swaffelen...

Ik heb me rot gelachen… kom op het werk… heb je het nieuwe woord van 2008 al gehoord?

Ik dacht, ik google even… WAAHHH en dat ze dat ook nog eens op het half 8 journaal laten zien?

menn.

maar we hebben ons wel rotgelachen de hele dag… hebben het woord eigenlijk gebruikt zoals de smurfen doen… “ik voel me geswaffeld… " hou jij je swaffel eens” and so on…

Maar goed… je moest er bij zijn… 8)

had het woord nog niet eerder gehoord

Haha, toevallig zei m’n vriendin het vanavond tegen iemand; ga toch swaffelen man! (Swaffelen was toch ergens tegenaan wrijven met je geslachtsdeel oid :mrgreen:)

@yvon wrote:

Haha, toevallig zei m’n vriendin het vanavond tegen iemand; ga toch swaffelen man! :mrgreen:)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

proest volgens mij is het meer tegen je gezicht aanslaan met??? Of denk ik nu heel dirty :oops: .

Het komt uit ‘spuiten en slikken’ en het betekend met een half slappe penis(dus niet stijf maar ook niet ienieminie) tegen iets of iemand aan slaan. Vrouwen doen het met hun (.) (.)

Ze hielden een wedstrijdje welke kijkers 't beste swaffelfilmpje konden maken dus zag je bijvoorbeeld een gozer swaffelen tegen de deur van een politiebureau.

Kheb het ook niet verzonnen :mrgreen:

Het is al een veel ouder woord Maaike, halverwege de 90’er jaren was het een hype, door ‘Hee lullo, nog geneukt?’ bekend van Jiskefet met “De lullo’s”

Mijn hemel. Als ik ooit weer ens terug naar Nederland kom kan ik denk ik de helft van de bevolking niet meer verstaan!

Volgens de bekende blogs, brak het door nadat iemand de Taj Mahal zwaffelde en er een filmpje van op de internets plaatste! :shock:

En ja het was een Nederlandse scholier die dit deed :wall: en vervolgens geschorst werd. Gaan ze tegenwoordig al van school uit naar India? :shock: :shock:

ik zag het gisteren op het nieuws.

Hub en ik keken elkaar aan :eh: :think: zo dus haha.

Ik snap er het nut niet van in en waarom het zo grappig is.

Zou me schamen als mijn kind met zijn geslachtsdeel ergens tegenaan slaat en in het ergste geval ook nog op film word gezet en op internet. :hand:

Ik vind dan, he lullo, nog geneukt anders dan daadwerkelijk dat ding gebruiken. :silenced:

En nee, ik ben niet preuts, snap alleen de inhoud ervan niet :mrgreen:

@ruud wrote:

Volgens de bekende blogs, brak het door nadat iemand de Taj Mahal zwaffelde en er een filmpje van op de internets plaatste! :shock:

En ja het was een Nederlandse scholier die dit deed :wall: en vervolgens geschorst werd. Gaan ze tegenwoordig al van school uit naar India? :shock: :shock:

Maar dat kan ook komen doordat die bekende bloggers nog op de kleuterschool zaten ten tijde van de lullo’s :mrgreen:

En dat laatste…tegenwoordig met Youtube zijn die kids toch al hartstikke sick?

Ze plaatsen filmpjes van gehandicapten die in elkaar gemept worden en noem maar op :hand:

:lol: :lol: :lol:

maar het kwam toch van het belgische woord zwaffelen :think:

We hebben hier te maken met een oud woord in een nieuwe betekenis. Het grootste woordenboek ter wereld, het WNT, kent het, maar dan in de schrijfwijze ‘zwaffelen’. Het blijkt in Vlaanderen gebruikt te zijn in de betekenis van ‘heen en weer bewegen; zwaaien; zwiepen.’

staat hier

@Mellie wrote:

@ruud wrote:

Maar dat kan ook komen doordat die bekende bloggers nog op de kleuterschool zaten ten tijde van de lullo’s :mrgreen:

En dat laatste…tegenwoordig met Youtube zijn die kids toch al hartstikke sick?

Ze plaatsen filmpjes van gehandicapten die in elkaar gemept worden en noem maar op :hand:

Die bekende loggers zijn wel pietsie ouder hoor denk ik. :mrgreen: Laten we zeggen dat het retro is. :wink:

In Jiskefet kwam de actie wel voor maar het woord niet dacht ik. :think:

De rest van wat er allemaal op Youtube etc staat wil ik niet eens over nadenken. De eerste die ik zie doen wat jij omschrijft gaat een probleem krijgen met mij denk ik. :angel:

mellie, geef eens een bronvermelding, of liever nog een youtube filmpie, waaruit blijkt dat het van jiskefet komt, ajb?

Ik ben behoorlijk jiskefet-fan geweest, amar kan me echt niet herinneren dat zij het over swaffelen (ik spel het zelf liever als sjwaffelen… (maar mijn spelingcontrole op mijn maccie herkent beide niet…)) hebben gehad…

@ruud wrote:

zo kreeg ik een kleine hartverzakking toen ik zag dat mijn nichtje naar china was geweest met school… ik dacht echt meteen hoe moet ik zoiets later oooit betalen :shock:

Ruud zo raar is dat niet he :wink: Het was geen leerling maar een student van het EuroCollege, en dan doe je iets met toerisme, hotelmanagement etc. Dan kan zo’n reisje zinvol zijn. Of er ook iets van foute pr bij zat weet ik niet :wink:

Swaffelen… Niet zo gek dat dat woord gekozen wordt, je mocht stemmen en dat woord wordt natuurlijk lekker gepromoot door allemaal jongeren.

Echt een mooi woord vind ik het niet.

Bokitoproof, dat klonk leuker :smiley:

Mijn man en ik swaffelen al jaaaaaaaaaaaaaren hoor… :snooty: :mrgreen:

@faizaa wrote:

jij hebt toch geen piemel? zonder piemel geen geswaffel hoor… :hand:

@faizaa wrote:

waarom verwachtte ik zo’n antwoord van jou :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:

jij hebt toch geen piemel? zonder piemel geen geswaffel hoor… :hand:

TIETEN SWAFFEL… :snooty: ze zijn er groot genoeg voor… :stuck_out_tongue: