hij de fles niet meer heeft. Ook boert hij amper meer tussendoor. Hierdoor heeft hij na de fles steeds last (soms tot een uur erna) en zie ik hem steeds knijpen en rood aanlopen en schudden met zijn hoofdje omdat hem blijkbaar nog iets dwarszit, bijna tot huilens toe. Op en neer bewegen, over zijn ruggetje wrijven/kloppen, over de schouder leggen, vanalles al geprobeerd om het te verlichten maar dit lukt niet altijd. Ik gebruik de difraxfles met de kleine kersspeen. Heeft iemand misschien tips want ik voel me dan zo machteloos als ik hem zo zie en niet kan helpen :?..

zuigt hij door zn gulzigheid ook zo hard dat hij het vacuum verbreekt en klakt zodat hij eigenlijk alleen maar een klein beetje melk heeft en de rest lucht is ?

dus echt een slok lucht neemt ipv melk , je hoort de lucht dan zo zn maag in gaan … ik noem het dat je echt de kiezels hoort vallen in de maag.

Misschien een grotere speen proberen? Geen idee of dat helpt, maar kan me voorstellen als het er wat makkelijker uitkomt, hij wat rustiger zal drinken en hij dan ook minder lucht binnen krijgt?

dat wilde ik ook zeggen of de speen iets losser draaien dat het er sneller uitkomt , hoe meer je de speen eruit haal hoe ongeduldiger dus gulziger hij blijft drinken en de hele fles tijd loopt te eikelen .

hier werkt het om het gaatje groter te maken en te zorgen dat ze de eerste paar slokken zo eruit kan lurken zonder moeite … zdra de ergste honger is gestild draai ik de speen iets vaster en drinkt ze hem normaal leeg , dan kan ik zelfs halverwege nog een boertje doen om de lucht die ze in het begin naar binnen heeft geslikt eruit te laten komen.

Zou hij dan niet meer last krijgen als het nog sneller naar binnen gaat, hij spuugt de laatste tijd gelukkig wel minder terug. Heb hier ook een 1-2-3speen liggen, misschien dat ik die eens moet proberen op stand 2 dan? Zou dat een goed plan zijn?

als hij het eerste gedeelte sneller zn slokken kan maken met alleen maar melk ipv lucht zal hij zich zeker minder beroerd voelen , zodra hij rustiger is kan je de speen strakker draaien zodat hij er weer wat moeite voor moet doen en langzamer drinkt.

halverwege ff boeren om pauze te houden zal beter gaan als onrustig blijven.

omdat hij dan lucht binnen krijgt wilt hij juist zuigen omdat hij last van zn maagje krijgt dus zal hij steeds als een mafkees die speen aanvallen hihi.

een 3 standen speen kan je proberen ik vind het niets maar ja miss jij wel , haha.

je hoort m wel ´klakken´met zijn tong als hij drinkt maar niet wat je zegt als kiezels die in zn maag vallen, dat niet. Ik ga het gewoon eens proberen met de 123speen en kijken of dat beter werkt…

heb je al geprobeerd om hem na ongev 5 min even een speen te geven?

Hier in het ziekenhuis deden we dat altijd met gulzige drinkers.

We lieten ze eerst even drinken en daarna gaven we ze voor even een speen zodat de ergste zuig behoefte daardoor verdwijnt.

soms deden we dit wel 2 tot drie keer tijdens een flesvoeding.

Met een grotere speen goed oppassen dat hij zich niet gaat verslikken hoor, en als het te snel naar binnen gaat vindt de maag dat bij lange na ook niet altijd even prettig.

Soms wil het ook wel eens helpen om een andere fles uit te proberen, soms blijkt een hele goedkope fles het beste te werken.

Wij hadden altijd goede ervaringen met de flessen van dr Brown, maar ken ook mensen die de duurste flessen gebruikte en uiteindelijk dronk het kind het rustigst uit de flessen van b.v de zeeman :slight_smile:

Mocht het echt heel erg zijn en hij klokt alles heeeeel snel naar binnen dan zou je ook kunnen proberen om zijn voeding iets te verdikken, waardoor hij er wel meer voor moet werken maar het wel gedoseerder en langzamer naar binnen krijgt, dat deden we ook wel eens een heel enkele keer.

Het zal dus even een questie zijn van uitproberen denk ik

wat dragon zegt is idd ook nog om te proberen ,

:think: hebben wij ook gedaan ja …

maarja tis echt ff vogelen hoe of wat…