We zitten op ons werk te discusseren over dekbedjes.
Moet dit voor kinderen nu syntetisch zijn of juist dons?
En waarom is dat?
Casper is net over gegaan naar een groot bed en daar hebben we een donzen dekbaed op gekocht. Hiervoor had hij een syntetische van de Ikea maar daar zweette hij steeds zo onder.
Heb zelf ook wel eens onder een syntetisch dekbed gelegen maar dan heb ik het heel snel warm en ga ik zweten vandaar dus dons
Ik heb net het vier seizoenen-junior-dekbed van Prenatal gekocht, volgens mij is dat van katoen :think:
Synthetisch is vaak goed wabaar, maar ook erg broeierig.
Dons kan niet elk kind tegen, ook niet tegen wol.
Hier hebben beide kinderen een dekbed van katoen en zijde. Het is 4 seizoens en de zijde kant is het zomer dekbed.
We hebben deze zelf ook, voordeel is dat hij alsnog goed wasbaar is, iets wat een donzen dekbed niet is en toch niet zo broeierig. :thumbup:
ik heb synthetisch.
Ik ben zelf allergisch aangelegd en ik vind het handig als het wasbaar en goedkoop is .
Dus het eerste de beste goedkope dekbed gekocht (hema dus :mrgreen: ) en dat bevalt prima.
Ik geloof niet zo in dat ‘dons is veel beter’ gedoe .
Wij hebben voor de kinderen en onszelf dons. Niet de duurste maar ook niet de goedkoopste. ( veel ganzedons en weinig veren ofzo) wel heb ik er op gelet dat ik het zelf kan wassen. En dat kan Gaat heel goed zelfs :thumbup: Drogen in de drogen en dan nog even uithangen. Perfect.
Syntetisch zweet zo.
Wij hebben een wollen dekbed, die wasbaar is.
@Mamalien wrote:
ik heb synthetisch.
Ik ben zelf allergisch aangelegd en ik vind het handig als het wasbaar en goedkoop is .
Dus het eerste de beste goedkope dekbed gekocht (hema dus :mrgreen: ) en dat bevalt prima.
Ik geloof niet zo in dat ‘dons is veel beter’ gedoe .
Is wél waar in de zin van onder dons zweten ze minder snel,het lucht mee en als je wel ‘‘vroeg’’ aan het dekbed begint is het dus ivm wiegedood (wat ook met te warm hebben te maken kan hebben dacht ik) beter.
Onder syntetisch kunnen ze hun warmte slechter ‘‘kwijt’’.
Mijn zoon heeft nu dus dons…
Ik had ook hema juniordekbed eerst maar hij heeft een eczeemhuidje en kan het daarom ook beter niet te warm hebben onder zijn dekbed.
IKEA dekbedje was spotgoedkoop,goedkoper dan het hemadekbed :thumbup: en ik mheb gelet op katoenen tijk en dons daar was er 1 van in een mooie prijsklasse en het is een topding :dance:
oh okee.
Maaike heeft het ook behoorlijk warm onder haar dekbedje maar die vind dat juist erg lekker.
Heb me wel eens afgevraagd of dat nu wel zo goed was .
Ik had in eerste instantie ook een synthetische gekocht, maar wat een broeierig ding zeg. Heb nu een wollen gekocht en nu is hij zeer aangenaam warm, kruipt er ook niet meer bovenuit zoals bij de synthetische…de synthetische houd ik achter de hand voor 't geval deze 's in de was moet
Helaas wordt dons in sommige gevallen van levende dieren geplukt. Dus als het even kan, ga voor wol!
Hier ivm allergieeen alleen maar synthetische dekbedden in huis.
Wel altijd met een katoenen tijk,anders is het idd broeierig.