Voor Annemieke wil ik de swaddle me kopen, maar ik weet niet zo goed welke maat. En aangezien hier een aantal fans rondlopen, zou ik graag jullie hulp willen.
Ze is nu denk ik een kilo of 4 en was bij de geboorte 51cm. Je zou denken, maat S, maar ik lees overal dat ze klein uitvallen. Is dat echt zo?
En wat is beter/prettiger katoen of fleece? En waar hebben jullie de swaddle me gekocht? Via internet of zijn ze ook in de winkel te krijgen?
Meer kan ik even niet bedenken
Alvast bedankt!
Hoi, ik heb ze gewoon bij de prenatal gekocht, de katoenen versie. goed bevallen in de eerste 3-4 maanden. Volgens mij hadden wij de M (jonas woog bij geboorte 4770 en was zo’n 54 cm)
Overigens staat er op tot hoeveel kilos de maten gaan.
En ik vond het ook vaak krap, maar een TE grote werkt absoluut niet, dus ik zou als ik jou was gewoon naar de kilo’s kijken.
Jonas sliep er een stuk rustiger door (hij sliep niet door maar werd ook niet meer elke anderhalf uur wakker!)
succes!
ik deed inbakeren met een hydrofiel doek dat heb ik bij ze allebij gedaan en vind ik zelf erg ideaal :thumbup: maar dat is mijn mening
Fleece lijkt me niet echt ideaal… Volgens mij wordt FLeece bij baby’s altijd afgeraden omdat dat zo warm wordt en babytjes nog niet zelf kunnen regelen…
Verder kan ik je niet helpen. heb geen swaddle me…
Wij hebben TEssa in de bakerzak gehad…
Ik heb de swaddle me’s overgenomen van Affie. 1 katoen en 1 fleece maat s volgens mij :think:
Amélie is nu ruim 4,5 kilo en die zit perfect.
Ik heb eerst de katoenen gebruikt, en toen die vies was de fleece, en die vind ik eerlijk gezegd een stuk prettiger. Ze is heerlijk warm, en dat doet haar denk ik ook goed!
In het begin werkte het inbakeren hier totaal niet, maar ben er nu ongeveer 1,5 week mee bezig, en het gaat zo zachtjes aan steeds beter.
Ik vind ze top!
We bakeren haar 's nachts en 's avonds ook al in, maar dan in een andere inbakerdoek. Bon… nog iets… deze is ook van katoen, maar de swaddle me lijkt me nog makkelijker in gebruik. Sinds een paar dagen doen we het overdag ook en volgens mij is fleece dan lekkerder voor haar. Ze zwijmelt namelijk helemaal weg als ze tegen iets zachts aan ligt. Maar ik twijfelde inderdaad of dat wel goed was voor baby’s.
Ik ben vanochtend bij prenatal geweest, maar die verkoopt ze niet (meer). Omdat ze vinden dat je eerst een cursus moet doen voor het inbakeren, is ook wel weer wat voor te zeggen.
@Rhodé: je bedoelt Amélie denk ik?
'k Zal het internet even verder af gaan zoeken, kan ik er eentje bestellen.
Bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:
Groetjes,
Heleen
ik heb de swaddleme geleend, en ook ik vind/vond hem super
iris heeft vanaf de 1e nacht dat ze erin lag goed geslapen zonder wakker te worden van dr eigen arpjes
als ik denk dat het te warm werd deed ik haar alleen in een romper met lange mouw
(iris slaapt nu sinds 2 nachten alleen in een slaapzak :dance: )
's Nachts gaat het gelukkig al goed (heeft net 2 nachten door geslapen :dance: ), maar overdag wil het nog niet altijd zo goed.
Ik hoop dat het hiermee wel gaat lukken. 'k Heb er net 2 van fleece besteld. En inderdaad alleen een romper aan kan natuurlijk ook. Stom dat ik daar nog niet aan gedacht had :doh: . (Hormonen he? )
hahaha gek he die hormonen…ach gelukkig hebben we dat allemaal en helpen we met elkaars gebrek :mrgreen:
dus je hebt er al 2 besteld :thumbup:
:mrgreen: :mrgreen:
'k Heb ze vanmiddag besteld, hopelijk komen ze snel binnen
Ik had ze de volgende dag binnen. Ik ben een Swaddle Fan!
Ze zijn binnen!
Maar het is alsof ze het wist, want ze ligt de hele dag al te slapen :dance: . Niet eens ingebakerd. Wat een rust vandaag zeg
Nu ligt ze wel lekker ingebakerd uiteraard.
Lekker zacht spul trouwens, je zou er zo zelf mee gaan knuffelen :inlove:
heleentje, hier was Merlijn de laatste dagen ook erg onrustig met slapen. maar rond de 5/6 weken hebben ze een ontwikkelings sprongetje (boek oei ik groei) bij merlijn was dat de reden van het onrustige slapen misschien heeft Annemieke daar nu ook last van (gehad?) Ik zie namelijk dat ze bijna even oud zijn.
En sinds vandaag slaapt Merlijn weer lekker veel en rustig.
Ja, ik dacht ook al aan een sprongetje.
Maar zo rustig als vandaag… ben regelmatig gaan kijken of het wel goed ging. Dit had ik tot nu toe nog niet mee gemaakt, heerlijk gewoon
@Heleentje wrote:
Ja, ik dacht ook al aan een sprongetje.
Maar zo rustig als vandaag… ben regelmatig gaan kijken of het wel goed ging. Dit had ik tot nu toe nog niet mee gemaakt, heerlijk gewoon
Heel herkenbaar :lol: Slapen ze eindelijk, is het nog niet goed :roll: :inlove:
Lekker warm zijn ze he?! Amélie slaapt in een korte mouwen romper in de doeken met 1 dekentje over haar heen. Dat is echt warm zat, en ik vind het ook niet fijn als ze allemaal kleren aan heeft als ze zo strak ingepakt zit…lijkt mij zelf namelijk helemaal niet lekker liggen.
Heerlijk genieten!
Ja, stom is dat he? Steeds maar weer kijken of het goed gaat :mrgreen:
Vannacht heeft ze al weer door geslapen en ligt er nu ook weer heerlijk in. Wel met een t-shirt en broek aan trouwens. Ik denk dat ze het anders te koud vindt… Zo warm als Sebastiaan het altijd had, zo koud is zij vaak. Daar moet ik nog even aan wennen. 'k Heb het zelf ook altijd warm namelijk .
Ik geniet weer verder van de rust hier :inlove: