T.V.O.H

@ChantalB wrote:

Hmm…

Jammer dat het gelijk op vriendjes-politiek en uiterlijk gegooid wordt…

Beetje meer vertrouwen zou de wereld goed doen, denk ik.

Pardon :shock: Beetje genuanceerder mag ook wel. Dat is mijn mening gewoon en om nou gelijk te zeggen dat ik geen vertrouwen in de wereld zou hebben :hand: Sorry, maar je opmerking maakt me even heel erg pissig en dat word ik niet zo snel.

Zat einde van de middag even progr Carlo en Irene te kijken en toen was die jennifer er en hadden ze Simon aan de telefoon. En toen werd ook wel door CenI over de soms opmerkelijke keuzes geopperd en dat dit door menigeen vreemd gevonden wordt.

We zijn natuurlijk niet gek met z’n allen.

Maar die Simon noemde een lijstje op aan dingen waar ze op af gingen en dat zat vooral eigenheid van stem bij (en niet 13 in een dozijn), met wie ze zich een plaat zien maken, muziekaliteit.

Maar affijn bij sommige keuzes gaan ze volgens mij meer af op wat ze al weten van die persoon dan wat hij/zij op dat moment laat zien.

Dus tja een batle wie het best kan zingen maar vervolgens met een ander lijstje in je handen zitten is natuurlijk niet echt een heldere aangelegenheid. Hadden ze die hele battle wel over kunnen slaan zo van jij, jij, jij en jij.

@ChantalB wrote:

(en nee, ik vond Jennifer ook niks aan, maar ze heeft wél iets… Wat de rest niet heeft… IK vind het niet mooi, een ander misschien wél…)

sorry, maar hier ga je wel erg kort door de bocht. Ik geef een mening (en een mede kokker is het met me eens hierin), heeft echt niets met vertrouwen in de wereld te maken. Zo belangrijk is TVOH echt niet.

Maar het valt dus gewoon op dat er schijnbare willekeur is bij de artiesten.

Want bij Joan Franka wordt gezegd dat ze door is, omdat ze een eigen geluid heeft, en Pearl is juist door omdat ze een herkenbaar geluid heeft (daar zou ik zo een plaat mee kunnen maken).

Los van het feit dat ik bij beide beslissingen het eens was met de jury.(want dat is mijn mening en die kan verschillen), is het wel vreemd dat dan Mara Sophie niet door is, omdat ze niet alles heeft laten zien door de zenuwen.

En Jennnifer is wel door, ondanks dat ze niet alles heeft laten zien door de zenuwen.

Zelfde situatie, andere uitkomst.

En dan verwonderd het me of het niet toch een beetje meetelt wie je bent en wie je kent.

Zoals de Dean en Ben Saunders connectie. Dat speelt ook mee hoor.

De Dean en Ben Saunders connectie - die heb ik gemist. Do Tell!

@juulke wrote:

@ChantalB wrote:
Hmm…

Pardon :shock: Beetje genuanceerder mag ook wel. Dat is mijn mening gewoon en om nou gelijk te zeggen dat ik geen vertrouwen in de wereld zou hebben :hand: Sorry, maar je opmerking maakt me even heel erg pissig en dat word ik niet zo snel.

Mijn mening (want dat is het, niet meer niet minder), is dat mensen altijd maar 'excuses' zoeken....
Het zal wel vriendjespolitiek zijn, het zal wel om uiterlijk gaan....
Terwijl ik dus denk (!) dat er bij The Voice mensen in de jury zitten met méér dan genoeg kennis en ervaring, en dat zij afgaande op de 1e audities en de weken daarna écht wel in kunnen schatten wat uitzonderlijk talent is en wat niet.
De afvallers in The Voice zijn óók talenten, maar er kan er écht maar één winnen...

Neem de battle tussen Ben en Yvette. Yvette was in de Battle de betere, maar zoals Roel van Velzen al aangaf;
Hij koos voor Ben omdat hij van mening is dat die nog méér aankan.
Wellicht heeft hij de weken daar voorafgaand gemerkt dat Yvette al op haar beste kunnen zit??
Ik had óók niet voor Jennifer gekozen, maar misschien verrast ze ons alsnog in de Live-shows?
Ik heb ook mijn mening en voorkeuren, maar ik vertrouw wél op hun mening en expertise.
Straks, bij de Live-shows mag het publiek zijn voorkeuren duidelijk maken. Da's vroeg genoeg toch?

En dan nóg, dan zou het vriendjespolitiek zijn? Tuurlijk hebben deze coaches als persoon ook zo hun voorkeuren. Zal best...
Dan gaan we ze nu afrekenen omdat ze ook 'maar' menselijk zijn?
Nogmaals, straks mag het publiek stemmen, en als het publiek die Jennifer niks vind, dan ligt ze er snel genoeg uit... Toch?

Ik denk (of liever gezegd hóóp) dat de finale zal gaan tussen Ben en Kim. En mij maakt het dan niks uit wie er wint, ik vind ze beiden stééngoed!

[/b]

:shifty:

Oke, oke, my mistake, excuus! :oops:

Ik wéét dat ik ‘op papier’ niet overkom zoals ik het bedoel en dat ik áltijd verkeerd begrepen word, zeker in discussies… En da’s precies de reden dat ik éigenlijk mijzelf beloofd had me nooit meer ergens tegenaan te bemoeien…

Zéker niet op iets als een forum oid…

Dus ik ben hier ook zwáár illegaal… :oops:

Bij deze ga ik dus lekker terug naar mijn rol als ‘meelezer’ op dit forum… :shifty:

No hard feelings overigens hoor!! Ik heb echt gewoon zo mijn ervaringen, en ik had beter moeten weten… :-*

Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen en misschien is het woord vriendjespolitiek ook niet helemaal juist maar dat het concept van een battle nergens over gaat als het om andere dingen gaat dan tijdens die battle - mag toch wel vreemd gevonden worden.

Ze kiezen voor een boksring - nou als je ergens zo goed bent als je laatste gevecht is het daar wel - wordt er ook niet gekeken van ach we zien potentie voor een volgende keer of anders boks je wel zo goed. Nee KO is KO.

Dus pretenderen ze een bepaalde wedstrijd te houden waarvan wij bij nader inzien de ongeschreven spelregels hebben mogen raden.

En ze hadden ons die battles ook kunnen besparen en gelijk kunnen zeggen met wie ze door willen - dus we voelen ons een beetje bekocht zeg maar.

@Bella wrote:

Ik ook vertel vertel!!!

ChantalB, volgens mij heb je niets verkeerds gezegt hoor meis, maar is de reactie op jouw nogal heftig.

Wat betreft de keuzes, ze kunnen niet alle 13 in een dozijn meisjes en jongens laten doorgaan.

Juist de wat meer uitgesproken types die vallen daarin op.

WB Jennifer, ik kon door de harde muziek niet eens horen wat ze zong.

Maar haar tegenstandster was ook niet heel erg top.

Dus ik had zelf ook op Jennifer gekozen, omdat ze in de eerste ronde een veel grotere indruk had gemaakt.

Tja en tegen Ben dat was natuurlijk al een gelopen race, en natuurlijk was yvette steengoed, maar dan was Ben d’r uitgegaan en Yvette door en dan?? Ik denk dat de discussie dan groter was geweest.

Weet je nog van vorige week met Eva, zij had de battle echt verloren met een nummer in het genre wat haar totaal niet lag.

Ik vond het niet eerlijk.

En ik had dan ook liever gehad dat zij naar de finale was gegaan dan haar tegenstandster waar ik de naam al niet meer van weet.

ennuh verder,

Joan Franka Voice of 2010!!!

Vanochtend bij Giel op de radio ging het er ook over. Giel heeft ook geen vertrouwen in de wereld denk ik, want ook hij gooit het op vriendjespolitiek :wink:

Hij heeft zelfs met Angela gebeld, omdat die voor Jennifer had gestemd. Die gaf aan dat Jennifer inderdaad niet goed was die avond, maar ook voor de eigenheid e.d. ging.

Dus Giel zegt (terecht) bij The Voice gaat het toch om “de stem?” en als iemand gekozen wordt op wat iemand mogelijk zou kunnen of hoe iemand er uit ziet, gaat het hele concept toch verloren? Angela gaf toe dat Jennifer ook om haar uiterlijk was gekozen…

Jeroen van de Boom werd ook gebeld en die zei: als iemand slecht zingt, ruimt hij het veld. Dus ik had Jennifer er uit gezet. En hij heeft later ook gevraagd aan N&S waarom zij het niet gedaan hadden.

Ik kreeg er vanochtend ook nog een flard van mee - dat de nieuwspresentatrice iets zei van maar wellicht zien ze meer in jennifer en dat Giel toen zei van maar dan moeten ze geen battles houden. Ik heb zo te lezen de nodige telefoontjes gemist.

Maar dat Giel het niet eens was met hoe het ging dat werd me wel duidelijk.

@Bella wrote:

Dean Saunders doet/deed mee met Popstars

Ben Saunders doet mee met The Voice

Jamie Saunders deed bij beide mee, maar ging beide keren niet door naar de volgende ronde (volgens mij)

Ze zeggen al dat Dean bij popstars zo ver komt vanwege zijn broer in the voice, dan zal dat omgekeerd ook wel zo zijn, toch?

Puur vanwege het effect (broers worden concurrenten, maar dan in verschillende programma’s)

Vind Dean eigenlijk ook mooier zingen (ja echt)

Was het ook wel met Giel eens vanochtend. Dat is toch echt raar. De ene wel en de andere niet door, terwijl ze beiden zenuwachtig waren, we van beiden weten dat ze supermooi zingen, beiden ook al een verleden in de muziek, maar Mara Sophie is niet door en Jennifer Ewbank wel.

Is bij Popstars misschien zelfs minder als het nog jurybesluiten zijn (zoals de zoon van Marga Bult), want bij publieksstemmen gaat het toch altijd alleen om populariteit.

@Bella wrote:

Ik kreeg er vanochtend ook nog een flard van mee - dat de nieuwspresentatrice iets zei van maar wellicht zien ze meer in jennifer en dat Giel toen zei van maar dan moeten ze geen battles houden. Ik heb zo te lezen de nodige telefoontjes gemist.

Maar dat Giel het niet eens was met hoe het ging dat werd me wel duidelijk.

Klopt! Dat gesprek vond plaats na alle telefoontjes! Giel vond de hele battle dan onzinnig en daar heeft hij, wat mij betreft, gelijk in!

Ik weet niet of Ben profijt heeft van Dean en andersom. Veel van alles was ook allang opgenomen enzo.

@Bella wrote:

Ik weet niet of Ben profijt heeft van Dean en andersom. Veel van alles was ook allang opgenomen enzo.

Klopt, maar toch. Het kan geen kwaad als het zo loopt, niet? Via social media worden TVOH en Popstars wel met elkaar verbonden.

jermaine deed eerst mee met X factor, zit nu bij Popstars en zat in het voorfilmpje voor the voice.

is volgens mij echt een Ons kent Ons wereldje.

wauw wat een stem heeft Anne :inlove:

wat een slechte verliezer zeg, die Angela.

Ik denk dat Bart door is :think:

@Eppo wrote:

Ik denk dat Bart door is :think:

Ik hoop het :thumbup:

enne trouwens: die Angela! Hahaha is ze 25 jaar, was net een klein kind die geen snoepje kreeg :lol:

Kijkt niemand meer? :mrgreen:

Nou deze battle vind ik niet leuk :? Charlotte mogen wat mij betreft wel overslaan maar die andere twee vind ik allebei zooooo leuk…nou ja even afwachten nog maar. :pray: