symptomen chlamydia

ik heb een vraagje,

ik ben nu zo’n 8 maanden bezig om zwanger te raken omdat mijn cyclus erg lang is (ong 40 dagen) heeft mijn huisarts mij doorgestuurd naar een fertiliteitsarts,

daar zijn we afgelopen week voor het eerst naar toe gegaan, ik heb een inwendige echo gehad, alles zag er goed uit, geen bijzonderheden, nu moet ik na mijn eisprong nog een bloedonderzoek ondergaan om te kijken of er anti stoffen in te vinden zijn van chlamydia (dit wordt standaard getest)

nu is mijn vraag, je hoeft niet altijd symptomen te hebben die wijzen op chlamydia maar is het niet zo als je het al langer hebt (zonder dat je het zelf weet) de ontsteking verder gaat dan alleen je eileiders? bij naar je eierstokken en baarmdoeder?

wie kan mij hier meer over vertellen,

Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, wellicht wel een aanvulling op je reactie nav het bezoek aan de fertiliteitsarts.

Het onderzoek betreffende chlamydia word ( hier dan bij de gyn fertlitieit) standaard uitgevoerd :thumbup:

Om als het nodig is verder te gaan met het proces zwanger willen raken, dit iig behandeld te hebben mocht er sprake van zijn.

Ik heb wel een link gevonde van het rivm, dit is een betrouwbare site met gegevens Ms heb je er iets aan ?

Succes en sterkte ,groetjes bianca

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2326n17089.html

Ik kan je één tip geven, loop niet te ver vooruit op dingen :wink:

Wacht de onderzoeken af en ga niet meteen uit van het ergste. Je staat pas aan het begin van alle mogelijke onderzoeken, er kan nog zoveel op jouw pad komen.

Dit bedoel ik niet om het af te doen, maar als bescherming. :hug:

Er zijn zoveel enge dingen te lezen, te vinden op internet. Ook zoveel dingen niet op jou van toepassing zijn.

Ik snap dat je een verklaring wilt vinden en mee wilt denken om misschien de artsen sneller tot een conclusie te laten komen. Dat is op zich heel goed, maar maak je niet vooraf al angstig voor wat zou kunnen zijn.

Het is mogelijk dat de ontsteking al verklevingen heeft veroorzaakt. Het virus komt via de vagina in de baarmoeder. Van daaruit kan het de eileiders en eierstokken infecteren. (ook anus en urinebuis kunnen geinfecteerd raken)

Ik zou echt eerst de test even afwachten, daar vanuit worden verder stappen ondernomen. (behandeling bij een positieve en verdere onderzoeken bij een negatieve uitslag)

Heel veel succes met wachten :hug:

Heel veel sterkte met het hele proces!!