T-safe

Het is een koperspiraaltje dat zelfs tot 10 jaar kan blijven zitten.

De eerste 3 mnd kan de menstruatie heviger worden en kun je meer krampen krijgen maar na daarna moet alles weer als voorheen zijn.

Het spreekt mij erg aan.

Eigenlijk had ik de gynefix in gedachten maar omdat dit alleen door een gyneacoloog geplaatst kan worden en dit vanaf januari dus niet meer vergoed word, zou dit een enorm duur grapje worden.

T-safe kan door de huisarts geplaatst worden en dan wordt het plaatsen van de spiraal nog wel vergoed. :angel: :wink:

Wie kent het en heeft er ervaring mee?

geen ervaring… maar waarom wordt het plaatsen van een gynefix niet meer vergoed?

spiraaltje dan ook niet?

edit… net opgezocht… het plaatsen en verwijderen wordt vergoed (dit is geloof ik basis) en in mijn aanvullende verzekering wordt de ac ook vergoed…)

ligt misschien ook aan de verzekering?

Vanuit de basis wordt het alleen vergoed als het door de huisarts geplaatst wordt.

Plaatsen door de gyn word dus niet meer vergoedt.

Sommige huisartsen kunnen wel de gynefix plaatsen maar de mijne niet helaas.

Vandaar dat ik nu op die T-safe uit ben gekomen.

@Wendy wrote:

Vanuit de basis wordt het alleen vergoed als het door de huisarts geplaatst wordt.

Plaatsen door de gyn word dus niet meer vergoedt.

Sommige huisartsen kunnen wel de gynefix plaatsen maar de mijne niet helaas.

Vandaar dat ik nu op die T-safe uit ben gekomen.

vreemd… zo staat het het niet bij mijn verzekering,

ik wil miss een spiraal… maar noway dat de ha deze gaat zetten.

maar kan het er ook niet uit opmaken dat dit alleen vergoed wordt als de ha m plaatst…

Bij Menzis staat het er duidelijk bij dus da’s wel duidelijk in elk geval! :wink:

Wij zijn wel aanvullend verzekerd maar dan nog geldt voor ons hetzelfde verhaal. misschien als we nog uitgebreider aanvullend waren geweest dat het weer anders is maar daar heb ik dus niet naar gekeken.

ik heb een gezinspolis van vgz